Mijn dochter is 5.5 maand. We zijn met 5 maanden begonnen met groente en fruit, geen potjes, maak alles vers. Ze eet er weinig van, ik weet dat het voor de 6 maanden nog geen fles vervangt. Ze drinkt nog steeds 5 flessen van 200 cc helemaal op! Dat is dus 1 liter. Fruit vind ze wel lekkerder dan groente, die meloen en banaan gaan er zo in! Leuk om te zien wel, maar broccoli en doperwten moet ze nog niet veel van hebben, vanaf morgen gaan we tuinbonen proberen (3 dagen steeds hetzelfde van het nieuwe fruit/groente) Maar ik was eigenlijk een beetje benieuwd wanneer er een fles af zou gaan, en wanneer ze wat meer groente zou gaan eten.. Ik geef nog steeds zuigenlingenmelk, en was nog niet van plan met 6 maanden over te stappen, gezien ze echt nog 1 liter melk drinkt. Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn dochter krijgt 4 flessen en fruit eet ze ongeveer 100 tot 150 gram per dag. groente is ze niet zo dol op.. dus het ligt eraan of ze het lekker vindt. dan meestal 100 gram maar wil wel opbouwen naar 200 gram zodat er een fles af kan! Boterham eet ze wel erg goed! vandaag toevallig bijna een hele boterham (zonder korst) met boter op! Mijn dochter is morgen 7 maanden, maar het is echt heel verschillend per baby. Zodra ze meer groente gaan eten kan je een fles gaan afbouwen of misschien doet ze dat dan zelf al wel
Mijn zoontje is vandaag precies 5 maanden en ik ben langzaam begonnen met groente en fruit. De ene dag eet hij zo'n 125gr groente en de andere dag dezelfde hoeveelheid fruit. Per dag drinkt hij nog 4 flessen van 210, dus dat is omgerekend 920cc melk. Hij zal vanzelf wel over gaan op 4 flessen van 180, maar dat geeft hij waarschijnlijk zelf aan door de flessen niet helemaal meer leeg te drinken en per dag groente én fruit te gaan eten. Als dat goed gaat ga ik een boterham geven. Hij is er overigens helemaal gek van, zijn mondje blijft open gaan. ('t is trouwens ook een bolleboos, hij weegt nu ruim 7.5 kg)
Mijn dochter is twee weken jonger dan jou kleintje en eet al vanaf 4 maand vast Vijf flessen van 180 en een bordje fruit schat een onsje ? Op hongerige dagen eet ze soms ook warm Meer melk krijg ik er niet in M
Wij zijn later begonnen, na 6 maanden. De eerst 6-8 weken aten ze ongeveer de hoeveelheid van een flinke eetlepel, niet eens elke dag.
Hier nu zo'n twee weken bezig met groente (fruit beginnen we denk ik volgende week mee). Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet precies weet hoeveel mijn zoon precies eet. Ik maak alles vers en vries het dan in, in van die bakjes voor ijsklontjes. Bij elke nieuwe groente begin ik met één blokje en als ie het lekker vindt gaan we over naar twee (elke groente drie dagen achter elkaar ivm eventuele allergieën). Hij heeft nu worteltjes, sperziebonen en bietjes gehad. Vond alles lekker. Hij krijgt nu nog vier flessen (twee van 210 en twee van 190).
Mijn oudste at met 5,5 maand beginnen, direct 100-150 gram groente. En al snel een warme hap van 200 gram. Fruit was ook vlot 1-2 stuks per dag of een groot potje.. Mijn jongste heeft tot 7 maand alle groente en fruit geweigerd. Alleen brood wilde hij. Daarmee konden we die 5e fles weg bij 6,5 maand. Met 7 maand ging hij in een weekend van 2 happen met tegenzin naar volledige porties zoals zijn broer. Wij zijn bij de jongste dus ook iets later begonnen met nr2 melk, maar iets meer dan 800cc van nr2 is ook niet erg. Dus we zijn met 6 maand 3 vande 5 flessen nr1 gaan geven en de anderen nr 2 ( papfles bij ontbijt en avondfles). Met brood viel die 5e fles weg en gingen we helemaal over naar nr2. Na de 7 maand weigerde hij ook de 4e fles, en zaten we in een paar weken van 1000 naar 600cc..
Wij zijn met 4 maanden begonnen. De eerste twee weken ging het voor geen meter. Daarna begon het te komen en toen hij zo een 5 maanden was ging hij steeds iets meer eten. Net voor hij 6 maande werd ook vlees toe gaan voegen en hij eet de oren van je hoofd! nu moet ik soms moeite doen om de avond fles er in te krijgen omdat hij zo smult van t avond eten... Ook brood gaat super goed dus de ochtend en de middag fles gaan ook niet meer helemaal leeg. Hij krijgt dus maar 3 flessen nog (de vierde ging er af vlak voor hij 6 maanden werd). Dit heeft hij zelf zo geregeld maar andere babies drinken liever meer melk.... Wanneer je kindje meer gaat eten ennminder drinken is niet te zeggen. Ze regelen ditn zelf. Hier toevallig een vroege vogel....
Met 5 maanden probeerden we eens wat, maar zij vond t nog niet wat - met 6 maanden dus echt structureel begonnen, maar niet meer dan een paar hapjes. Nu met 7,5 maand zit ze op een halve banaan of tweederde peer, al heeft ze van de week ook naar schatting een vijfde van een meloen weggewerkt groente is moeilijk inschatten: op=start - (fijngeknepen op t blad + uitgesmeerd op de slabber + stukjes op de grond + kleeft aan de handjes en zit in de nek), een paar eetlepels gemiddeld denk ik