Hoeveel eet jouw partner?

Discussion in 'De lounge' started by justme1974, Feb 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Dat leek me nou echt een vraag voor een zondag :D Ik ben gewoon erg beniewd, omdat het brood en het beleg hier niet is aan te slepen. Alsof mannen alles in het groot doen zeg maar. Hier gaat er dus een brood per dag doorheen. Niet dat ik nu een exemplaar van "twee bij twee" heb hoor. Welnee, gewoon een met een lengte van 1.74 en een gewicht van rond de 70. Doet wel heel de dag fysiek werk.

Zelf ben ik best bewust bezig met voeding. En dan voornamelijk aan het kijken van; goh, hoeveel vlees per dag is normaal en wat wordt er nu daadwerkelijk weggewerkt? Dit ook met suiker. Er gaat dus bij hem ruim een ons vleeswaren doorheen, de zoetigheid en dan 's avonds bij het eten ook nog eens vlees. Voorheen ook met gemak een liter frisdrank per dag of limonade. En omdat hij dus niet te dik is, maar eerder wel wat extra kan hebben, snap ik zelf ook wel dat het voor hem een veel minder groot ding is dan bij mij. Ik moet echt opletten met wat ik eet wat dat betreft. Hij gooit met gemak de fles mayo even over een broodje ei, dat soort dingen.

Maar nu.. ergens denk ik dus dat hij best heel veel wegwerkt en ben ik me er ook van bewust dat het ánders zou kunnen. Ik zeg bewust niet minder, want hij heeft wel voldoende nodig. Maar vooral dus anders en bewuster, want ik vind het eigenlijk erg ongezond om dagelijks een ons of drie vlees weg te werken, een zooitje brood (koolhydraten -->suikers etc. etc. ) en al die zoetigheden (hij realiseert zich echt niet wat suiker doet met je systeem en ik denk ook dat hij echt verslaafd is, want een dag geen suiker/fris/limonade/snoep is futloosheid en alles). Hij zou zijn energie dus best uit andere dingen kunnen halen lijkt me.

Hoe gaat dat bij jullie?

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Mijn man let heel goed op z'n voeding en dat vooral alles van de schijf van vijf er in zit. Een goede verhouding van groente en koolhydraten. Hij is de loop der tijd wel gaan minderen met eten. 9 jaar geleden at hij nog 6 crackers met smeerkaas bij het ontbijt en nam hij 6 boterhammen mee voor de lunch. Nu is dat nog 2 crackers en 3 boterhammen. Voorheen at hij ook gerust 4 zakken chips per week, nu is dat per 2 maanden ofzo.
    Avondeten eet hij wel erg veel, met gemak 2 tot 3 borden.
    Op werkdagen neemt hij voldoende fruit mee, in het weekend vergeet hij het weleens.

3. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Die van mij eet niet zoveel..
    - geen ontbijt
    - geen tussendoortjes
    - twee boterhammen bij de lunch (als hij dat al redt)
    - twee borden avondeten
    - evt. wat chips 's avonds als we dat in huis hebben.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Best weinig, minder dan ikzelf. Helemaal nu hij niet werkt, hij luncht bv. vaak niet eens omdat hij dan nog vol zit van het ontbijt. Vind dat helemaal niet erg. : )

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn man eet in de ochtend vaak 3 gebakken eieren met olijven, vlees en een paar boterhammen of hij eet 2 tot 3 boterhammen met vlees erop.

Middag zelfde als ontbijt

Avond eten eet hij 1 groot vol bord met eten of 2 borden met normale porties avondeten erop.

In de avond eet hij vaak zonnenpitten, chips of nootjes..

En toch heeft hij een normaal postuur zonder iets aan te komen of af te vallen haha ik ben zo jaloers:p

6. Ntje

Ntje Fanatiek lid

Nov 11, 2012
    3,720
    90
    48
    Almere
    Mijn man is kok en houdt van lekker en veel eten. Hij eet dus behoorlijk.

Hij heeft ook wel een welvaartsbuikje en is iets te zwaar, maar het is nog niet zo heel erg en ik heb liever iets meer (niet een obese type maar ook geen skinny, man moet niet minder wegen dan ik) dan iets minder.

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn man eet gerust 8 boterhammen op de dag en een flink bord avond eten.

8. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mijn vriend snoept bijna nooit, maar eet wel 11 boterhammen per dag wat ik best veel vind. Hij doet er nooit zoet beleg op, maar juist gezonde dingen. Verder eet hij 1x yoghurt met fruit en een heel bord vol tijdens het avondeten. Hij is erg slank, ondanks ie best veel brood eet.
    Frisdrank kopen we ook nooit voor onszelf, we drinken water, thee en melk.

9. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Die van mij eet reuze veel. Het meeste van de boodschappen is voor hem en zoonlief, die dus net als papa veel eet.
    Hij eet bijna een heel brood per dag op, ontbijt 4 stuks en mee naar het werk 12, dan thuis nog 4 of meer. Dus komt bijna op 1 brood aan ;)
    Hij drinkt meer dan 2 liter cola light op een dag, half pak melk en dan nog chips en fruit. Avondeten eet hij ook het meeste van ons.
    Maar hij snoept bijna niet, hij houd niet zo van zoet, meer van hartige dingen.

Maaar, hij is hartstikke slank! Zit geen gram vet aan.
    Hij heeft diabetes type 1, en zit regelmatig laag en dan krijgt hij een vreetkick. Ondanks dat, zit hij ook nog perfect ingesteld qua suiker.

10. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Mijn man eet helaas amper. Ontbijten doet hij niet en als ik geen brood maak voor op zn werk eet hij helemaal niet tot het avondeten. Ook drinkt hij geen melk en eet hij geen fruit. Avondeten maar een half bordje en groente laat hijstaan. Vlees maar een half stukje. Tussendoor eet hij soms chips, of een stukje kaas ofzo. Verder geen snoeper. Hij weegt dan ook maar 58 kilo bij een lengte van 1.74. Vreselijk ongezond maar kan hem moeilijk dwingen. Zelf ben ik gek op eten en kom al aan als ik eraan denk. Dochterlief en stiefzoon hebben helaas de eetgewoonte van hun papa, die drie lijken gewoon geen hongergevoel te hebben!!!

11. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    Wow... haha.. wat leuk om te lezen. Nou, bij die van mij zie je ook niet waar het blijft hoor. Die verbrandt het al door naar het eten te kijken. Toch ben ik van mening dat bijv. 300 gram vlees per dag echt teveel is, niet gezond eigenlijk. En al dat suikerwerk ook niet om eerlijk te zijn. En dan is het ook nog zo; je hoeft er aan de buitenkant niets van te zien, maar van binnen hebben die dingen toch wel effect lijkt me. Veel eten vind ik niet erg, maar iets meer bewust en gezonder zou wel prettig zijn.

Dat brood ja. Echt , een brood per dag. Het is soms niet aan te slepen. We hebben niet zo'n grote vriezer, dus ik moet regelmatig brood halen. Dat vind ik soms echt zo'n stom klusje. Slaat nergens op, maar soms zit ik al mopperend op de fiets, voel me net zo'n fietsende bakker. Wéér brood halen..

12. Saarr

Saarr Actief lid

Jan 29, 2011
    459
    0
    16
    veel, teveel

13. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

14. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Geen ontbijt, lunch koopt ie op z'n werk (en is iedere keer iets anders, maar ook niet heel veel), en een flink bord avondeten. Soms nog 2-3 boterhammen later op de avond. Snoepen ook al niet zoveel. :( Maar ik denk dat het meer luiheid is, want als ik het voor z'n neus neerzet, eet ie wel (en een zak chips moet dan bijvoorbeeld ook echt op).. Helaas zijn we maar vier dagen per maand bij elkaar. :(

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Weinig hij eet op een dag 4 sneetjes brood en 1 bord warm eten.

Ikzelf eet 3 sneetjes brood en een half bord warm eten. Mijn oudste eet meer

16. Triskele

Triskele Niet meer actief

Wat ie eet moet ie zelf weten , ik ben zijn moeder niet, laatst vroeg ie voor wat advies dat heb ik gegeven hij moest juist overdag meer eten en dat doet ie nu, verder bemoei ik mij er niet mee.

Die van mij eet best veel maar zijn dagen beginnen om 3/4 uur dus wat normaal lunch voor een persoon is dan heeft hij er al vaak 8/9 uur opzitten dus dat veranderd je eetpatroon wel wat ook als je flinke palen de grond in moet rammen of wat dingen typt op je pc ofzo

17. Triskele

Dat is inderdaad erg ongezond zeg zo weinig zeker als jr zwanger bent..

18. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ontbijt (meestal rond de 250 gram Jordan cereal) dan meestal 1 tot 2 grote borden avondeten en nog een half bord van mij wat ik niet op kan, tussendoor alles wat los en vast zit (qua voedsel uiteraard)

Heel af en toe nog een boterham of 2-4 tussen de middag, en snachts eet ie (mits hij niet slaapt) nog een boterham of 2, of een zak chips/koeken etc

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Tja als ik meer eet ga ik overgeven dus het is kiezen tussen twee kwaden.

Mijn gynn ziet er geen probleem in als ik mijn vitamines neem.

20. Triskele

Ja dan zal je wel moeten wel goed dat je dan wat vitamines ernaast neemt maar het is dus geen normale / gezonde situatie...

Share This Page