Hoeveel "echte", dus goede vrienden heb jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Merlijn, 26 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoeveel echte, dus goede vrienden heb je?

1. 0 vrienden

2. 1 goede vriend of vriendin

3. 2 goede vrienden of vriendinnen

4. 3 goede vrienden of vriendinnen

5. 4 goede vrienden of vriendinnen

6. 5 - 7 goede vrienden of vriendinnen

7. 8 - 10 goede vrienden of vriendinnen

8. meer dan 10 goede vrienden of vriendinnen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    5 echte, waarvan ik weet dat ze er onvoorwaardelijk voor me zijn.
    En dan nog 2 waar ik wel goed mee omga maar ik niet alles vertel.
    Voor zwangerschap had ik er zeker wel 10. De meeste waren het niet eens met de relatie die ik kreeg en al helemaal niet dat ik 1,5u verder ging wonen.
    Gelukkig zijn er een paar gebleven en nieuwe vriendschappen bij gekomen
    1. die ken ik al sinds groep 7. Zijn nu 24. Zij is degene zonder kinderen, maar dat maakt onze band niet minder op. We zien elkaar vaak wel elke week.
    2. Ken ik van MBO. We waren gewoon hetzelfde haha, dus die klik was er meteen. Toen mn ex en ik slecht gingen en t een week later definitief over was en ik min of meer op straat stond, aangezien er binnen 3 wkn amper wat te regelen valt (dochterlief was toen 3 weken). Waren zij en haar vriend degene die hun huis voor mij openstelde <3 Heb er in totaal 8 mnd gewoond. Ben ze eeuwig dankbaar. Ook nu zij een kind heeft is er niks veranderd.
    3. Hier van het forum, denk dat we elkaar pas een half jaar kennen? maar de klik is goed en we delen alles met elkaar <3 Zij is wel moeder
    4. Onze vriendschap begon met babyzwemmen, maar kende haar al van groep 5,6? Toen haatten we elkaar haha. Maar nu heeft zij een zoontje die maar paar weken ouder is dan mijn meisje en die zijn leuk met elkaar. Zij heeft toen ik in de crisisopvang terecht kwam, mij enorm gesteund en dat doet ze nog steeds
    5. Zagen altijd elkaar al weinig, ken haar van het voortgezet onderwijs. Maar als we elkaar zagen was het meteen goed, delen alles met elkaar. Nu gaat zij trouwen over een paar maanden.

Dan de 2 minder goede vrienden, maar waar ik wel blij mee ben.
    Eentje die kende ik omdat ze collega was, zij was toen net bevallen (ruim 4 jaar geleden), kwam er bijna dagelijks over de vloer omdat haar man veel moest werken en zij zich eenzaam voelde. Lief en leed gedeeld samen. Totdat haar heimwee naar familie te groot werd en zij met haar gezin terug verhuisde naar Rotterdam. We missen elkaar nog vaak maar door gebrek aan tijd en geld is t ook niet mogelijk elkaar veel te zien (2 uur reizen) gelukkig praten we veel over app.

De laatste. Leerde ik kennen toen onze dochters in het ziekenhuis lagen een jaar geleden. (die van haar met RS virus en die van mij met uitdroging)

Voel me gezegend met mijn vrienden ook met mn nichtjes en ouders heb ik een goede band <3

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik heb 4 vriendinnen, waarvan ik er 1 als mijn beste vriendin beschouw (ik ben niet háár beste vriendin, maar dat vind ik geen enkel probleem). Met haar durf ik echt alles te delen. De andere 3 zijn ook echte vriendinnen, waarvan ik 1 weer vaker zie als de andere 2.
    Ik had ook een andere goede vriendin, maar onze vriendschap is nu gedegradeerd tot het liken van mijn foto's en statussen op FB ;). Niet leuk, maar de liefde moet wel van 2 kanten komen en dat is blijkbaar niet meer zo...

3. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik had altijd een grote vriendengroep, tot ik ziek werd, dan besef je wie je echte vrienden zijn. En dan blijft er niet veel over. Nooit gedacht dat mijn vriendinnen zo zouden zijn, maar ze lieten me keihard vallen.
    Ik noem niet zo snel iemand mijn vriendin. Maar ik hecht wel extra veel waarde aan de vrienden die ik nog heb.

Ik heb echter ook iemand die ik nog nooit live heb gezien en toch echt als mijn vriendin beschouw.

4. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Heb 1 beste vriendin,
    Per toeval haar via een forum in 2005 leren kennen en sinds dien goed contact is als een zus voor me. Ze kent me beter als m'n eigen moeder. ;):D

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Buiten mijn man om ééntje. Ik heb wel een paar mensen waar ik gewoon leuke dingen mee kan doen en een paar mensen waarmee ik juist hele serieuze dingen bespreek (politiek), maar daar kan ik niet mijn verhaal bij doen of uithuilen. Ik dacht altijd dat ik een paar vrij hechte vriendinnen had, maar toen we in de MMM belandden bleek het toch echt vies tegen te vallen.

6. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb drie super vriendinnen waarbij ik heerlijk mezelf kan zijn. Verder heb ik niet veel gewone vrienden, slechts een paar. Na een aantal lastige vriendinnen relaties heb ik besloten mijn energie alleen in echte vrienden te steken, vandaar.

7. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik heb best veel vriendinnen, merk wel dat het me soms moeite kost om alles bij te houden haha. Heb 2 vriendinnen van het HBO die ik 1x per 3 maanden zie, 1 vriendin die ik ken sinds ik 4 ben. Een vriendinnengroep (4) vanuit de middelbare school, die zie ik minstens 1x per maand en mijn beste vriendin, die zie ik ook minstens 1x per maand en we bellen iedere week een paar keer. Verder mijn zus, die ik ook als vriendin beschouw. Tja.. Lang leven WhatsApp zal ik maar zeggen ;) Verder nog een groep vd kerk waar we veel mee optrekken en dan hebben we mijn man zijn vrienden nog.. ik voel me in ieder geval gezegend met zoveel lieve mensen in mijn leven :)

8. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    1 goeie vriendin.

Ik ken haar sinds we 3 zijn, we zijn nu allebei net 30.

We zien elkaar veel te weinig en soms maanden niet, maar het blijft klikken.
    Zelf nog geen kinderen, maar haar dochter ziet mij en mijn man als een leuke tante en oom :). En vraagt zelf aan haar mama "wanneer we nog es afspreken met X" :).

Voor de rest overigens geen vrienden.

9. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik heb 3 echte vriendinnen waar ik mee kan lachen en huilen,feesten,winkelen,en die ik altijd kan roepen als er wat is..
    Verder veel losse vrienden.

10. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ik heb 3 echte goede vriendinnen waarvan ik weet dat ze er altijd zijn en op wie ik echt kan rekenen. En er zijn nog wel een aantal 'gewone' vriendinnen maar daarmee is de band toch anders.

11. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb veel vriendinnen maar sinds zwanger worden hier moeizaam gaat ben ik er achter gekomen dat er maar 1 is die me echt vraagt hoe het gaat en moeite doet het te begrijpen.
    Vind dat zeer jammer :(

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Geen. wel veel familie en wat kennissen waar ik goed mee kan.

13. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Ik heb 1 beste vriendin.
    Daar kan ik uren heerlijk mee kletsen over van alles en nog wat, ben er heel tevreden mee.

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Heb nu 3 vriendinnen. 2 meiden die elkaar toevallig ook kennen daar doe ik meer mee shoppen en leuke dingen en verjaardagen (nu ook minder vanwege dat wij een kindje hebben, hun hebben nog geen kids) en af en toe praat je wel over dingen maar zijn geen hartsvriendinnen. Ken ze wel al jaren.

En 1 vriendin met een zoontje ontmoet begin augustus dit jaar. Haar zoontje is iets ouder als mijn dochtertje (hebben al bij elkaar gespeeld). Leuke meid!! Veel gemeen, snappen elkaar goed. Tot nu toe zeer tevreden over onze vriendschap. Heb het gevoel dat ik met haar wat meer mezelf kan zijn en wij echte gesprekken voeren. Eindelijk!

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    1 goede waar ik veel mee deel en elke dag spreek, 2 wel goede die spreek ik ook wekelijks en zijn er altijd voor mij.
    dan ook nog 5 die noem ik meer kennissen.

16. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier nog geen kinderen, maar ik hoop dat mijn vriendschappen niet zullen veranderen.

Ik heb 2 hele goede vriendinnen die mij beide ontzettend dierbaar zijn.
    De ene is op dit moment in verwachting en de ander wil er over niet al te lange tijd ook mee beginnen.

Verder zijn 2 nichten en 1 neefje mij ook dierbaar en staan ook erg dichtbij. Ik vind het lastig om dit vriendschap te noemen want het is lastig te vergelijken met mijn 2 goede vriendinnen.
    Als ik daar een dag niet mee spreek dan voelt t al leeg, en heb ik er behoefte aan. Terwijl ik mijn 2 nichten en neefje zo een week niet kan spreken via app en dan is het ook prima. Kan ik ook mee lachen en mee huilen. Maar we kunnen elkaar ook zo ineens een maand niet zien als we het beide druk hebben.
    Maar zodra we elkaar weer zien is het weer helemaal perfect.
    Die vallen bij mij onder 'andere vrienden':D

Verder een heleboel kennissen. Waar ik het op het moment dat ik bij ze ben echt een top tijd mee heb, maar die ik niet zou opbellen als er iets is.
    Die weten bijvoorbeeld ook niet dat ik in de mmm zit.
    Dat weten alleen de 2 nichten en mijn 2 beste vriendinnen.

17. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Heb 5 goede vriendinnen en voel me daar heel gezegend mee. De ene is voor kletsen over de kindjes de andere voor het shoppen. Er zijn er met en zonder kindjes maar ze zijn me allemaal even lief en zou deze moeilijke periode niet door komen zonder ze!

18. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    10 beste vrienden en vriendinnen.
    5 vriendinnen vanaf de middelbareschool en onze 5 mannen(vrienden) zijn er in de loop van de jaren bijgekomen.
    Onze mannen, sommige ook vrienden van elkaar sinds basisschool en middelbare school en 2 zijn er later bij gekomen en klikt super met elkaar.
    Op den duur hebben we allemaal kindjes mogen krijgen en dat klikt ook goed met elkaar.
    Dus we doen leuke dingen met elkaar met de kinderen erbij, maar eens in de zoveel tijd doen we ook iets leuks zonder de kinderen.
    De mannen voetballen ook met elkaar.
    Ik zelf heb meer aan m'n vrienden dan dat ik helaas aan m'n eigen broer heb. Dus voor mij zijn zij ook heel belangrijk in m'n leven.
    En we kunnen op elkaar bouwen.

19. Igglepiggle

Igglepiggle Bekend lid

9 feb 2011
    897
    1
    18
    NULL
    NULL
    1 en dat is mijn man telt dat ook?

20. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    3 goede vriendinnen waarvan ik weet dat ze er altijd voor me zijn als dat nodig is (eigenlijk 4 met mn schoonzus erbij, dat was al mn vriendin voordat ik iets met ML kreeg). Het is niet zo dat we de deur bij elkaar plat lopen ofzo maar zeker 1 keer in de maand ga ik wat leuks met ze doen en tussendoor appen we veel. 2 daarvan ken ik echt al 20-25 jaar ofzo. Rest van de 'vriendinnen' zijn meer oppervlakkig.

Vriendschap is wel veranderd sinds ik kinderen heb, want ik heb gewoon veel minder tijd en ook minder vrijheid. Eerst zag ik ze 1 keer per week of 1 keer in de 2 weken maar dat red ik nu gewoon niet meer haha... Het is namelijk ook geen vriendinnengroepje dus ik zie ze allemaal afzonderlijk en dan vind ik dat ik het nog best goed onderhoud als ik ze allemaal toch maandelijks zie :p

Deel Deze Pagina