Brevactid niet vergoed???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Juudje1501, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje1501

Juudje1501 Bekend lid

15 aug 2012
    652
    154
    43
    Vrouw
    Leiderdorp
    Dames,

ik heb een vraagje: wie heeft brevactid gebruikt en heb je dit vergoed gekregen door de verzekering?
    Omdat Pregnyl niet leverbaar was/is heb ik (in juli) Brevactid gekregen (zelfde werkzame stof). Mijn apotheek kon dit niet declareren bij mijn zorgverzekeraar en adviseerde mij om het zelf te proberen bij mijn verzekeraar. Ik die rekening opgestuurd, maar nee hoor, ik krijg het niet vergoed, dus die prent van ruim €70 is voor mij zelf! (en er komt er nog een aan omdat het in sept ook niet leverbaar was...).
    Weet iemand raad?

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.881
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik dacht dat je - als de pregnyl niet leverbaar is- een brief meekrijgt van de apotheek met uitleg en dat de meeste verzekeraars dat accepteren als "ok" voor een alternatief. Wel dat dat alternatief Ovitrelle is à 38 euro (en dus niet Brevactid van 70)... misschien dus nog even langs je apotheek?

3. bonita

bonita Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb tot nu toe 2x Brevactyd 5000 gekregen in de apotheek i.p.v. Pregnyl. Beide keren moest ik € 4,90 bijbetalen, dus geen € 70,00 zoals jij :$ ! In de apotheek (was trouwens de ziekenhuisapotheek) zeiden ze dat die eigen bijdrage van 4,90 niet vergoed wordt door de zorgverzekering, dus dat heb ik dan ook niet geprobeerd.

4. Frida87

Frida87 Actief lid

6 dec 2011
    408
    2
    18
    Vrouw
    Twente
    Hier ook tig x de brevactid gehaald maar geen eigen bijdrage te hoeven betalen. Verzekerd bij Zilveren kruis.. echter wel eigen bijdrage voor de utrogestan :(

5. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik kreeg toen ook Ovitrelle, overigens ook nooit zelf hoeven te betalen. Wel idd een eigen bijdrage voor de utrogestan. Brevactyd heb ik nog nooit van gehoord, ben er wellicht ietsje te lang uit.

Kan je niet vragen aan de apotheek of je als nog een verklaring kan krijgen. Je kan het allicht proberen om het zo te declareren.

6. Sanst

Sanst Actief lid

29 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor brevactid heb ik ook niet hoeven bijbetalen. Wel eigen bijdrage voor de puregon. Zit bij Zilveren Kruis verzekering.

7. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Ik heb het volledig vergoed gekregen net als pregnyl.Ook eens ovitrelle gebruikt en hier moet ik wel voor betalen.Mijn verzekering vergoed echter een eigen bijdrage op medicijnen tot 300 euro per jaar dus uiteindelijk ook vergoed gekregen.

Deel Deze Pagina