Onze dochter krijgt sinds ze 5,5 maand oud is bijvoeding. Ik ben begonnen met fruit en nu sinds 3 weken krijgt ze ook groente met aardappelen. Maar wat ik haar ook geef het is 1 drama. Tot nu toe heeft ze voornamelijk brocceli gehad, maar het is brullen en niet willen eten als ze dit krijgt, zo ook met worteltjes en vanavond andyvie geprobeerd en weer hetzelfde. Ook met brood, de eerste keer vond ze het heerlijk en heeft ze bijna een heel broodje op zonder korst en nu bied ik het haar dagelijks aan en ze moet het gewoon echt niet. Ook niet als ik haar zelf laat eten ,want dan gaat alles op de grond. Ik kan het 7 keer aanbieden maar dat maakt niets uit en ze hoeft het echt niet. Om het haar onderdwang te geven doe ik ook niet, maar 1 hapje moet ze toch minstens wel eten. Al sik haar dan een kwarkolino (van nestle) geef dan eet ze die wel vrijwel helemaal op. Ook met fruit wil ze alleen banaan en banaan gemengd met appel en anders vrijwel niet. Ook eet ze hier ook maar een half banaantje van op. ze krijgt dus nog wel 4 a 5 voedingen op een dag, maar die wil ik afbouwen en meer bijvoeding gaan geven. Ik kook trouwens iedere dag vers voor haar, want de andere 3 kids hebben nooit potjes willen eten en ook zij is er geen fan van, ook niet van fruit uit een potje.
Beetje hetzelfde probleem als bij mijn dochter.. heb toevallig vandaag ook een topic geopend. Tot nu gaat brood en fruit nog goed.. maar merk dat ze bij fruit ook al kieskeuriger wordt.. Frustrerend he? Jij geef nog 5 flesvoedingen? Ik zit nu op 4. maar nu is het ook weer frustrerend dat ze dus 3 flessen niet goed op drinkt en dus ook niet genoeg water binnen krijgt.. Wat is jou schema nu?
Volhouden en rustig blijven is het advies. Het is heel normaal dat ze op deze leeftijd nog weinig eten van bijvoeding. Melk blijft toch het belangrijkste, daar groeit ze van. Maak er vooral geen strijd van en blijf gewoon aanbieden. Soms moet je 10 a 15 keer iets aanbieden om te concluderen dat ze iets echt niet lust. Wat brood betreft, probeer eens geroosterd brood of beschuit. Dat is harder en hapt makkelijker af en kleeft ook niet zo aan het gehemelte als vers brood.
Mijn schema is ongeveer: 7 uur een fles 180+6, maar meestal drinkt ze hemniet op 10 uur fruit 11 uur fles 150+5, drinkt ze ook vrijwel altijd niet helemaal op 12 uur probeer ik nu brood, want ik wil eigenlijk de fles van 11 uur weg hebben (zou dan haar broodje eerder kunnen geven) 16.00 uur fles 180+6 18.00 uur groenten 19.00 fles 180+6 wordt ook niet leeggedronken, meestal drinkt ze 120 23.00 uur 150+5 (deze sla ik over als ze fewoon rustig is en om die tijd nogslaapt, maar de laatste dagen komt ze dan 's nachts) Heb het bij de andere 3 nooit zo moeilijk gevonden als bij haar, omdat we vanuit het zh een schema meekregen en dit moeilijk toepasbaar is, want soms wil ze na 3 uurtjes alweer drinken.