Op me werk voel ik me soms zo'n zeikerd..! Maar ja ik kan er niks aan doen dat ik misselijk ben! Nu zitten ze weer aan het gebak aan een tafel met ze alle omdat er iemand jarig is. Ik kom daar niet bij zitten omdat ik dat nu niet trek.. logisch toch als je misselijk bent! En dan krijg je een opmerking van ( JE KAN TOCH WEL EVEN AAN DE TAFEL KOMEN ZITTEN..! ) Hier kan ik echt pist om worden en me tegelijkertijd schuldig en een zeikerd voelen. Hebben meer mensen hier last van? Groetjes
absoluut mee eens! bij mij op mijn werk begrijpen de meeste ook niet dat ik nu met 20 weken al minder moet gaan werken omdat ik te veel harde buiken heb.. En ik ben nog zo dom om het te proberen uit te leggen ook mijn chef weet wat er speelt en dat is genoeg, maar dat neemt niet weg dat ik niet een klein beetje wakker lig van alle roddels die achter mijn rug omgaan Ach... ik wacht wel tot hun een keer zwanger worden... piepen ze wel anders!
IK zat op een kamer met 2 andere vrouwen waarvan er 1 net moeder is. Zelfs die begreep niet (terwijl ze zelf ook misselijk is geweest) dat ik het heeeeel erg vondt dat ze een warme maaltijd zat te eten op de kamer . We hadden daar geen kantine maar er waren genoeg andere mogelijkheden om even je maaltijd op te eten of gewoon even te wachten tot dat iedereen ging eten (ik ging dan altijd even naar buiten).
Ja lekker is dat he? Ik ging laatst lunchen met collega's en er zaten er 3 rauwe haring met uitjes te eten (zum kotsen) en als klap op de vuurpijl kwam er een met pindasoep gezellig bij ons zitten. Ik trok helemaal wit weg en zat al te zoeken naar prullenbakken ofzo, voor het geval ik moest overgeven. Tja, ik ga nu gewoon maar niet meer mee, want kan hun niets verbieden iets bij mij te eten. Maar als ze het bij mij op de kamer zouden doen, dan zou ik even vragen of ze dat ergens anders willen doen. Misselijkheid schijnt er volgens veel mensen 'bij te horen'. Ja, kom maar met dat zinnetje nu ik 21 weken zwanger ben en nog overgeef van de misselijkheid grrr!
en zelfs dat valt dan misschien nog wel erg tegen, want als die toevallig geluk heeft en nergens last van, dan is dat hun maatstaf en was jij helemaal een 'zeur' zeg maar. Niet rottig bedoelt, maar ook van andere moeders of zwangeren hoef je niet te veel te verwachten vaak hoor . Tanja Jess schreef het pas nog in (als ikhet goed heb) het blad Kinderen: "De loyaliteit onder zwangeren is vaak ver te zoeken" . En hoewel het heerlijk keuvelen is met mensen die weten wat je bedoelt, is het soms gewoon bizar hoeveel tegenstand je krijgt van (een paar) mensen die OOK zouden weten wat je bedoelt... maar oke dat moest ik even kwijt geloof ik
Ik heb t soms van mn eigen man als ik n dagje erg moe ben omdat ik weer eens tig x naar de wc gegaan ben s'nachts en dus niet erg veel geslapen heb en dan toch nog min of meer mn dagelijkse portie karweitjes geprobeert heb op te knappen. "andere vrouwen gaan rond deze tijd nog gewoon werken hoor!" Wat heb ik met die andere vrouwen te maken? IK ben NU moe! En zowiezo n heel huishouden met 3 mannen bij houden (die nergens naar kijken) is ook nogal werken! Tja hij ziet natuurlijk alleen maar die dikke buik. Dat mn kraakbeen n zompig spul aan t worden is en mn hele bekken dus na n uurtje rond denderen in huis pijn doet ziet hij niet. En dat ik meer bloed heb om rond te pompen snapt hij wel maar dat je daar dan dus ook moeier van kan zijn dat gaat er bij hem weer niet in. "je drinkt teveel melk!" Het enige waar ik niet t zuur van krijg tegenwoordig ...dus ja...drink ik veel ja Hij kreeg laatst nog op zn kop van zn moeder dat hij me mee moest helpen en ik dat ik rustiger aan moest doen en optijd moest gaan liggen. Maja mn eigen moeder kan er ook wat van soms. Die is na 34 jaar schijnbaar vergeten hoe het ook weer aan voelde. Heeft mn man iig nog de smoes dat hij t nooit mee gemaakt heeft.
Hier nog een hoor... Mijn office manager is ook zwanger..,.en heeft echt tot nu toe nergens last van gehad...is nu 25 weken... Ik ben nu alweer voor de 2e keer ziek thuis omdat ik niks binnen hou en gewoon zo slap als een vaatdoek ben... Een partij onbegrip niet normaal....
Ik zelf heb ook nergens last van.... Maar dat wil niet zeggen dat ik jullie verhaal niet snap.... de mensen die niets hebben die hebben geluk... Vind het dan wel jammer dat ze jullie niet warderen
Heb er ook relatief veel mazzel mee gehad; 2x niet extreem misselijk geweest. Tenminste niet tot kotsen aan toe. Dus het lijkt me heel naar als je je zo voelt en dan ook nog zoveel onbegrip tegenkomt! Sommige mensen...
Hier bij mijn eerste zwangerschap veel onbegrip gehad... tot ik werd opgenomen in het ziekenhuis en met 30 weken beviel... daarna hadden ze toch wel door dat het een zware zwangerschap bleek te zijn.
Mensen hebben gewoon veel te snel een oordeel klaar. En het irriteerd me gewoon vreselijk ERG! Ik zat met een collega te praten en ik zei mischien dat ik vanaf volgende week maandag weer iets langer ga proberen te werken. Wat kreeg ik als andwoord? Een opgegeven hooft met daaruit... ( jaaa dat lijkt me wel he, zo erg kan het niet zijn ).. en het kijkt weer weg en ander onderwerp! Ik dacht Oke en bedankt he.... echt niks aan zwanger zijn op je werk! Beetje begrip kan geen kwaad.. maar ik lees hier meerdere dich irriteren, Succes allemaal! X
En van me werkgever als ik nog langer misselijk ben, moet ik naar de dokter toe om te vragen of ze er medicijnen voor hebben. ALSOF IK DAT WIL..! En dan denk ik.... Hallo ik ben ZWANGER? Laat me gewoon ik ben misselijk en SO WAT? Het hoort er bij, maar is vervelend en we zien wel wanneer het over gaat!@@#$%%^^
Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was had ik me al ziekgemeld omdat ik dacht dat ik een buikgriepje had, en toen ik toen naar mijn werk belde om te zeggen dat ik zwanger was zei mijn toenmalige baas ook zoiets vriendelijks "maar dan kun je niet 9 maanden ziek thuisblijven hoor!" ... Vriendelijk he? Kerels snappen echt niet hoe je je dan voelt
weet je wat ik zelf altijd zeg als ik me rot voel door onbegrip van anderen om je heen. ja het is waar zwangere vrouwen zeuren nu eenmaal eindelijk mag ik nu ook eens zeuren,missenlijk en moe tegelijk zijn en vind je dat een probleem?jouw probleem. bij mij op het werk had ook niemand ooit een klacht gehad tijdens de zwangerschap ahummm ik werkte er toen ook al!(en ook hun hadden klachten) volgens mij krijgen we ook allemaal last van geheugenverlies hahhahahhahaha
ik ben door mn werkgever spontaan op 0 uren gezet toen ik zwanger bleek te zijn (was flauwgevallen en had een gat in mn hoofd, moest dus een poosje ziekmelden en ik hoefde meteen niet meer terug te komen) hoezo begripvol