Hi dames, Even een kleine vraag over frambozenbladthee. Wanneer begonnen jullie met het drinken van frambozenbladthee? Gelijk na de tp? Of al eerder in die cyclus? En hoeveel koppen per dag? Ik heb alles al in huis maar weet niet of ik me al moet 'voorbereiden' erop of pas met de tp. Groetjes en alvast bedankt!
Ik heb dit gelezen: 'Frambozenbladthee zou erg goed voor je zijn als je zwanger wil worden. Frambozenblad is gekend voor zijn werking op de baarmoeder, die steviger zou worden door de voedingssuplementen die je vindt in het blad van het kleine rode vruchtje. Maar kruidendokters in Engeland schrijven frambozenbladthee nu ook voor bij onvruchtbaarheid. Een goed gevoedde noemen ze dat dan een dikke? baarmoeder staat immers sterker om een bevrucht eitje op te vangen. Want het is niet genoeg om bevrucht te raken Dat eitje moet die eerste dagen ook nog overleven! Daarnaast helpt het ook vrouwen om regelmatig te menstrueren en zou het buikrampen tijdens je menstruatie verzachten. Ook als je last hebt van gevoelige darmen in deze periode, zou een kopje frambozenbladthee verzachting kunnen brengen.'
Ik snap niet zo goed wat er met een goed gevoede baarmoeder wordt bedoeld... Ik weet alleen dat zwangere vrouwen soms frambozenbladthee gaan drinken in de laatste weken, omdat het mogelijk weeën zou opwekken of versterken. Ik zou het om die reden dus niet zo snel gebruiken na een terugplaatsing, dan wil je juist geen weeën. Dus dat zou ik wel even goed uitzoeken, voordat je ermee begint.
Ik had ook ergens gelezen dat het goed is voor innesteling... Nou hoop dat er iemand meer over kan vertellen
Misschien heb je hier iets aan? Het effect van kruidenthee op vruchtbaarheid vrouwen Zelf heb ik na de terugplaatsing braaf granaatappelsap gedronken.