Jij veel succes met de cryo-terugplaatsing in januari, hopelijk gaat dat lukken en is een tweede ICSI niet meer nodig!
nee idd en anders hopelijk nog 2 pogingen er word namelijk maar 1 ondooid.dus hou er daarna nog 2 over. dus wss voorlopig geen 2de icsi
Thanks for the advice, ladies! Ik sta steeds positiever tegenover een overstap. Vind dat jullie gelijk hebben! Praktisch is het misschien niet, maar ik ga wel spijt krijgen inderdaad als het niet lukt met eentje... Ik geloof trouwens dat je bij de derde poging onder strenge voorwaarden wel twee mag laten terugplaatsen, maar goed. Nog maar even met m'n vriend over hebben. Hij is bang dat we direct een tweeling krijgen die veel te vroeg geboren gaat worden. Maar ja, ook met één kindje kun je complicaties krijgen... Blijft lastig!
@sikki: mocht jij voor 3 kiezen in dussel?? WOW! en moet niet gekker worden, tegen mij zei U dat het toch echt 30/60 zou zijn. bij TOP emmies, zou dat het verschil zijn? anyway, botervliegje, volg je hart inderdaad. en wees niet bang om meer info of second opinions elders te vragen. tis jouw leven. lijf, wens, enzovoort! smak
Botervliegje. Ik heb ook IVF via UMC gedaan. Bij mij was de hele stimulatieronde (echo's etc) in Amersfoort en de punctie en TP in UMC (Utrecht). Vreemd alleen, dat op het contract ik wel kon kiezen hoeveel ik er wou terugplaatsen en ik ben ook "maar" 31 jaar. Wij hebben nu gekozen voor 1 en zie banner Ze adviseren tot 36 jaar wel om maar 1 te laten terugplaatsen en vanaf 36 jaar adviseren ze om 2 te laten terugplaatsen. Echter in 2003 EN 2004 hebben wij ook IVF gehad, en beide keren mocht ik gewoon kiezen of ik er 1 of 2 wou laten terugplaatsen. Vind het dan vreemd dat jij er echt maar 1 mag laten terugplaatsen! Misschien toch nog eens goed over praten daar
botervliegje hebben ze bij jouw gezged waarom ze het niet doen?en niet alleen over risco maar mss ook leeftijd?
Bij het UMC is dit het beleid: Ons beleid is: Vrouwen t/m 35 jaar, bij de eerste en tweede behandeling: één embryo terugplaatsen als deze van een uitzonderlijke kwaliteit is Vrouwen t/m 35 jaar, derde of verdere behandeling: één of twee embryos terugplaatsen Vrouwen 36 jaar of ouder: één of twee embryos terugplaatsen Er is geen onderhandeling mogelijk is mij verteld... Zoals ik aan de telefoon begreep willen ze er max. 1 terugplaatsen, ook als die van mindere kwaliteit is. Komt niet helemaal hiermee overeen als ik dit van de site teruglees... Misschien heb ik me toch wel vergist? In elk geval mag jel max. 1 topper terugplaatsen als je onder 36 bent. Dit is nieuw beleid omdat met tweelingzwangerschappen als complicatie beschouwen en doordat de succespercentages bij een embryo steeds hoger worden.. Astrid, wel super om te horen dat je zwanger bent!
Wij mochten maar 1 emmy bij een verse tp ( is helaas niet zover gekomen) Maar bij de cryotp mogen we er 2 en dat heb ik dus ook gezegd dat ik dat graag wilde.
Ook even reageren: 1ste icsi 2004, 21 fol., 13 eicellen, 10 bevrucht, 4 top, 2 teruggeplaatst en 2 cryo's, zwanger, 1 jongentje. 2005 tp 2 cryo's (beiden goed ontdooid, top), mislukt. 2007 icsi eigen cyclus, 1ste poging mk (1), 3e poging zwanger, 1 dochter. 2009 icsi, 1ste poging 8 foll, 6 eicellen, 4 bevr, 2 tp (toppers), nu zwanger van 1 wondertje! Ook hier bij voorkeur tp van 1, ivm de extra risico's bij meerlingzwschap.
Botervliegje Zoals ik het lees, krijg je eentje terug als deze van uitzonderlijke kwaliteit is. Dus als ze minder goed zijn, zou je er twee terug krijgen. Bij de derde behandeling mag je sowieso twee en als je ouder dan 36 bent, dan ook. Zo lees ik het tenminste.
Ja, inderdaad. Zal nog een keer navragen. Uit het telefoongesprek begreep ik echt 1 embryo onder 36 jaar, dit was nieuw beleid, maar zo staat het niet op de site. Dan wordt de vraag, als je twee heel goede emmy's hebt zou ik dan twee willen laten terugplaatsen. Dat kan dus volgens mij wel in Geertgen, maar niet in UMC. Wat zouden jullie doen als je twee topembryo's hebt?
Nou botervliegje, ik zou ze alletwee terugplaatsen. En ik denk dat ik dat morgen ook tegen de dokter ga zeggen, alhoewel ik geen idee heb wat de kwaliteit van mijn embryos is op dit moment ben ik toch te bang om een drieling te krijgen. Het lijkt me ontzettend griezelig die gedachte, niet alleen de zwangerschap op zich, maar alle bijkomende complicaties voor zowel de babietjes als voor de moeder. Ik vraag me af of er mensen zijn op dit forum die eigenlijk ooit 3 embryos hebben teruggeplaatst.
Als ik 2 topembryo's heb, dan zou ik er 1 terugplaatsen en 1 invriezen! zo hebben wij dit nu ook gedaan bij het UMC
Ik zou er juist 2 terug laten plaatsen. Tuurlijk is er kans op een tweeling, maar überhaupt de kans op een zwangerschap is groter. Het is ook niet zeker dat een cryo overleefd (zie mijn onderschrift...) en dan is het wel heel jammer van de emmy. En volgens mij heb je zelf aangegeven dat er geen emmy's worden ingevroren bij jullie. Dan zou ik voor de grootste kans gaan. Wij willen gewoon heel graag een beebje. En tweelingen worden ook spontaan geboren. En vergelijk eens de percentages waar het misgaat tussen een eenling en een tweeling zwangerschap. Dan is het allemaal wel wat genuanceerder als de artsen je willen doen geloven. Punt is, tweeling zwangerschappen kost nu eenmaal meer dan een eenling zwangerschap en in Nl is het gewoon een kosten/baten analyse. In Düsseldorf zijn ze er juist voorstander om 2 (en in sommige gevallen zelfs 3) emmy's terug te laten plaatsen. Drie vind ik wel heel eng. Alhoewel na 3 mislukte pogingen denken we zelfs daar overna...
Sikki, ben het wel met je eens! Denk dat wij ook voor twee gaan. Maar eerst moeten wij nog een keer aan de IUI... Daarmee heb je trouwens ook een verhoogde kans op een tweeling. Drie zou ik zelf ook niet doen denk ik!
Ik denk dat ik de laatste poging toch echt voor 3 ga. Na 4 jaar nog nooit zwanger geweest, dus hoe groot is het risico dat er dan opeens 3 embryo's gaan innestelen?