Hey meiden, Ik heb weer eens jullie hulp nodig. Maak me een beetje zorgen om mijn zoontje. Hij is nu 6 maanden en en weegt 9430 gram. Een flinke jongen dus. Maar in verhouding is hij slecht gegroeid volgens het cb. Zijn lijn buigt in gewicht wat af. Nu hebben zijn beide ouders overgewicht en wil ik dit dus echt niet voor hem dus probeer alles zo gezond mogelijk aan te bieden (wij zijn zelf ook flink aan het afvallen) Hij krijgt nu 3 flessen van 210+7 waar hij per dag minimaal 100 tot 130 cc van laat staan. De ochtend fles is een papfles. 1 a 1,5 stuk fruit. een halve liga of een brood korstje met wat thee. en een half potje groente van 6 maanden. Die potjes daar ben ik deze week mee begonnen omdat hij opeens ook geen warm eten meer wil eten. Potjes vind hij wel lekker maar dat zit mij weer niet helemaal lekker. En van die potjes zou hij best een hele willen eten (van 6 mnd). Maar dan hoeft hij straks helemaal geen melk meer. Ik snap er niks van. Volgens mij eet hij te weinig maar ik kan hem moeilijk dwingen. Ik zit nu te twijfelen om er weer een vierde fles bij te doen als hij daar wat van drinkt zou wel mooi zijn lijkt me. Hebben jullie tips? Pak ik het verkeerd aan? En hoe maak ik vers eten weer leuk voor hem. Gewoon eens uit de hand geven zat ik te denken. Maar hoe pak ik dat aan? Kook je dan gewoon aardappels en groenten en zet je dat voor ze neer. Ben even de weg kwijt!
Ik denk niet dat hij te weinig eet hoor... Hij geeft idd zelf zn grens aan! Ik zou anders de flessen 180/6 maken, en dan misschien toch rustig aan de bijvoeding wat ophogen, misschien heeft hij wat meer behoefte aan de fruit en groente enzo... Ons zoontje was met 6 mnd 9570 gram dus nog iets groter... En dit was zijn schema met 6 mnd. 8.00 fles 180/6 10.30 fruit (net zoveel als in een 6 mnd potje)+ thee 12.00 brood, langzaam opgevoerd tot 1 boterham. 12.30 fles 150/5 15.30 thee met een liga of rijstewafel 17.30 1 heel 6 mnd potje groente met bakje yogurt erna. 20.00 210/7 met rijstebloem
Bedankt!! Ook wel fijn dat je zoon ook groot is dan kan ik het wat beter vergelijken. Hij heeft vandaag eerst zijn middag fles laten staan +- 200 cc die heb ik twee uur later nog eens gegeven toen heeft hij nog 20 cc laten staan. Maar zijn avond fles heeft hij 140 cc laten staan. Ik ben nu ook bezig om hem yoghurt te geven daar is hij niet dol op. En vanaf morgen dan een heel potje proberen. Dat eerst maar eens en dan verder kijken. Het zal ook wel goed komen. Maar ben het niet gewend en hij wordt ook dunner en langer. Maar volgens mij is dat ook normaal. In ieder geval bedankt!