hoeveel en op welke manier vocht

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door hihi, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Wie kan helpen?
    Ons zoontje van 8,5 maand is al twee weken behoorlijk vol. Aderhalve week geleden naar huisarts geweest, longen zaten vol, hij wilt niet eten en niet veel drinken. Kuurtje gekregen, hielp niks. Gister nieuwe kuur gekregen, maar we krijgen er nog steeds bijna geen flessen in.
    Hij wil wel fruit of yoghurt/vla, maar wil absoluut geen fles, wat er ook in zit. Hij wordt al boos als hij de fles ziet. Dan begint hij al zowat te spugen alsof hij de fles uit zijn mnd wil duwen.
    Hoeveel vocht en op welke manier moet hij binnen krijgen? Hij heeft vandaag maar 100 cc melk gehad en verder een fruitpotje van 200 gram, een toetje van 100 gram en straks bieden we nog een fles....
    Ik vind dit dus heel weinig..........:(

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    En pap?
    Ik dacht dat 500cc een minimum was als het iets langer duurt..

3. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Gewoon extra potje fruit en wat extra yoghurt laten eten.

wij geven ze melk gewoon in een bordje pap iets wat waterige gehouden zodat hij toch wat vocht binnen krijgt.

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Op deze manier krijgt hij inderdaad te weinig vocht binnen. Een halve liter is de richtlijn. Maar van melk krijgt hij ook veel slijm. Een paar tips:
    ipv brood met melk, pap geven.
    Water door zijn fruithapje geven
    Ieder kwartier een lepeltje vocht geven
    Warme maaltijd aanlengen met wat water etc.

Hopelijk knapt ie snel weer op!

5. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Het lijkt de goede kant weer op te gaan. Zit weer bijna op oude slaapjes en speelt ook vrij veel. Maar drinken, ho maar! Nou zag ik vandaag boven een paar puntjse in zijn mond zitten, waarschijnlijk nieuwe tandjes. Misschien dat het daar aan ligt?
    Een andere beker zoals een tuit of rietjesbeker wil hij heel even, maar krijgt hij niet een volledige fles uit. Hij krijgt nu ook niet genoeg opvolgmelk binnen. Is dat erg????

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

wat is genoeg? :)
    mijn ka zegt minumum 500 cc melk
    ka van de maandag zei 1000 cc vocht ( melk en water en sap alles te samen )

wel mijn dochter komt aan de 300cc. reactie: je kan het er niet ingieten he. zolang ze niet te suf en slaperig word is het ok. zij drinkt al altijd te weinig. ( ik lieg 2 d per maand drinkt ze vrij goed)

wil maar zeggen is volgens de dokters verschillend en volgens mij ook kind per kind.

succes

7. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    300 cc totaal aan vocht? Of opvolgmelk?
    Hij wil dus sinds gister helemaal niks meer uit de fles / tuit / rietjesbeker. Melke met pap is prima, fruit en yoghurt ook, als het maar met de lepel erin gaat.... Vind het zo gek....

8. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

wel eig is die 300cc opvolgmelk , maar ook al het vocht. want tot op heden wil ze ook niets anders drinken.

nu geef ik baby yoghurts bij en deze lust ze redelijk.

hoe gaat ht met jouw kindje????

gr

Deel Deze Pagina