Combinatie van ivf en icsi.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Maan14, 4 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maan14

Maan14 Niet meer actief

De gyn gaf vandaag aan dat ze vind dat een 50/50 van ivf en icsi het beste is in ons geval indien er genoeg eitjes gevonden worden en er genoeg zaad is.

Wie heeft hier ervaring mee?

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Wij doen ICSI maar een combinatie van IVF en ICSI ken ik niet. Mag ik. Ragen waarom ze dit hebben voorgesteld?

3. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Mijn man heeft zeer wisselend zaad kwaliteit Nu vind ze dat als we 50 50 doen indien er genoeg eitjes zijn en zaad is. we elke poging alles geprobeerd hebben. Omdat ze soms bij icsi zien dat ze net de slechte zaadjes injecteren waar door er geen goede ontstaan. Maar het ook kan zijn dat er bij natuurlijke selectie via ivf mooiere ontstaan.

Zo wedden we op twee paarden. Ze gaf ook aan dat ze normaal vaak voor ivf of icsi kiezen maar zij dit voor ons het best passend vind.

4. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    Bij ons deden ze ook 50/50. Daardoor weten we nu dat we via IVF amper bevruchtingen hadden, en bij ICSI wel. Bij een eventuele volgende punctie wordt het dus puur ICSI hier.
    Blij dat mijn arts dit voorstelde, want in principe was er bij ons geen indicatie voor ICSI. Het zou maar een triestige poging geweest zijn indien we zuiver voor IVF waren gegaan... Diagnostisch gezien vond ik die 50/50 een heel goeie zet, nu weten we tenminste dat er een bevruchtingsprobleem is.

Maan14 vindt dit leuk.
  5. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Wat fijn dat jullie nu weten waar het probleem zit!

6. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.331
    8.335
    113
    Amsterdam
    Hier de laatste keer ook gehad. De eerste punctie voor onze dochter was een top resultaat 90% bevrucht en het zaad van Mn vriend is ook niks mis mee en mijn eitjes ook niet.
    Echter de eerste punctie voor een tweede hadden we nog geen eens 30% bevrucht gelukkig maak ik altijd veel te veel eicellen dus opzich zelfs nog 3 cryos.
    Nu met de tweede punctie voor tweede hebben ze toen ivf/icsi gedaan en met ivf was het echt bedroevend en met icsi 6/7 die allemaal toppers werden. Daarvan nu van 1 zwanger en 5 in de vriezer.
    Dus geen slecht plan lijkt me!

Maan14 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina