Ha meiden, Ik heb al een topic geopend over dat mn zoontje nog geen prakjes wil eten en nog steeds dus aan de gladde potjes zit of soms ook wel glad vers! Als ik m een prakje geeft graait hij het met dezelfde vaart erweer uit! Nu sprak ik pas ook iemand en die zei: dat haar dochtertje tot 2 jaar glad gegeten heb en daarna pas het kauwen goed ging begrijpen dus dat het echt wel kom!! Maar ik lees hier vaak, gewoon blijven oefenen elke avond en niks anders geven: dan maar honger leiden... Maar dat kan je je kind toch niet aan doen??? Als het niet lukt dat geef ik als nog een potje hoor of daarvoor en dan elke oefenen nog met ons eten! Doen jullie dat wel zo??? Of is hier ook iemand die het ook heb gehad, dat je dochtertje/zoontje later pas een prakje wilde eten?? Liefs
Ik weet niet hoe ik er strax mee om zal gaan mocht het ook zo bij onze dochter gebeuren, maar ik denk niet dat ik het over mijn hart kan verkrijgen om haar "dan maar honger te laten lijden"
Mijn dochter eet al weken soms totaal geen avondeten, misschien 1 hap en ze smijt het op de grond. Vervolgens komt ze in de keuken huilen om iets lekkers, droge boterham kan ze krijgen en meer ook niet hoor, jammer dan.
voor de dames waarvan de kids geen eten willen eten waar stukjes inzitten hebben jullie wel eens gedacht aan dat je kindje misschien te overgevoelig is in het mondje en daarom het eten uit spuugt?! Mijn zoontje deed dat ook steeds en het bleek gewoon dat die stukjes in zijn mondje hem een soort van pijn deden, ik heb daarom ook heel lang zijn eten fijn gemalen, nu sinds een half jaar gaat t wat beter maar prak zijn eten nog wel niet meer papperig maar wel kleine stukjes, ik zou mijn kind dus nooit laten honger leiden eten is toch heel belangrijk voor een kleine! En zelf zou ik niet eens een droge boterham eten laat staan dat ik dat mijn kind zou voor schotelen.
Ik denk dat ze snel gewend zijn dat ze anders niets krijgen of iets saais dat ze dan wel wat zullen eten. Iets saais is immers ook eten zoals de boterham. Je moet het zelf weten of je dit wilt.
Hier is het geen probleem dat er stukjes inzitten of iets want ze wordt volgende week 2 en eet al een jaar lang stukjes en harde dingen.. in mijn geval is het gewoon geen avondeten willen eten en ga haar niks anders voorzetten dan een boterham, vooral niet wanneer ze later in de keuken ligt te mekkeren om snoepjes of koekjes.
Ja ik vind dat lastig. Voor Finn zelf bijvoeding kreeg zou ik echt gezegd hebben...dan maar honger. Maar ik merk nu dat als hij weinig avondeten op heeft (wat zelden voorkomt...misschien 1 keer in de week) dat ik hem als toetje wat extra fruit ofzo geef. Dus ja...helemaal honger laten lijden...nee dus! Maar ik geef hem geen ander avondeten! Geef alleen bij zn toetje wat erbij...hahahaha!
Maar eet je zoontje alles alleen maar glad en gepureerd..?? Hoe eet hij z'n brood, fruit, of soepstengel/rozijntjes/koekjes?? Wanneer hij dat soort dingen wel goed eet, betekent dat hij dus wel kan kauwen. In dat geval zou ik z'n eten in hapklare stukjes aanbieden, en eventueel zelf laten eten. Hier is het overigens (sinds ongeveer 1 jaar), dat ze eet wat de pot schaft. Zo niet, dan niet.. Als ze echt niks eet, dan geven we, zeker een uur na de maaltijd, nog een bordje pap f iets dergelijks..
Wat Bubbel zegt, misschien eens proberen om stukjes te geven en het zelf laten doen? L. wilde ook ineens helemaal geen prakje meer (ze at wel stukjes, maar dat terzijde) zo rond de leeftijd die Joas nu is en sinds ze zelf mag eten met haar handen gaat het super. Het duurt wat langer en het is een grote kliederboel maar ze vindt het helemaal geweldig! Ik ben begonnen met haar wat penne en zo te geven, dat kan ze makkelijk vasthouden. En nu eet ze alles zelf, behalve aardappelpuree maat mogen we haar dan wel weer voeren