Doorprikken eitjes

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Melina, Jul 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Melina

Melina Lid

Jul 5, 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.. Ik ben met mijn 1e iui begonnen een maand gekeden bijna en Vandaag ben ik voor de 4e echo geweest en er zijn 6 volgroeide eitjes!!! Woensdag worden en 4 doorgeprikt en ik zie daar erg tegenop. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en positieve resultaten??

Xxx melina

2. Bammar

Bammar Lid

Jul 6, 2013
    88
    1
    8
    Female
    PM
    Iui en doorprikken eitjes? Dat wordt niet bij iui gedaan....

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik snap ook niet wat je bedoelt. Een punctie heb je alleen bij IVF of ICSI, niet bij IUI. Bij IUI (inseminatie) worden er geen follikels aangeprikt. Alleen het bewerkte zaad wordt via een slangetje in je baarmoeder gespoten.

Of heb je misschien overstimulatie en is er daarom voor gekozen om vier follikels aan te prikken, zodat je maximaal twee overhoudt? Sommige ziekenhuizen doen dat bij IUI, als de hormonen te goed aanslaan. In dat geval is het principe hetzelfde als een punctie bij IVF/ICSI. Je krijgt een verdoving, waarna de eiblaasjes inwendig aangeprikt worden. Dit kan vervelend zijn, maar zeker goed te doen.

Succes!

4. Melina

Melina Lid

Jul 5, 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bammar en jippie idd bij overstimulatie en bij dit ziekenhuis wordt het wel gedaan. Maar mij is verteld dat ik geen verdoving krijg alleen pijnstillers en gelijk na de punctie word ik geinsemineerd.

5. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Bij mij int zh prikken ze ook eitjes weg als je eierstokken gaan overstimmuleren..maar ik kreeg toen primoluut omdat het toen teveel werd..had er 15 en bleven doorgroeien..

6. Melina

Melina Lid

Jul 5, 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieke86 jeetje dat zijn er echt een hoop! En ik vond het bij mij al veel..

7. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Ik wist ook niet beter dan het alleen bij ivf of icsi word gedaan.

Bij mij werden er 2 jaar terug 28 eitjes aangeprikt.

8. Melina

Melina Lid

Jul 5, 2013
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw en dan zit ik te zeuren..hoe loopt het bij jullie inmiddels?? Vannacht om 1 uur moet ik ovitrelle spuiten en woensdag om half 1 smiddags wordt ik geprikt en geinsemineerd.. De wachttijd tot het testen zal denk ik wel het zwaarste zijn.. Spannend..

9. Pearll

Pearll Fanatiek lid

Nov 1, 2012
    1,302
    1
    0
    noord-holland
    Ik heb bij 1iui behandeling 3 eitjes gehad en er werd niets aangeprikt. Echter waren er ook al 2 eitjes gesprongen 24 uur na de ovitrelle, dus de avond voor de inseminatie. Ronde erna had ik 5 eitjes waarvan 2 kleintjes en 1 gesprongen eitje, alsnog de ovitrelle gekregen en ben ik zwanger geworden van 1 eitje, dit is helaas een miskraam geworden. Ik ben in behandeling in Turkije en hier zijn de richtlijnen minder streng als in Nederland kwa hoeveelheid follikels.
    Maar ik lees hierboven het aanprikken van 28 eitjes! Dat zijn er nog eens wat! Wat heftig!

10. Bammar

Bammar Lid

Jul 6, 2013
    88
    1
    8
    Female
    PM
    Oke, ik had er nog niet eerdervan gehoord bij iui. Succes!

11. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

Jun 16, 2012
    4,789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Wij zitten inmiddels in het IVF traject omdat IUI voor ons niet werkte..

Share This Page