Echo 6.3 weken

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Pinkblossom, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Heeft er iemand ervaring met zo'n vroege echo en wat was er te zien?

We hebben morgen een echo ivm eerdere miskramen, toen ook vroege echo's gehad maar daar was toen helaas alleen een leeg vruchtzakje te zien.
    Ben dus benieuwd wat we 'moeten' zien als het wel goed zit dit keer

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Rond die termijn heb ik een inwendige echo gehad, omdat het via een uitwendige echo nog niet goed te zien was.. het was echt een klein boontje toen :)

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Ik met 6.1 een inwendige echo en er was een soort knipperend vlekje te zien. (wit vlekje in een grote zwarte vlek zeg maar)

4. DRLB

DRLB Bekend lid

11 dec 2015
    566
    23
    18
    Wij hadden met 6+6 weken een uitwendige echo. Hebben t hartje toen ook zien kloppen. Maar houd er rekening mee dat je misschien minder ver kan zijn dus evt nog geen kloppend hartje te zien is.
    Bij ons zagen we een knipperend vlekje, de verloskundige wees t ook aan

5. saartje87

saartje87 Actief lid

31 okt 2011
    412
    7
    18
    hoi hoi
    wat super spannend.
    wij hebben ook een hele vroege echo gehad maar bij ons werd er gezegd dat ze liever rond de 7 weken zwangerschap wachten omdat het niet altijd zeker is dat met 6 weken al een duidelijk hart activiteit te zien is en je dan schrikt terwijl het soms gewoon een paar dagen langer duurt.
    we zagen een heel klein tuinboontje met een knipperlichtje erin.
    succes ik duim op een heel mooi boontje met een prachtig knipperhartje

6. saartje87

saartje87 Actief lid

31 okt 2011
    412
    7
    18
    ik heb trouwens een uitwendigen echo gehad toen omdat ik bloedverlies had gehad en ze niks wilde verknallen door het echo apparaat

7. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik heb bij m'n jongste een inwendige echo gehad bij de Gyn met 6+3, er was een kleine vruchtzak te zien met een heel klein wit vlekje waar een hartje knipperde. Dat was goed! Alleen werd het opgemeten en kwam de meting op 5+4 uit, waar ik dan weer van in de stress raakte omdat ik precies wist hoe ver ik moest zijn adhv ovulatie testen. de Gyn zei dat het voor die termijn heel lastig meten is maar dat ik waars iets minder ver was. Uiteindelijk mocht ik 2 weken later terugkomen en was het qua meting precies 8+3, dus dat klopte gewoon qua termijn die ik in mijn hoofd had. Al met al dus bij zo'n vroege echo gaat het puur om te kijken of het op de goede plek zit, en of er hartactiviteit zichtbaar is. Succes! Duim voor je dat alles goed is!

8. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    TS hier hoef je niet bang voor te zijn hoor! Inwendig gaat niet zo diep, geeft dezelfde straling af en daarmee kunnen ze niks verknallen!

Saartj87: Jeetje, dat ze je daar zo bang voor hebben gemaakt! :$ terwijl vaak met uitwendig nog niet goed te zien is en met inwendig wel.

9. Sandywich

Sandywich Actief lid

4 mrt 2016
    389
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb met 6.3 ook een echo gehad en we wisten dat er een mogelijkheid was dat het hartje nog niet zou kloppen, wonder boven wonder klopte het toen al aardig sterk!
    Was een inwendige echo en had hem vanwege het hebben van maar 1 eileider en een eerdere bbz.

10. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Bedankt voor de reacties!

Ik ga er niet vanuit dat er al een kloppend hartje te zien is, sta er na 2 miskramen blanco in nu.
    Weet dat het inwendig gaat zijn, maar was vooral benieuwd naar wat er bij jullie te zien was op dat termijn.

Bij m'n dochter was ik 7+4 en kon je echt al duidelijk een klein mini kindje zien

11. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Wij zagen met ongeveer 6.2 een klein wit knipperlichtje. Verder een zwarte vlek (baarmoeder) met daarin een klein bolletje wat het kindje is. Maar kon er niet heel veel van maken. Zat ook alleen naar dat witte lichtje te kijken, was op dat moment voor mij het mooiste om te zien. Maar rond 6weken kan het ook zijn dat het hartje nog niet zichtbaar is, geen paniek dan!

12. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Even een echofoto zodat je je er iets bij kunt voorstellen. Een inimini vlekje van net 6mm. Ik kan er niet veel van maken in ieder geval ;)

13. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Wij zagen een boontje met knipperlichtje.. was toen 5 weken en 6 dagen (bleek uiteindelijk met termijnecho)

14. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Alles was goed! Hebben een klein dooierzakje gezien met een vruchtje en knipperend vlekje!

Bedankt voor al jullie antwoorden en foto's!

15. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Waarom krijgt iedereen zo vroeg een echo?? ik ben nu 6 weken en moet nog ruim 2 weken wachten op een termijn echo...
    Bij mijn vorige zwangerschap was ik ook wat eerder, hartje klopte toen al en onze dochter was goed te zien.
    Ik vind het vervelend dat ik zo lang moet wachten, ben zwanger, maar die onzekerheid of het "leeft", bah. Niet dat je na een goeie echo garantie hebt, maar dan is die onzekerheid eventjes weg vd 1e weken....

16. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Omdat de meeste vrouwen die al heel vroeg een echo krijgen een medische indicatie hebben bijvoorbeeld buiten baarmoederlijke zwangerschappen, herhaalde miskramen en dergelijken. Hier ook met 4 weken en 6 weken een echo gehad. Zo leuk is het niet hoor, had er liever onbevangen ingestaan zonder de hele medische toestand.

17. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ik heb inderdaad al 2 miskramen nu gehad en dit was om te checken of het wel op de juiste plek zat en of er überhaupt wel iets zat.
    Snap dat je ongeduldige bent, maar beter nog twee weken wachten dan een verleden hebben met miskramen etc

18. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Wat fijn dat alles goed was!

Ik heb zaterdag een echo met 6+1. Ben echt nerveus. Iemand nog ervaring met die termijn?

19. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.840
    113
    Hier met 6 weken een echo gehad. Er was een vruchtzakje te zien met daarin een heel klein stipje met een kloppend hartje/bloedsomloop.:D

20. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Spannend! Ik ga voor je duimen!

Deel Deze Pagina