na mijn ma van 7 oktober jl moet ik as donderdag weer gecuretteerd worden, het is geen nieuwe zwangerschap maar er is ws nog oud weefsel achtergebleven, en dat verklaren ook die vreselijke bloedingen die ik sindsdien heb gehad....ik baal echt ervan, nu duurt het nog allemaal veel langer voordat we kunnen verdergaan voor een tweede. ik heb nu ook echt ff rust nodig merk ik. afgelopen tijd was echt een emotionele rollercoaster. ga nu lekker genieten van mijn dochter die ik al wel heb gelukkig.... gisteren na lang twijfelen toch maar naar de gynaecoloog geweest en meteen wees de echo uit dat er ws nog oud weefsel zat. ik voel me zoo leeg en wil eigenlijk helemaal even niet verder denken, gewoon even leven bij de dag en genieten van de dingen die je wel hebt.... sorry moest even mijn verhaal kwijt... liefs M
Je hoeft toch geen sorry te zeggen voor je verhaal. Kan me voorstellen dat je je leeg voelt. De MA is al emotioneel genoeg en als dan je lichaam daarna ook niet hersteld zoals het moet, ja dan kan ik me voorstellen dat je je voelt zoals je zegt. Ik wens je heel veel sterkte met de curettage en met het verwerken van het verlies. Liefs I S
Ach wat rot Kon/wilde je eerst niet tabletten proberen voor deze nieuwe curettage? Waren je tussentijdse bloedingen erg heftig? Ik zit zelf nog op het wachtbankje qua al dan niet weer opnieuw een curettage... In ieder geval veel sterkte, is allemaal niet niks en al helemaal niet als je dan nog een keer moet!
hoi hoi, ik zie er inderdaad erg tegenop, ben nu deze week ook thuis van mijn werk om eens even alles op een rijtje te zetten voor mezelf, ben er zo klaar mee. heb gewoon echt even de tijd voor mezelf nodig om me voor te bereiden op do. eltime moet jij ook opnieuw gecuretteerd worden? bij mij hebben ze het niet eens gehad over pillen, t was meteen duidelijk dat ik weer gecuretteerd moet worden. liefs M
Ik weet t nog niet. Bij mij was ook niet alles schoon en daarvoor heb ik tabletten gekregen. Hebben wel iets geholpen als ik de echo mag geloven maar of het genoeg geholpen heeft dat moet nog blijken. Dus nu kijken of het vloeien binnenkort wil stoppen. Pff, je raakt er zo zat van Sterkte alvast voor donderdag!
meisje26 ik kom even langs om je een knuf te geven. ik wens je heel veel sterkte. en hoop dat je het straks een plekje kan geven. ik zal je denken als donderdag je curettage heb.
Het is zeker heel vervelend dat je weer geholpen moet worden,maar als het achter blijft is het ook niet goed. Bij mij is het gelukkig allemaal wel goed gegaan, en heb nergens last van gehad. Ook mijn cyclus was weer prima op orde, dus we kunnen nu weer gaan proberen, maar doen rustig aan. De natuur bepaald het toch. Daar ben ik wel achter. Maar hopelijk wordt 2010 een geweldig mooi jaar! Gr Sun
Hoi meisje 26, Ook ik moet een morgen tweede curettage ondergaan, vanwege een stukje achtergebleven weefsel. Mijn eerste curettage was 11-11. Op 1-12 had ik een nacontrole met inwendige echo en toen was alles mooi schoon, werd mij gezegd en mocht ik op naar een nieuwe zwangerschap. Nu blijkt ineens dat er nog wat zit, na positieve zw.testen en 3 x Hcg prikken. Ik baal er echt enorm van. Ik snap dus helemaal hoe jij je voelt. Succes donderdag. Groetjes,M.V.
hallo allemaal, de curettage is goed verlopen gelukkig, ik bloed nog wel steeds een beetje, voornamelijk oud bloed, en maak me daar toch weer druk om, maar dat kan wel een tijdje doorgaan na de curettage toch? Ben in ieder geval opgelucht dat het voorbij is, kan nu hopelijk doorgaan! en nu maar hopen dat mijn cyclus zich een beetje hersteld. MVL: hoe is het bij jou gegaan? ik hoop dat het allemaal een beetje is meegevallen voor je? nou mensen op naar een gezond en vruchtbaar 2010!!!
Na mijn curettages heb ik ongeveer 2 tot 3 weken bloedverlies gehad. Ik weet niet of het nog een verschil is als een vruchtje wordt gecuretteerd of restjes. Maar dat je nog bloed verliest is niet gek hoor. Ik hoop dat je cyclus snel weer normaal is. Sterkte nog en voor jou ook een gezond en vruchtbaar 2010!
Hoi meisje26, Ook bij mij is het meegevallen, blij dat het achter de rug is, alleen je vertrouwen is een beetje kwijt. Want ze kunnen nu wel zeggen dat alles schoon en goed is, maar dat zeiden ze de eerste keer ook bij mij. Verder heb ik er veel moeite mee dat je weer 6 weken verder bent en weer moet gaan wachten op een eerste menstruatie. Maar ook daarover zijn de meningen verdeeld. Wat doe jij? Wachten op een eerste menstruatie of niet?? Groetjes, MVL
hey meisjes, ja ik heb vorige week wel geklust, toen waren we een weekendje weg en het was erg gezellig. Maar nu met het bloedverlies laat ik het maar even zitten. Het voelt nu ook als een menstruatie maar dat kan natuurlijk niet.... ben zo blij als mijn cyclus weer normaal is.... liefs M
hoi dames., nou ja zeg wat ik nu toch weer mee heb gemaakt, ik had gisteren al de hele dag buikpijn en eindelijk vrijwel geen bloedverlies meer. Ikke blij natuurlijk. Tot ik gisteravond naar de wc ging eerst een heel opgeblazen gevoel nog de hele avond en krampen en toen ik op de wc zat voelde ik opeens iets glibberigs tussen mijn benen vallen, sorry voor de onsmakelijke details, ik durfde bijna niet in de wc te kijken maar deed dit toch maar en heb er toen een groot stuk weefsel/ vlees uitgehaald, echt een stuk van wel 4 á 5 centimeter. Ik heb ook de hele nacht krampen gehad en vraag me af wat dit nu weer is. Maak me erge zorgen en heb vanochtend meteen het zkh gebeld en morgen kan ik meteen langskomen gelukkig. op dit moment bloed ik niet meer erg, af en toe bij het naar de wc gaan een beetje oud bloed, maar ben als de dood dat er nog zo'n geval naar buiten gaat komen. Ik heb ook echt geen vertrouwen meer in mijn lijf en in een eventueel volgende zwangerschap, ben er helemaal klaar mee, wat een ellende, ben nu al vanaf okotber aan het sukkelen. Gelukkig heb ik een prachtige dochter waar ik van kan genieten! heeft iemand van jullie ook weleens zoiets meegemaakt na een curettage???? liefs M
Hoi, Ik heb dat ook gehad, niet zo groot als jij zegt, maar wel een stolsel. Ik voelde ook iets raars en ging snel naar de wc en voelde het ook zo eruit glibberen. En dat na twee curettages, net als bij jou. Je gaat zo wel erg aan je lichaam twijfelen... Bij mij prikken ze steeds bloed voor Hcg bepaling. Staat nu sinds gisteren op 8, moet over twee weken nog een keer prikken, hopelijk dan eindelijk klaar. Ik ben onderhand ook al twee maanden ermee bezig, vanaf 5 november. Je begint er zo langzamerhand wel van te balen, hoe kun je nu iets verwerken wat al twee maanden doorgaat.... Groetjes, MVL
hoi mvl, nou ik ben in ieder geval opgelucht dat ik niet de enige ben op de wereld met deze ellende, niet dat ik je dit gun ofzo, maar tis wel fijn om er met iemand over te kunnen praten. dus jij hebt ook stolsels verloren, en ga je ook weer terug naar het zkh? bij mij prikken ze helemaal geen bloed meer....hebben ze ook nooit gedaan, behalve voor de operaties dan. ik vind het eigenlijk niet kunnen en ben eigenlijk ook behoorlijk boos dat het na de tweede keer nog niet weg is, ligt dit aan het zkh of aan mijn lichaam. heb nu nog steeds last van krampen en ben als de dood dat er weer zo'n eng ding uit me komt vanavond.... ik laat morgen ff weten hoe het gegaan is. xx
Hoi, Dat is dan toch wel anders als bij mij, ik heb 1 keer zo'n stolsel gehad en daarna hield het bloeden ook redelijk snel op. Nu al een kleine week zonder bloedverlies. Als ik jou was, zou ik het ziekenhuis bellen, dat je het niet vertrouwd. Vraag of ze je hcg kunnen gaan prikken om te kijken of dat daalt. Doen ze bij mij ook. Ik moet wachten tot dit op 0 staat, en dan ben ik eindelijk klaar met ze. Hopelijk gaat het snel beter, want ik zie dat jij al een maand langer ermee bezig bent dan ik. Maar wel een zelfde verhaal. Gun je inderdaad niemand, maar wel fijn om erover te praten. Groeten, MVL