Abortus en nu bezig gewenst zwanger te worden.Is dit te zien

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Tess86, 2 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tess86

Tess86 Nieuw lid

2 mei 2007
    1
    0
    0
    Intercedent
    Assen
    Hallo allemaal,

Ik heb een beetje een lastig probleem.

Ik ben 2 jaar geleden ongewenst zwanger geweest. ik was 19, en had op dat moment een zware studie en een relatie die niet lekker liep. (mijn vriend kreeg na ruim 2 jaar last van vreemdgaan en overmatig drugs en drankgebruik) Ik wou in die omgeving geen kindje ter wereld brengen, en daar sta ik gelukkig tot op de dag van vandaag nog achter.

De relatie is ondertussen beeindigd, ik ben afgestudeerd en heb een leuke vriend met wie ik samenwoon en met wie ik deze zomer zelfs ga trouwen. Mijn huidige vriend is nogal zwart/wit, en wil absoluut niks horen wat met mijn ex te maken heeft. Ik heb hem dan ook nooit verteld dat ik ooit abortus heb gehad, omdat dit voor mij ook een afgesloten hoofdstuk is.

Nu weet mijn moeder dat wij proberen zwanger te worden en zij vertelde mij dat er tijdens je zwangerschap constant gevraagd wordt (HA/gynaecoloog enz.. ) of je eerder zwanger bent geweest en of je evt. een abortus hebt gehad. mijn moeder vertelde ook dat ze dit kunnen zien. Nu is het in principe geen drama, als het neit anders is dan moet ik het vertellen. Maar ik weet dat hier een erge ruzie over gaat volgen. Het is iets wat ik voor mijzelf heb afgesloten en begraven.

Nu vraag ik mij af of het idd te zien is dat ik toen abortus heb gehad. (ik geloof dat het met 6/7 weken was)

En hoe jullie hier verder over denken.

groet,

2. Winter

Winter Actief lid

5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Hey,

abortus op 6 a 7 weken is gunstig geweest denk ik voor je het is heel vroeg gedaan, of ze het kunnen zien geen idee, je kan evengoed een miskraam hebben gehad op dit aantal weken mochten ze er iets over vragen. Ik weet niet of ze er naar zullen vragen. Eigenlijk is dat privé en je kon ook zwanger zijn geweest zonder het te weten en dus miskraam gehad hebben.

Ik denk dat als je nu terug zwanger bent, best voor jezelf uitmaakt of je het zegt aan je vriend of niet. Het is idd een beetje een dilemma omdat je niet weet of ze er zeker iets gaan over vragen of ze het ook echt gaan zien.

Goeie moed zou ik zeggen, mss moet je dat eens proberen opzoeken of ze dat daadwerkelijk kunnen zien?

Groetjes Winter ***

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Aan mij is 1 x gevraagd of ik eerder zwanger ben geweest, dit was tijdens het intake-gesprek bij de verloskundige.
    Het is daarna wel op de zwangerschapskaart aangegeven, dus zichtbaar.

Volgens mij kunnen ze het niet aan je zien, ik zou niet weten hoe, dan zou er een inwendig onderzoek moeten plaatsvinden en zelfs dan vraag ik me af of iemand kan zien of je al eens zwanger bent geweest..... maar ja, ik ben ook maar een leek op dat gebied.

En hoe ik hier verder over denk.. tja, ik zou het vertellen tegen mijn man, als het zwanger worden misschien wat langer duurt (wat ik niet voor je hoop natuurlijk!) kan die abortus misschien toch als een geheim tussen jullie in komen te staan. Maar dat is iets heel persoonlijks.

Succes, Anakin.

4. Female

Female Niet meer actief

Als je een goede relatie hebt, gaat trouwen en met kinderen bezig bent, lijkt het me vreemd dat je het verzwijgt...... Ik zou het sowieso eerlijk vertellen... :(

5. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik zou het toch gewoon vertellen aan je toekomstige man, ik zou liever geen geheimen hebben. Waarom zou er ruzie volgen?
    Deze kwestie heeft zich toch afgespeeld voordat je hem leerde kennen?

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Tijdens je eerste gesprek bij de VK komt dit ter sprake. Je zou ervoor kunnen kiezen om, als je dan samen bent (dat is wel de handigste afspraak om samen te doen omdat ook zijn medische geschiedenis van belang is) je abortus te verzwijgen. Je kunt dan altijd nog bij een volgende afspraak met je VK het alsnog melden.

Mocht je in de MMM terecht komen dan is het misschien een ander verhaal maar daar weet ik niets van.

Of je het moet zeggen of niet? Ik weet het niet. Ik denk daar wat anders over dan de andere dames die hier gereageerd hebben. Natuurlijk is het fijn als je het kunt delen. Maar ik weet dat vorige relaties en wat daarin is gebeurd soms heel erg gevoelig kunnen liggen. Ik denk dat jij zelf echt de enige bent die deze keuze kan maken.

Veel succes met zwanger raken!

7. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    het feit dat je je er zorgen over maakt of ze je dit gaan vragen, houd in dat je het dus nog niet hebt begraven en neem je je geheim me het huwelijk in. Dit lijkt me niet echt een goede basis. Ik zou me nogal bedonderd voelen in zijn situatie. Het lijkt me te belangrijk dit te verzwijgen.
    Het is je eigen beslissing, maar ik zou er toch es over denken het te vertellen.
    Wat nou als de vk het je vraagt op een later tijdstip wanneer je vriend bij je is? Ga je dan liegen en het later alsnog vertellen ? En als ze het je niet vraagt, ga je je dan bij elk bezoek afvragen of ze er niet over begint waar je vriend bij is ? Of ga je het vertellen en de vk vragen haar mond te houden.
    Zoals vermeld, moet je je eigen beslissing nemen en ik wens je veel sterkte....Succes met de zwangerschap :thumup:

8. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bij de intake bij de vk wordt er naar gevraagd. Maar niemand zal het kunnen zien.
    Je kan wel aan de baarmoedermond zien of iemand bevallen is. Maar dan moet je met een speculum kijken en dat kan ook niet via echo ofzo.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hoi meid,

Nee, niemand kan zien dat je ooit zwanger bent geweest tenzij je een natuurlijke bevalling hebt gehad, wat in jouw geval niet zo is. Daarover hoef je je niet druk te maken.
    Hoe je dat in je relatie aanpakt moet jezelf weten, maar als je dat aan je vriend kwijt wilt, moet je dat gewoon doen of hij wil luisteren of niet. Ik denk dat het goed is, voordat je trouwt of aan kinderen begint of een andere grote stap onderneemt ( samenwonen of huis kopen) dat je geen geheimen voor elkaar hebt, het zou jammer zijn als dat altijd als een zwaard van damocles boven je relatie blijft hangen.

10. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb er nog nooit van gehoord dat een gyn of vk er speciaal onderzoek naar doet. Ze zullen het wel vragen en dan is het aan jou om wel of niet de waarheid te spreken.

Ik kan me voorstellen dat jouw toekomstige man niks van je vorige relatie wil weten, maar misschien is het toch handig hem de waarheid te vertellen voor je zwanger bent. Misschien, als je blijkt zwanger te zijn, kijk je dan ineens terug naar jouw eerste zwangerschap; hij/zij zou nu zo oud zijn enz.. Maar misschien ook wel niet. Ik ken jou en jouw verleden natuurlijk niet. Ik zou volledig 'schoon' mijn huwelijk in willen gaan. Ik heb mijn man ook bepaalde dingen verteld die ik anders niet had willen melden (ivm vorige relaties). Ook hij is boos geweest, maar gelukkig niet op mij.

Misschien valt het allemaal wel mee! Het verleden hoort nou eenmaal wel bij jou. En hij was toen nog niet in the picture toch?

Sterkte!

11. Niet meer actief

Hoi I kvind ook dat je het gewoon eerlijk moet vertellen eigenlijk, want je gaat trouwen en ook bewust zwanger worden zeg maar... Althans dit is toch een groot geheim wat dan altijd tussen jullie in staat.

Ik heb ook een giga etter ex, waar ik veel mee heb gemaakt helaas 4 jaar mee samen geweest, maar ik heb nu zon super vent, hij weet echt alles van mij en 1 het lucht op, en 2 hij kan mij nooit verwijten dat ik niet eerlijk ben geweest.

Het is wel een vraag die de vk inderdaad gelijk vraagt. Ik heb een miskraam gehad en dat staat ook bij mij op de kaart zeg maar. Ook al zal je hier even een ruzietje over krijgen, maar ik denk wel dat het je hartje lucht hoor...

Sterkte meid met je beslissing

Deel Deze Pagina