Ik vind het zo'n onzin. Staat er een meisje aan de deur: 'ik heb dit jaar de folders bij u bezorgd, ik wens u fijne feestdagen'. Heb haar vriendelijk bedankt en haar hetzelfde toegewenst. Als je nou dagelijks de krant bezorgt, vind ik het nog iets anders, maar voor een paar folders? Dan moet ik iedereen een die een folder in de bus duwt, geld gaan geven. Zo blijven we bezig en ze worden toch ook gewoon betaald voor hun werk. Vind het gewoon raar dat ze aanbellen om te zeggen dat ze hun folders bezorgd hebben en dan ook nog iets verwachten. Geven jullie iets?
reltopic in spe, meen me te herrineren dat dat vorig jaar ook een leuke discussie werd. nee, ik geef niets. ze krijgen hun loon en dat vind ik genoeg.
Voorheen gaf ik het wel. Heb nu alleen geen folders of krant meer dus ze komen ook niet aan de deur. Ach ja, het is nou eenmaal een ´traditie´.. zoveel verdienen ze nou ook weer niet met een krantenwijk. Maar volgens mij is deze discussie al eerder geweest
Eerlijk? Ik twijfel of ik iets ga geven aan het foldermeisje.. Ze is altijd veel te laat en de folders belanden dus direct bij het oud papier omdat ik of al de stad ben ingeweest of al op internet alle folders heb (moeten) bekijken aangezien ik anders voor sommige aanbiedingen te laat ben. Bezorger van dagelijkse krant kreeg wel altijd iets, maar hebben nu geen krant meer. En de meneer van het plaatselijke weekblad heb ik vorig jaar niet gezien..
Ik geef net het kleingeld wat ik in mijn portemonnee heb zitten. Meestal 50 cent. Als ze bij iedere deur 50 cent krijgen lijkt me het meer dan zat... Maar ga er echt geen euro's aan uitgeven. Ze krijgen er al loon voor.
Ik geef wel altijd wat, de kinderen die de folders moeten brengen, verdienen er bijna niets aan. Je hoefd niet veel te geven.
Hier een keer of 20 moeten bellen omdat we geen folders kregen. Zal haar dus wel even vertellen dat ze het niet echt verdiend heeft ( wij zijn gek op folders ) dus balen als we ze niet krijgen. De krantenbezorger kan een paar euro krijgen, maar de rest, nee sorry! Ik ga ook niet bij mijn clienten bedelen op het werk voor wat extra eurootjes.
Hier wel van de kranten, ook de gratis kranten. Folders niet. Zeker omdat het afgelopen jaar die dingen door zoveel mensen is bezorgt.
Hier lopen tegenwoordig alleen de ouders de kranten/folders op 1 jongen na die doet het zelf.Ik vind het belachelijk,zo worden kinderen van tegenwoordig echte watjes want papa en mama doen het wel. Maar als ze met hun kaartjeslangskomen(om een extra centje te verdienen) kunnen ze ineens wel zelf het krantje langs brengen,dus ik heb besloten om dit jaar alleen dat ene jochie wat te geven,en derest niet en zal ze ook zeggen waarom.
Als ik geld in huis heb krijgen ze wel iets, hier zijn de foldertjes keurig op tijd altijd. Plus ik heb als 22-jarige folders bezorgd (tja je hebt geld nodig ) Ik heb het 3 weken volgehouden..wat een ***-werk en omgerekend verdiende ik 2,5 euro per uur, voor kilo's folders meesjouwen. Nee daar was ik snel van genezen.
als ze netjes het hele jaar door de folders en krantjes bezorgen krijgen ze van mij absoluut iets ,lees 50 cent of een euro, net wat ik in huis heb. Hebben ze dan wel verdiend, degene die niet netjes bezorgen vertel ik vriendeljk dat als ze volgend jaar beter hun ebst doen ze nog maar eesn weer komen, resultaat was vorig jaar een jongen aan de deur dat hij netjes het hele jaar op tijd was geweest en rond de zomer vakantie een jongen aan de deur die kwam melden dat hij 2 weken vakantie had dus als ik de krant niet kreeg het niet zijn schuld was , dus ja die krijgt wel wat extra's
folders nee, weet niet eens wie dat bezorgt. volgens mij een oude vent ofzo. krantjes ook niet want die slaan ons regelmatig over terwijl de brievenbus van mn schoonma er een meter vandaan hangt en die wel alles krijgt. vind trouwens ook dat ze er gewoon voor betaald krijgen en als dat te weinig is moeten ze iets anders gaan doen waar ze meer mee verdienen. een dagbladbezorger vind ik iets anders. maar zou dan ook echt niet meer als 1 euro geven
Ik had er vanmiddag toevallig eentje aan de deur die trouw elke week het lokale krantje brengt. Heb wat kleingeld gegeven. Meestal heb ik geen eens geld in huis. Tegenwoordig pinnen we alles. En daarnaast zou ik ook niet weten wie er folders bij ons bezorgt, dus kan iedereen zich wel melden. Dus die van vanmiddag, daar blijft het in ons geval bij.
Wij hebben de folderbezorger 5euro gegeven. Is een oudere man en hij is altijd even vrolijk in weer en wind De rest krijgt net wat ik los heb aan kleingeld want zou niet weten wie dat zijn, zie ze nooit
ik vond het altijd zo leuk rond de kerst een zakcentje extra, ik liep ze al 3 jaar door weer en WIND dus ook zeikenat... vetpot is het ook niet maar dat terzijde, ik vind als je altijd netjes je folders ontvangt van 1 persoon kan je best een klein beetje geven als je het kunt missen, vinden die kinderen hardstikke spannend! dat is al jaren zo net als sinterklaas... ik heb 1 keer ook bedankt en niks gegeven, ik kreeg nou heel veek geen folders, gebeld en toen alsof het express was dubbele folders..ja daag bedankt en tot ziens dan maar
Ik heb jaren folders gelopen maar vroeger gingen alleen de krantengooiers langs de deuren en wij dus niet. Het is maar een bijbaantje. Ik geef dus niets.
als ze aanbellen met een 'kerstkaartje' dan zou ik wel geven maar dat doen ze bij die foldertjes sowieso niet lijkt me? zal eerder ook geven aan degene die de abonnementskranten elke dag bezorgen (zelf ook op 14 jarige leeftijd gedaan, een jaar lang door weer en wind, wat een klotewerk maar wel mijn eerste echte baantje) maar foldertjesbezorgers vind ik iets te ver gaan, dat word toch ook aldoor weer door anderen gedaan?
Nee de folderbezorger heb ik niks gegeven, heb hem wel gezegd dat als hij de folders voortaan eerder bezorgd dan dinsdagavond 22 uur dat hij dan volgend jaar wat krijgt. Al die andere gratis krantenbezorgers krijgen 50 cent ofzo maar ik heb er verder nog geen eentje gezien. De dagbladbezorger krijgt wel wat meer, de krant ligt altijd netjes om half zeven in de bus.