hoi hoi Mijn dochtertje wil absoluut geen verse groenten eten. De potjes van olvarit heeft ze zo op. Maar als ik vers geef gaat ze kokhalsen en spuugt het vervolgens uit. Heb er al appelmoes doorgedaan, een beetje opvolgmelk. Met 4 maanden zijn we begonnen met groente toen wou ze ook geen vers dus maar olvarit gegeven. Maar wil nu eigenlijk graag dat ze vers eet. Fruit eet ze overigens wel vers Hebben jullie tips? Zat zelf te denken Als wij aan het eten zijn zij ook een paar hapjes zodat ze toch went aan vers.
Probeer een stoominzet van de Hema. Dat is een soort pan met gaatjes die zet je op een gewone kookpan waar je water in hebt gedaan en dan de groente stomen in de stoominzet. Zo zit er veel meer smaak aan! Vooral de bloemkool heeft op deze manier veel meer smaak vind ik. Zelf de restjes uit de bak waar ik het in gepureerd had geproefd en echt lekker.
Gewoon de potjes laten staan en vers blijven aanbieden. Je kunt haar ook grote stukken aanbieden waar ze wat van af kunt sabbelen. Melk is nog het belangrijkste dus het geeft niet als ze even wat minder bijvoeding binnen krijgt.
Ze is pas 6 maanden, dus de groente heeft ze nu helemaal niet nodig. Idealer periode om haar aan datgene te laten wennen wat jij graag wilt. Potjes zijn vrijwel vloeibaar en vlak van smaak. Vers heeft meer uitgesproken smaak en meer structuur, dus hebben kindjes wat langer nodig om aan te wennen. Maar dat is helemaal niet erg. Als ze tot 9mnd maar 4 happen per keer eet is dat echt prima. Eb ik zou persoonlijk echt geen appelmoes op het eten doen van een 6mnd oude baby.
Dat had ik vanmiddag met Hidde ook; wilde wortelpapje aanbieden, vers; ja dahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag! Denk je dat ik die prut eet, mama???:x Hij moest overduidelijk wennen aan de ietwat grovere structuur t.o.v. de potjes, dat kon ik wel merken. Ik heb toen ook een potje olvarit wortel opgewarmd, en hier stiekum steeds een beetje vers doorheen gemengd, hihi... Dat ging al een stuk soepeler, en als je het zo een beetje opvoert, komt het vast goed!
Hier was dat in eerste instantie ook het geval. Hij wilde alleen potjes en ook geen groentes (ook niet uit potje). Ik ben het gewoon aan blijven bieden dus vers en groentes (wel naast de potjes) en uiteindelijk vind hij vers erg lekker. En inmiddels krijg ik de indurk dat hij vers lekkerder vind dan een potje. Heb ook wel eens een banaan geprakt door een potje heen. Ik zou het dus gewoon aan blijven bieden, hier is het goed gekomen! Groentes nog niet helemaal, verse wortels is hij iig wel dol op! En het wel fijn genoeg maken, als het te grof is moet mijn kleintje er ook niets van hebben. Weet niet of je dat al doet!
Onze dochter at ook geen vers! En we zijn er achter waarom niet... Zit bijna geen smaak aan. Nu eet ze gewoon met ons mee (weinig tot geen zout) maar wel kruiden enz en ze EET! We hoeven het niet eens te prakken of wat dan ook we snijden het in stukjes en ze eet het heerlijk op