hoi dames ik heb net een omelet gegeten met kaas spek en ketchup mmmmm het waren 3 kleine eitjes (eigen kippen) maar hoeveel mag je der eigenlijk eten ?? het is nu 4maand geleden dak ik nog eens eitjes heb gegeten hoor het graag groetjes
normaal mag je er 2 in de week? ik heb niet echt een idee.. maar zolang je het niet elke dag eet maakt het volgens mij niet uit dat je nu drie eitjes op hebt.. zolang ze maar gaar zijn lekker hoor zo'n omelet
Volgens mij kan een keer 3 eitjes geen kwaad, als ze maar wel helemaal gaar (hard gebakken) zijn, dus geen vloeibare eidooier. Anders bestaat de kans op salmonella. Dus altijd eieren hard koken/bakken. Wij worden er ziek van als er salmonela in zit, maar voor een beebje in de buik is het allesbehalve goed. Maar ik zou gewoon lekker blijven genieten van verse eitjes van je eigen kippies:d
ja ze waren heel gaar geen snotje meer te bekennen spek en kaas waren ook goed gebakken en de ketchup tja die vbak ik niet
Te veel eitjes is niet goed voor je cholesterol. Advies is gemiddeld 2 of 3 per week geloof ik, anderen zeggen weer 1 per dag.
Nou er zit geen verschil in hoor.. niet te druk om maken.. Eieren goed gaar koken (of bakken, wat je wilt) dan is er niks aan de hand..
ja goed gaar waren ze al die snottjes (eiwit en eigeel) waren weg dus mooi gebakken het spek ook en de kaas heb ik derover laten smelten .. tja en de ketchup die kan ik niet bakken he
Dan is er toch geen probleem.. En of de eieren bij je eigen kippen of uit de supermarkt komen maakt ook geen verschil..
nou dat vraag ik me echt af want die van de supermarkt worden toxh kwaliteitsgekeurd ? en de kippen zijn nog jong hier (tante van man ) maar proef niet dat ze slecht zijn of iets dergelijks alleen klein
Mijn ouders hebben een hok vol kippen en de beestjes leggen heerlijke eieren hoor.. Ik denk dat je je wat minder druk moet maken Er is niks aan de hand met de eieren van eigen kippen..
ok ben al wat gerustgestellder ging der pas over na denken als ze al op waren had er zoo en zin in maar ja na een mk en vmk ben ik wat voorzichtiger stel dat pffff
De aanbeveling om maar 2 eitjes in de week te eten is alweer achterhaald. Eieren bleken toch niet zo'n heftige invloed te hebben op je cholesterol. een keer 3 eitjes kan echt wel hoor . Elke dag 3 eitjes zou ik wel een beetje veel vinden .
vorige zwangerschap at ik het niet bah kon nie tegen de stank !!! haha en ik eet zelden eieren hoor 1keer in de 5maand ofzo
Dat met dat ene eitje per week geldt eigenlijk alleen voor oudere mensen en mensen met een verhoogd cholestrol.. Voor ''gezonde'' mensen (zwangeren) maakt dat extra eitje niet zoveel uit !