Hoeveel eieren "mag" je nou eigenlijk per week? Ik hoor zoveel uiteenlopende dingen van elke dag 1á2 tot maar drie per week.
Ligt er mijns inziens aan. Of je een dieet volgt. Man doet dat voor cholesterol en mag er maar een per week.
Ik heb een te hoog cholesterol al sinds mijn 14e dus eet er Max 1 per week Kinderen eten er 1x 2 per week standaard op zaterdag als ontbijt Volgens mijn mag een volwassenen 3 eieren per week
Volgens Dr Oz (rtl 4), kun je gerust elke dag 1 ei opeten. (geloof dat merendeel in amerika dagelijks met ei ontbijten).
hier zegt dus ook iedereen wat anders haha. Met hoog cholesterol klopt wel, mijn man werd ook geadviseerd max 1 per week.
De regels zijn pas weer aangepast, mits je geen hoog cholesterol hebt is er geen limiet. Alhoewel 6 eieren per dag mij ook wel weer ongezond lijkt. Als het goed is staan de nieuwe regels ook al op voedingscentrum.nl.
Hier heel onregelmatig. Soms eet ik 2 weken geen ei. En dan weer 3x in de week. Ik vind een gekookt eitje lekker (soms ook 2 tegelijk ) of lekker gebakken eitje bij de nasi. Mmm.... En het zit natuurlijk in heel veel dingen die je dagelijks eet. Maar heb wel verschillende berichten gehoord. Ik heb altijd begrepen dat je beter geen eieren of hooguit één per week kunt eten als je een te hoog cholestrol hebt. Maar ik heb ook wel gehoord dat het niks uitmaakt hoeveel eieren je eet. Dus wat is nu waar?
Hier ook bijna dagelijks, gekookte ei of een omlet, zou anders niet weten wat ik kan eten zoontje lust alleen maar ei
Ik heb periodes dat ik elke dag een ei eet, en periodes dat ik weken geen ei eet. Ik leg mezelf iig geen limiet op en eet ze wanneer ik er zin in heb
ik eet zo'n 2 a 3 eiwitten op een dag (soms ook dagen helemaal niet) ik hou niet zo van het eigeel.. haha
Hopelijk niet al te weinig, ik ben er dol op, nu beperk ik het tot 2 keer per week 1 maar normaal kan ik er elke dag wel 3 op, heerlijk zacht gekookt, nu eet ik scrumbled eggs zachtgekookt eitje ik ga hem op mijn lijstje zetten naast de carpaccio en de filet american en de biefstuk rood. Wordt een best lijstje zo.