Hoeveel en wat geven met sinterklaas

Discussie in 'De lounge' gestart door amber1978, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. monkeylove

monkeylove Niet meer actief

Mijn dochter is inmiddels 16 en mijn zoon 12, maar toen ze klein waren had ik altijd 10 tot 12 kadootjes voor ieder.
    Sowiesow 1 groter kado en dan ook nog kleine dingen waar ze wel wat aan hadden.
    Maar ook een chocoladeletter hoorde er bv bij en snoepjes en dan kocht ik af en toe wat leuks als ik het tegenkwam.
    Dit jaar gaan we maar weer eens goed aan Sinterklaas doen, was eigenlijk klaar met Sinterklaas en deed liever aan pakjes onder de boom, maar dit jaar ga ik het toch weer een beetje vieren dus mijn 2 oudsten zijn blij :p

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.341
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    nou ik ga ook niet te veel doen. Ook omdat ik weet dat de opa en oma's ook nog komen en m'n broers en m'n schoonzus etc.

Daarom durf ik bijna niet te kopen van speelgoed, want als zij dan OOK nog komen, wordt het zooo veel.

Dus ik ga ook voor wat praktische dingen, zoals ondergoed en sokjes. En verder heb ik me al bedacht, dat ik mijn little pony's + huis van vroeger, ook gewoon eens voor haar in ga pakken... hartstikke leuk om uit te pakken en ze beseft toch niet (ook niet als 2 of 3 is) dat het niet nieuw uit de winkel komt. Omdat het voor haar toch nieuw is.
    Ik hoop het budget aan sinterklaas cadeautjes dus juist laag te houden en niet te veel zooi te kopen... Hoewel ik me ook in moet houden hoor, in de winkels.
    Maar cadeautjes zouden hier ook best van marktplaats kunnen komen. Ik heb al zitten kijken voor little people, maar daar betaal je op marktplaats nog de hoofdprijs voor ;) .
    Maar oke, ik denk dat ze hier een kassa krijgt en boodschapjes met sinterklaas. De boodschapjes kunnen dan lekker veel cadeautjes worden ;) en dan de kleertjes.

Op het lijstje voor oma zal ik ook lekkere badschuim ofzo voor haar zetten en dus kleding ofzo.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vorig jaar hebben wij ook veel bij Lobbes besteld maar tijdens het winkelen bleek dat Lobbes echt niet altijd goedkoper was hoor!!

Met de neefjes en nichtjes onderling spreken we vaak een bedrag af, dat koopt wel heel leuk moet ik zeggen!

Verder houden wij ons totaal niet op aan wat anderen doen en ik voel het dus ook helemaal niet zo of we met de meute mee moeten. Nuttige dingen zijn voor een kind misschien niet zo leuk maar zolang meneer dat niet door heeft gaat mijn voorkeur daar wel naar uit :D

Van opa en oma krijgt hij voor zijn verjaardag leuke dekbedovertrekjes, regenpak en geld. Van andere opa en oma een fietsje!
    Kijk, dat scheelt voor papa en mama :D

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Esmee is ook in december jarig.. de 11e.. Hier doen we dit jaar nog niet aan Sinterklaas. Ze snapt het toch nog niet.. Ik denk dat me met sinterklaas voor ong. 50,00 wat zullen kopen. 1 wat duurder cadeau en 2-3 kleine cadeautjes..

Voor haar verjaardag trekken we zo'n 100,00 uit..

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Moet er wel even bijzeggen dat ze dit jaar dus 2 grote cadeaus krijgt ip 10 kleine frutsel cadeaus.. Ze krijgt een fiets en wat van LP..

Wij zijn meer van wat duurder en leuk dan goedkoop, zo stuk en niet meer leuk!;)

6. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier is verjaardag rond de 100 euro, sinterklaas 50 en kerst ook 50 + kleding (ws wel merk kleding).

Voor dr verjaardag krijgt ze een houten poppenwagen, lappenpop en wat kleine kadootjes (houten speelgoed van de Ikea).

Voor sinterklaas de LP Boerderij (gekocht met 50 procent korting) en wat aanvullende voertuigen en ik denk dat ik er nog boekjes ofzo bij haal.

Voor de kerst een prinsessenkasteel van LP (was 20 euro nieuwd gekocht in Engeland), dvdtje en nog iets geen idee wat. En kleding dus.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin krijgt met sinterklaas van ons een step (met 3 wielen) van 12,50 via mp van mijn moeder en zusje ook kadootjes. Met kerst (van de andere kant vd fam) een fietsje (12 inch) ook voor 12,50 via mp van ons en van mn schoonmoeder/vader/zusje kadootjes. En met zijn verjaardag in februari de V smile spelcomputer nieuw met wat spelletjes (via mp voor 70 euro).

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Isabella krijgt:

Little people poppetjes voor bij de poppenhuizen ( 9 euro, twee setjes bij Kruidvat)

Een doornroosje barbiepop met paard en wagen ( kringloopwinkel nieuw in de verpakking voor 3 euro, wat mensen niet weg doen, :()

Een grote glitterstuiterbal ( 2 euro )

Een prinsessen/ balletjurk ( H&M 17 euro, het grote cadeau)

Klei ( 1 euro kringloopwinkel, nieuw in de verpakking van play doh )

Ik heb deze spullen het hele jaar wat verzameld. Alleen de jurk pas vrijdag gekocht. Flink een maat te groot zodat ze hem tot haar 4e kan dragen.

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    oja wij hebben wel een lijstje gemaakt met wat Justin leuk zou vinden, denk aan tic tac toc (hamertje spijkertjes) krokodil waarvan je die tanden in moet drukken, en zo'n kinderwekker van Nominatie

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Isabella vindt die krokodil waar je op de tanden moet drukken ook geweldig.

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    mp rules hier hahaha. ;)

12. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi

lobbes is ook niet perse goedkoper, maar ze hebben gigaveel.
    een bumbapop of legodoos kan je net zo goed bij de intertoys kopen.
    mij gaat het persoonlijk meer om het speelgoed wat je anders niet snel in de winkel vindt.
    en er zitten vaak echt leuke koopjes bij.

maar in mijn vorige antwoord heb ik de vraag van ts niet echt beantwoord.

wij doen voor de jongens ongeveer 40 a 50 euro, niet alleen speelgoed. maar ook sokken, pyama's, kliederschort etc.
    wij doen ook nog de sint met beide families. dan doen we voor iedereen 10 euro, voor de 2 kids iets meer, maar niet veel meer.
    moet wel leuk blijven.
    ik struin daar al wel het hele jaar voor rond.
    en vor 10 euro heb je dan leuke kadootjes.
    bv bij de outlet van miss etam al 3 kettingen voor 1,50!

nog een paar weken en het feest barst weer los!!

joyce

13. Blaak

Blaak Niet meer actief

Met sinterklaas gewoon een kleinigheidje, 2 kadootjes. tot ongeveer 20 euro. Met kerst was groter en meer. Sinterklaas is meer snoep in schoenen enzo haha

14. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nu mijn zoontje 2 ½ is, en hij er meer van weet en dus ook beseft, geef ik er behoorlijk wat geld aan uit. Ik denk dat het tussen de 50-75 Euro ligt. Verjaardag en Sinterklaas vind ik belangrijk, en daar gaat het meeste geld inzitten, Kerst is wel leuk,maar de sfeer van de Sint is voor een kind simpelweg leuker. Persoonlijk vind ik het voor de kerst onzin om kado´s te geven. Later als hij groter is, ligt dat weer anders. Met kerst krijgt hij van ons in ieder geval niets, van de opa's en oma's natuurlijk wel ;)

@ts: ik denk dat het voor je oudste kind eenmooikado wat hij graag wil hebben leuker is als bijv.5 kleine kadootjes.
    Iets wat kwalitatief goed is, hebben ze op die leeftijd ook meer aandacht voor. Geldt natuurlijk ook al een beetje voor je dochter van 6. Je kind van 2 is gewoon wat anders, die snapt het begrip*duur* toch nog niet. Aan de andere kant kwalitatief goed speelgoed waar ze lang plezier van hebben ,en niet na een week in de prullenbak ligt, hebben ze op die leeftijd veel meer aan.

15. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb er eigenlijk nog niet echt over nagedacht wat mijn budget zal zijn. Ik had eerst bedacht hem een houten treintje te geven met sinterklaas, maar omdat ik het zo zielig vond dat hij naar het ziekenhuis moest krijgt hij deze al als hij thuiskomt. Voor sinterklaas heb ik mijn vader gevraagd of hij een keukentje zou willen maken. Hebben ze in de speelkamer in het ziekenhuis en daar is hij uren mee zoet ;) (en hij heeft nu een dik buikje omdat hij vocht vasthoudt dus ziet er nu echt uit als een net iets te dikke chef-kok ;) )
    Met kerstmis krijgt hij van mij geen cadeautjes.
    Hoe het bij zijn vader zal gaan weet ik niet, daar zijn ze over het algemeen wel van veel en duur. Maar omdat het toch allemaal daar moet blijven heb ik daar verder geen last van.

16. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Waarom móet je het ook zo hoog doen, als de rest het doet?? Je kind weet heus niet hoeveel geld een andere ouder er aan uit gegeven heeft. En ook al zou je kind het wel weten, wat dan nog??
    Beetje rare beredenatie hoor, sorry

17. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Voor jasper heb ik nu een bezemsetje van de Zeeman. Hij vind het zo leuk om Papa en mama te helpen met vegen. Een leuk kapstokje met auto's erop, voor zijn jas in de gang. En ik heb bij de kringloop 3 leuke plaatjesboeken voor hem gekocht. Kleuren, vormen en nog een deel.
    Dat is voor één sinterklaasavond. Want we houden er meestal twee. Bij mijn ouders en dan nog bij mijn schoonouders.
    Dus ik g nog op zoek naar iets soortgelijks qua kosten voor de ander avond. Was nu ongeveer een tientje kwijt.
    Jasper snapt er nog zo weinig van. krijgt van de familie ook veel kadootjes en heeft al een kast vol speelgoed die je haast niet kwijt kunt en dan nog speelt hij al dagen met alleen een gootsteenstop met ketinkje eraan. Vind ie geweldig. Nou ja!

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik geef voor onze zoon meestal rond de 100 euro uit.
    Voor Nana zo rond de 50 euro.

Koop meestal iets in de richting van playmobiel,lego en dublo.

Het is veel geld maar voor goed speelgoed heb ik het over...

19. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ehm wij doen echt aan sinterklaas en wij kopen echt ehm dure kado's ieder kind krijgt voor 250 euro aan speelgoed of kleding..
    mijn zoon is ook 20 december jarig en mijn dochter 15 november
    dan krijgen ze ook altijd ongeveer 300 euro aan kadotjes
    ja ik weet het wij zijn gek haha
    maar ja ach het zijn mijn kinderen en daar geef ik liever mijn geld aan uit dan ik dingen ga kopen die we niet nodig hadden...

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik vind het aan de ene kant beetje stom om iets te kopen voor sinterklaas, hij snapt er toch niets van... aan de andere kant "hoort" een cadeautje er wel bij. ik weet nog van een tante van mij: zoontje was half jaar en die had mss wel 20 cadeaus, kind was helemaal overstuur van al die kleuren en pakjes.. :D ik denk dat ik maar gewoon iets kleins ga kopen iets voor in badje ofzo (vind hij geweldig) maar tgaat echt niets duurs worden. al kan het wel, vind het persoonlijk onzin om voor 60euro te gaan kopen.. ik vind dat hij maar tevreden moet zijn met het geen wat hij krijgt, maakt niet uit wat het kost of waar het vandaan komt :)

Deel Deze Pagina