Goedemiddag, Onze dochter is nu 4,5 maand oud. Ik ben begonnen met het geven van bijvoeding, ook omdat ze een slechte melkdrinker is. Ik bied haar nu steeds 1/3 van een potje aan en geef dat potje 3 dagen (bewaar de rest in de vriezer). Maar eigenlijk wil ze meer als het eten op is. Ze vind dit erg lekker maar hoe breid ik dit nu het beste uit? Ik weet dat de bijvoeding geen fles mag vervangen. Ze krijgt 4/5 flessen van 200 ml. De ene keer gaat dit op en de andere keer laat ze rustig 60-100 staan. Bedankt alvast! Groetjes,
Wij zijn met 4 maanden begonnen.. ook 1/3 van een potje net als jij.. Met 5 maanden heb ik de potjes in 2en gedeeld.. Dit krijgt hij nu nog steeds. Als hij zo 6 maanden is krijgt hij een heel potje (125gram) en dan met 7 maanden de grote potjes 6+.. Dit is een beetje de opbouw qua potjes bij ons..
Hier begonnen met zo'n 25 gram, toen dat opging wat erbij. Ze nemen hier hun tijd en eten nu zo'n 50 gram groente en 50 gram fruit op een dag, soms meer soms minder. Ik vind het allemaal best, ze mogen zelf bepalen. Hou gewoon even in de gaten hoeveel ze gemiddeld drinkt en hoeveel ze gaat drinken als ze meer bijvoeding wil eten. Gaat ze echt een stuk minder drinken dan zou ik wel op de hoeveelheid bijvoeding gaan letten
Hier altijd op verzoek gegeven, maar ze was dan ook al bijna 6 maanden. Ze ging er niet direct minder door drinken trouwens. Potjes na het openen weer invriezen zou ik niet doen, door het invriezen gaan veel vitamines en mineralen verloren. Je zou ook kleine porties vers kunnen maken en deze na het maken direct invriezen. Gezonder en net zo makkelijk!
Waarom vries je het potje in? In principe mag je een product 2 a 3 dagen bewaren dus als je een potje - of liever nog gewoon vers eten - open maakt en met een schone lepel in een bordje schept kan je morgen er nog een keer met een schone lepel uit in een bordje scheppen en dan overmorgen 't potje/bakje leeg maken.
Zou uberhaupt geen glazen potjes invriezen, heb je kans dat ie barst en er kleine stukjes glas in het eten komen... Of doe je het dan in een ander bakje? Al zie ik het nu er ook niet van in, als je het toch in 3 dagen op maakt?? Qua uitbreiden: belangrijk is nu dat je steeds nieuwe smaken gaat geven, zodat ze overal aan went. Als ze een aantal groenten goed eet kun je rustig aan fruit gaan proberen en als dat ook goed gaat ben je weer een tijd verder en kun je bijv een half potje gaan geven of zo...
Hier ook een slechte melkdrinker en ik geef, na de eerste twee weken even rustig opstarten ivm eerdere darmkrampen, nu gewoon op verzoek: melk EN bijvoeding. Ze drinkt er nog niet echt minder om, moet ik zeggen, maar krijgt nu per saldo gewoon meer binnen. De melk vindt ze gewoon niet zo lekker, groente en fruit wel. Ben begonnen met wat potjes voor het gemak, maar nu vers en dan krijgt ze zo'n 75-100 gram fruit en 100 gram groente per dag. Als dat schoon op gaat, ga ik wel wat meer aanbieden, nu is ze tevreden na een dergelijke portie
Hier eet ze 1/3e van een potje of anderhalf ijsblokje ongeveer. Tot mijn grote verbazing deed ze een keer zelf haar mond open maar de meeste keren slurpt ze het van de lepel af. Als ze structureel minder melk wil zou ik minder bijvoeden. Tot 6 maanden haalt ze alles uit de melk. Ik geef zo'n beetje fruit tussen de voedingen door.