Vind je dat vind ik juist weer het lekkerste van het hele ei. Daarbij bevat het ook nog eens de meeste eiwitten en andere goede voedingsstoffen. win win
ik eet regelmatig (2 of 3x per week) een ei op brood en dat zijn er direct al 2 (anders vult hij geen 2 bolletjes haha)
Idd! Ik vind dat ook erg lekker, ik denk vaak wat mensen ermee doen als ze het niet eten, weggooien is zó zonde!!
Altijd gehoord 2 à 3. En als je er persé meer wil eten, kan je beter het eigeel weglaten. Eiwitten kunnen minder kwaad. Ik eet er niet elke week. Mijn partner kan het niet laten om er per keer 3 à 4 door te slagen (gebakken bij zijn brood in 't weekend). Hem al 100 keer gezegd hoe ongezond het is, maar tja ... Daarom dus dat ik niet vaak eieren op 't menu zet voor ons samen. Hij eet er zo immers al genoeg.
3-4 per week ongeveer. Lekker, ik ben gek op ei! Op m'n werk sowieso (2 of 3 dagen) bij de lunch een gekookt ei, vaak op zondag ook nog wel eentje bij het ontbijt. Af en toe en spiegelei of uitsmijter, hmmm!
het cholesterol uit ei heeft lang niet zo een effect op het cholesterolgehalte in je bloed, als het verzadigde vet in je voeding. je kunt dus gerust elke dag een ei eten, of op zondag zeven tegelijk als je dat lekker vindt.
Dat je cholesterol van eieren omhoog gaat is een fabel, ze verlagen juist het slechte cholesterol omdat in ei juist het goede cholesterol zit.. Maar waarschijnlijk word ik nu voor gek verklaard... Wij eten er met zijn 2 ongeveer 10 in een week.. En dochter eet er dan ook een paar van.. En met ons cholesterol is alles toppie
Als ik werk ontbijt ik altijd met 2 gekookte eieren, dus ik eet er sowieso 8 in de week. Vaak eet ik op een van de andere 3 dagen ook nog lekker een roerei of gewoon gebakken ei. Ben gek op eieren! Mis nu in mijn zwangerschap wel mijn lekkere super zacht gekookte ei.
Hier gaan er voor ons vieren ongeveer 30 eieren per week doorheen, maar ik gebruik ze dan bijvoorbeeld ook voor cake en pannenkoeken. Echt eieren (gebakken of gekookt) eten, doen we denk ik zo'n drie keer in de week, maar dan nemen we wel vaak twee eieren per persoon (de kinderen ook).
Het is idd achterhaald dat eieren slecht zijn voor je cholesterol, er zitten juist goede vetten in. Met mijn man samen eten we echt wel 40 eieren in de week op, eerst zeker 60, maar toen at ik voor het slapen gaan altijd nog 4 gekookte eieren en smorgens 3. Nu alleen smorgens nog, en Savonds lekker een kwarkje. Heerlijk!!! In alle variaties
ik gooi het eigeel inderdaad weg, of ik doe het bij de omelet van mijn vriend.. zonde is het wel ja! wou dat je gewoon flessen gepasteuriseerde eiwitten kon halen bij de supermarkt!
ja echt, ik krijg er de hele dag van die eierboeren van (too much information) en dat heb ik bij alleen eiwitten niet.. haha
Onhh... Ik zou juist het liefste alleen de eigelen eten en van de eiwitten chcomousse maken... Hmmmm hahaha!
joh het lijkt wel of iedereen tegen elkaar op gaat bieden...sorry maar je maakt mij niet wijs dat sommige reacties normaal zijn hier. vind het voedingscentrum helemaal niet achterhaald, dus dat lijkt mij een mooie leidraad.