hoeveel behandelingen vergoed?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by MaaikEmile, Jul 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    ik vroeg me af hoeveel IUI/IVF behandelingen je vergoed krijgt. Bij ons in het zk zeiden ze dat ze 6x IUI gingen proberen. Ik heb niet gevraagd wat ze daarna gaan proberen want ik wou niet gelijk van het ergste uitgaan. Maar ik zie soms staan dat mensen 10x IUI hebben gehad en nog een paar keer IVF, word dat dan allemaal vergoed? op de site van UNIVE (waar ik verzekerd ben) staat dat er 3 IVF behandelingen vergoed worden. Over IUI staat niks...

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Voor zover mij bekend wordt er bij elke verzekering standaard 6x IUI vergoed. Hoe het met IVF zit, weet ik niet. Ook wij kijken liever niet te ver vooruit.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

IUI is verschillend (hoor soms wel 12x), bij IVF (ICSI) zitten er 3 in het basispakket, doorgaan kan, in overleg, op eigen kosten.

4. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    IUI wordt vergoed tot wanneer de artsen denken dat het zin heeft.
    Standaard 6x, meer dus als de artsen denken dat je nog kans maakt om zwanger te worden via IUI.

5. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Bij mij staat inderdaad dat we 10x IUI hebben gedaan!;)

Over het algemeen worden er zes IUI-behandelingen vergoed en drie IVF/ICSI-behandelingen. Volgens mij is het sinds augustus vorig jaar zo dat ovulatie-inductie en IUI-behandelingen zonder maximum vergoed moeten worden. Wij zijn verzekerd bij CZ en hadden de goedkoopste aanvullende verzekering, aan het aantal IUI-behandelingen zat dan geen maximum. Vandaar dat we tien keer konden. De IVF en ICSI werden weer uit de basisverzekering vergoed.

Als je voor een tweede kindje gaat, begint de telling weer opnieuw. Dus dan mag je weer drie keer IVF/ICSI doen. Cryo-terugplaatsingen horen bij de behandeling waaruit ze ontstaan zijn, die worden niet apart gerekend. Voor een tweede kindje hebben we nu ICSI gedaan en een cryo-terugplaatsing, in augustus beginnen we met de tweede ICSI.

6. MaaikEmile

MaaikEmile Bekend lid

Jan 18, 2008
    528
    0
    0
    Den Haag
    bedankt voor de snelle antwoorden, hoop natuurlijk dat ik er niet zoveel nodig heb. maar soms ben ik down en dan denk ik stel je voor dat het na zoveel behandelingen nog niet lukt en dan.....

Share This Page