hoe doen andere mamas dat?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door troetjuh, 25 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Maken jullie je kindje wakker
    B.v morgens half 7
    Hij krijg hier nog een nacht flesje
    Dus als hij dan b.v om 4 half 5 kom maak je san je kindje wakker om half 7 7 uur of laat je hem liggen?

Ik moe volgende week weer werken 7,15 weg
    Maar vriend brengt hem om 8:15 naar de opvang
    Wat is dan slim om te doen?

Hij krijg nu 5x170cc plus nacht flesje...

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Heb je nog geen ritme in de flessen? Dat hij bijvoorbeeld elke nacht om een vaste tijd komt of is het elke nacht een totaal andere tijd?
    Bij ons kwam hij bijvoorbeeld elke nacht rond 3uur. Daarna lieten we hem dan slapen tot hij weer kwam zeg maar. Nu zit er een soort ritme in waardoor hij elke ochtend rond 07.30u zijn fles krijgt alleen als ik volgende week weer ga werken maak ik hem eerder wakker voor zijn fles.
    Ik zou gewoon even kijken wat voor jullie een handige tijd is en of jullie kleintje dan ook aan zijn fles toe is. Anders zou je vriend hem altijd iets later de fles kunnen geven.

3. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Ik gaf wel iedere morgen op een vast tijdstip een voeding. Een teken voor het begin van de dag.
    Sinds een week slaapt ze door maar ze krijgt toch nog steeds op zelfde tijdstip haar eerste voeding.
    De laatste keren dat ze zich 's nachts meldde kreeg ze maar een klein flesje van 60+2.

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ga ook altijd 's ochtend op het zelfde tijdstip een voeding (ook in het weekend). Eerst met de borstvoeding later met de fles. Op die manier verloopt de dag ongeveer het zelfde. Mijn kindjes zijn met 6,5 week en 7 weken gaan doorslapen van 23:30 - 8:00. En ook ik gaf 's nachts kleine flesjes (90/3 of 60/2)

5. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik probeer het nachtflesje nu ook af te bouwen met een kleiner flesje.
    Voor mezelf heb ik een soort 'schema' gemaakt. Als hij bijv. om 4 uur komt, krijgt hij een fles van 120/4.
    Komt hij om 5 uur krijgt hij 90/3. Komt hij om 6 uur dan 60/2

Zo hoop ik het af te kunnen bouwen...ik zit verder op de dag op 4x150 en 1x180 (om 23 uur)

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor jexelfs het handiger om dag om min of meer cast punt te beginnen. Zit je kind dan nog vol van nachtvoeding dan neemt ie gewoon wat minder.

Deel Deze Pagina