Wij hebben eind 2014 een huis gekocht. Verkoopprijs 195, 225 aan hypotheek (30.000 bouwdepot zit daar bij, taxatiewaarde vh huis was 225). Wij moesten ook iets van 5.000 eigen geld in leggen.
Als je een huis van 4 ton wil misschien wel. Ik heb nu een huisje van 110.000, dat is dan echt wel te behappen hoor. Hiervoor staan wel extreme voorbeelden. Ja wij zijn nu hard aan het sparen voor een groter en een duurder huis, vandaar de 30k. En ik ben de 30 al gepasseerd, het is dus niet zo dat ik op m'n 20e dit al voor elkaar zou krijgen. En ik denk dat dat voor meerderen hier geld.
Wauw als ik dit lees wordt ik zo jaloers... hier in Spanje is het onmogelijk een huis te kopen, je moet 33% van de waarde uit eigen zak betalen... 13% voor notariskosten en kosten openen hypotheek en 20% van de koopsom. In totaal geven de banken maar 80% hypotheek hier, echt niet te doen. We kijken al meer dan 3 jaar naar huizen maar het lukt gewoon echt niet.
Hier hebben we vorige maand een huis gekocht. 1 juni krijgen we de sleutel. We hebben het huis gekocht voor 175.000 en hebben 15.000 bouwdepot we moeten 5000 eigen geld inleggen. Hebben da gemaakt met onze notariskosten, die betalen we in termijnen (2000)