wanneer zie je een hartje?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by gerdine, May 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gerdine

gerdine Lid

Jun 23, 2008
    44
    0
    0
    Beste allemaal,

Ik weet niet of ik de 12e een eisprong heb gehad, dan ben ik pas 4 wkn en 6 dgn zwanger, zoals op de banner, of dat ik rond de 6e een eisprong heb gehad. Nu heb ik over 2 wkn, 18 mei een eerste echo. We hopen heel erg dat het nu goed is, na een mk vorige keer. Maar zie je met 7 wkn precies al een hartje?
    En als je dat ziet, hoeveel kans heb je dan dat het goed gaat?

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb een echo gehad bij 4w6d toen was er nog geen hartactie te zien. Vervolgens weer een echo gehad bij 5w6d en toen was er een heel mooi kloppend hartje te zien! En kijk maar naar mijn banner ;) , het is allemaal goed gegaan! De kans is dus groot dat jij 18 mei ook een mooi kloppend hartje ziet!

3. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Bij ongeveer 6 weken heb je al een goede kans een hartje te zien! Bij mijn beide zwangerschappen was dat het geval. Hoeveel kans je hebt dat het dan goed gaat? Volgens mij is die kans best groot, helaas kan ik je daarmee niet helpen omdat bij mij wel beide zwangerschappen zijn geeindigd in een miskraam.

Ik hoop voor je dat je een gezonde en voorspoedige zwangerschap hebt!

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik had een echo bij 5 weken en een paar dagen (is niet zo duidelijk nog) en wij hadden toen nog geen hartje. Volgens mij verschilt het een beetje per kindje wanneer precies het hartje begint te kloppen, maar bij 7 weken zou je toch eigenlijk iets moeten zien! Wij hadden vervolgens weer een echo met 8 weken en toen was er echt al een heel "groot" kindje te zien, met armpjes en beentjes!

Dus, vertrouw er maar op dat je iets kunt zien en anders zal je VK je zeker snel weer terug laten komen om nog een keer te kijken. Veel plezier!

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

Feb 12, 2009
    3,868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Met 7 weken zou je wat moeten zien,

ik had een echo met officieel 6 weken en 1 dag, maar in het ziekenhuis gaan ze gewoon uit van een cyclus van 28 dagen, terwijl ik een cyclus van 31 dagen heb, (we deden KID) de laatste poging pas een inciminatie op dag 16 ipv van normaal op dag 14, dus deze maand een cyclus van 33 dagen volgens mij dan hoor,
    ik zou dus ong 5 weken 3 tot 5 dagen zijn, er was alleen een vruchtzakje te zien verder niets,

Ik ben heel benieuwd hoe het bij is gegaan, ik heb vrijdag weer een echo en ben enorm zenuachtig. ik ben dan volgens het ziekenhuis 7 weken en 1 dag, maar volgens mij hooguit 6 weken en 5 dagen,

zouden we dan wel wat moeten zien, ja toch??

6. gerdine

gerdine Lid

Jun 23, 2008
    44
    0
    0
    Wat spannend. Ik zal voor jullie duimen.
    Ik denk na de berichten hier dat je wel wat zou moeten zien, maar wacht zelf ook in spanning af.

Hier gaat het goed, voel me wel echt zwanger en pas nu al mn broeken niet meer!!
    help. Ik eet toch echt normaal, maar ben helemaal uitgezet.
    Het voelt zwanger, en toch, eerst die echo zien, liefst met een hartje.
    Spannend is het he.

Heel veel succes!

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Wij hadden de echo met 6 w 4 d en daar was een prachtig kloppend hartje te zien, dus ik denk dat je straks op de echo een heel mooi hartje zou moeten zien kloppen hoor meis!

8. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    ik heb afgelopen maandag een echo gehad en was toen 7weken en 2 dagen. Heel duidelijk een goed kloppend hartje te zien gelukkig.

9. Snoekems

Snoekems Bekend lid

Jan 18, 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    hoi allemaal!

Wat krijgen jullie allemaal vroeg een eerste echo... Of komt dat doordat jullie in de MMM zitten?
    Wij gaan nl volgende week op vakantie en had stiekem gehoopt dat ik voor die tijd nog even bij de vk langskon om zeker te weten dat er een hartje klopte (eerste zwangerschap), maar we konden pas begin juni terecht voor een intake omdat het anders nog te vroeg was... Nou voel ik me verder prima (lekker misselijk enzo), dus maak me geen zorgen, maar had het toch wel leuk gevonden om voor de vakantie een klein beetje meer zekerheid te krijgen over of het allemaal wel oké lijkt te zijn! (aangezien we naar de Malediven gaan en daar niet echt een ziekenhuis in de buurt is mocht het niet goed gaan....)

Maar in ieder geval hartstikke leuk voor jullie dat jullie het al zo vroeg hebben kunnen meemaken zeg!!!

10. bapsie

bapsie Niet meer actief

hier met 7w2d een echo gehad ivm miskraam eerder en er was een prachtig goed zichtbaar hartje aan het kloppen :D

11. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Met vijf weken zagen we nog niet zoveel, maar met 6 weken was er al duidelijk hartactie te zien op de echo en met geluid aan zelfs te horen!!!

Wij hebben vroege echo's gehad omdat we bijna de mmm in zouden :p

12. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    bij mij met 4 wk een vruchtjeachtig iets hih en wit vlekje in een zakje
    en mwet 6 wk een klopend hartje en toe nzelfs la gehoord heel kort.

13. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

Dec 11, 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    hoi
    gisteren heb ik een eersten echo gehad
    6 weken en 3 dagen en een heel mooi klopend hartje net een knipperlichtje zo snel
    ik heb meteen aan mijn gyn gevraagt hoeveel kans ik nu nog op een miskraam heb
    dit is zeer weinig de kans bestaat tuurlijk wel maar het komt wel heel weinig voor!!!
    maak je niet al te veel zorgen en succes met de echo !!!

14. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb meerdere echo's in het begin gehad:

1e: 3.3wk alleen verdikt baarmoederslijmvlies te zien
    2e: 4.3wk een zwangerschapsring te zien
    3e: 5.3wk een vruchtzak te zien
    4e: 6.3wk een kindje 6mm met hartactie ;)

15. Snoekems

Snoekems Bekend lid

Jan 18, 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Nou, ik ben heel benieuwd! Wij krijgen vanmiddag ook een eerste echo ter geruststelling. Sinds vrijdag heb ik nl helemaal geen zwangerschapsklachten meer en daar werd ik lichtelijk onrustig van... Heb de verloskundige gebeld en zij heeft vanmiddag een echo weten te regelen.
    Hoop echt dat ik me gewoon aangesteld heb door de hormonen en dat de paniek voor niets was en we straks een kloppend hartje zien (en dus met een gerust hart op vakantie kunnen gaan met z'n 3tjes :D )... Duimen dus!!

16. gerdine

gerdine Lid

Jun 23, 2008
    44
    0
    0
    ik zal voor jullie duimen!!

17. Snoekems

Snoekems Bekend lid

Jan 18, 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    nog even snel een reactie: net de echo gehad en het hartje heel goed zien kloppen :D :D :D !!!
    Wat een opluchting zeg! Nu lekker op vakantie en als we terugkomen zijn alle spannende weken voorbij en kunnen we ons frutje voor gaan stellen aan familie en vrienden :D

18. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    evelientje: wat goed zeg dat het hartje mooi klopte
    en nu lekker genieten van de vakantie met zijn 3en :D

19. Kelleyy

Kelleyy Niet meer actief

Ik heb a.s. donderdag m'n echo..dan ben ik 6 weken! Ben zo benieuwd of er dan al wat te zien is en of het allemaal goed zit..!

20. Snoekems

Snoekems Bekend lid

Jan 18, 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    @Caruli: dank je wel! We gaan er heerlijk van genieten ! Zie dat jij ook eind dec. mag gaan genieten van je kindje, we lopen een aardig eindje gelijk op!

@ kelleyy: veel succes volgende week, ik zal voor je duimen!

Share This Page