@mamamanuela, tjah, je moet het maar kunnen missen.. ik heb eens uitgeteld en jij bent dan 1100 euro kwijt op een hele kleine 2 maanden tijd... dat is net mijn loontje en dat gebruik ik voor de huur en verzekeringen ed. Jamie "en de volgende" mogen dan wel mijn kinderen zijn maar voor 250 euro aan cadeaus moeten ze dus echt niet gaan verwachten!
Hier gewoon wat kleine kado's en niet veel want hij heeft toch nog niet het besef dat het van '' Sinterklaas '' komt ... En ik zou zowieso nooit 1 groot duur kado kopen maar juist veel kleine kado's, vaak vinden die kids het krijgen van kado's nog leuker dan het kado zelf
Zoveel ?? .. Ik zou willen dat ik dat geld op mijn bankrekening had om mijn rekeningen mee te kunnen betalen .. Nee ik vind dat zo absurd veel en dan ook ook nog eens zoveel voor verjaar dags kado's, nee sorry dat zou ik dus echt niet doen, maar goed ieder zijn ding
Tja, niet veroordelend bedoeld hoor maar ik kan me van toen ik klein was nog herrinderen dat ik mijn moeder wel eens gevraagd heb waarom dat meisje op school wel die grote nieuwe barby huis met manege(of zo) kreeg. En ik kleren en een kleurboek . Nou de kado`s weet ik niet meer waar het over ging maar ik weet het nog goed dat ik het haar vroeg. En daarom dat ik persoonlijk iets heb van waarom moet het kapitalen gaan kosten? Janna
Tja zo kan je alles wel met elkaar gaan vergelijken , ieder moet voor zich weten wat hij uitgeeft aan sinterklaas , zo kan je wel met alles en iedereen rekening gaan houden ...
inderdaad denk niet dat anderen daar rekening mee hoeven te houden. Ik ben gewend om van huis uit dure en grote kado's te krijgen we waren eigenlijk ontzettend verwend. Zolang ik het me kan veroorloven doe dat ook met sinterklaas. Ik koop ook iets waar ze lang mee kunnen, mijn kids spelen nog steeds met de duplo,lego, playmobile wat ik wij van m'n ouders ooit hebben gekregen dus een goede inverstering.
Ik heb vanmiddag bij de ikea een heel leuk krijtbord gekocht voor 17 euro. 2 kanten en een grote bak onderin voor de krijtjes en de veger... Bovendien kunnen er ook rollen papier op voor kunstwerken
Tja iedereen moet lekker voor zich weten waar hij zijn zuurverdiende centjes aan uitgeeft. Hier een bedrag van rond de 50, en als ik meer dan genoeg geld had zou ik ook niet op een paar euro's meer kijken
Ik vind het ook wat flauw om de keuze van een ander absurd te noemen. Lijkt me ook niet nodig, iedereen viert zulke dagen op een eigen manier. Het heeft niet altijd te maken met wat er bij iemand binnenkomt aan geld maar aan wat je eraan uit WILT geven. Met een spaarsysteem zou iedereen het bij wijze van kunnen doen maar bij sommige liggen de prioriteiten gewoon ergens anders. Anders is niet per definitie slecht
Wij werken niet met een budget voor de feestdagen of verjaardagen en besef heel goed dat dat een luxe is die niet iedereen zich kan permitteren. Dat betekent dus eigenlijk dat ik voor iedereen gewoon koop wat mij leuk lijkt voor die persoon, dus man en kids maar ook vrienden, onze lieve oppas enz. Dit loopt dus enorm op tot honderden euro's......denk ik......houd ik dus niet echt bij. Nu moet ik er wel bij zeggen dat we verder weinig familie hebben dus alles wat onze kindjes krijgen komt van ons en mijn schoonouders. En nu zijn onze kinderen nog te jong, maar als ze iets ouder zijn dan wil ik dat ze speelgoed waar ze bvb niet vaak mee spelen of heel veel van hebben, geven(!) aan minder bedeelde kinderen. Dit hebben mijn ouders ook altijd zo gedaan. Dus ook al kon ik zelf alles krijgen wat mijn hartje begeerde, als jong kind was ik mij er al terdege van bewust dat veel andere kinderen het niet zo goed hadden. Het moeten geen verwende nesten worden tenslotte.....
hier is vind dan 10 maanden dus hij zal het papier denk ik leuker vinden als het kado. hij krijgt een loopauto en wat kleine kado's van oma krijgt hij een wagen waar hij op kan zitten
We hebben niet heel veel met sinterklaas, vroeger ook nooit echt gedaan Waren standaard nieuwe wanten, sokken en sjaals. Kerst daarintegen werd uitbundig gevierd. En zo doen wij het nu ook al 4 jaar. (hooguit 20 euro voor elkaar, gewoon iets kleins dus)
Ik heb echt nog geen idee... Wij hebben in elk geval niet zoveel te spenderen. Heb deze dingen al op m'n lijstje staan voor Alyna (voor Sint en Kerst): Xylofoon (ze is echt muzikaal aangelegd ) Magnetisch tekenbord (zoiets dat je kunt wissen en dan weer opnieuw tekenen; Aximax.nl : Nijntje Magnetisch Tekenbord , want ze gaat er steeds met mijn pennen vandoor ) Winnie de Pooh trein van Megablocks.
Wij kopen vooral wat we leuk vinden... uiteindelijk komt dat vaak neer op 100 euro per kind en een paar tientjes per volwassene. We vieren het samen met oma, tante en zwager die geven een paar tientjes uit aan kado's voor de kids. Zoals dit jaar krijgt er iemand een playmobile dierenarts spul dan ben je zo 50 euro kwijt dus aan 100 zit je algauw. Er zit dan ook wel een pyama bij of een ochtendjas en we kijken ook heus wel bij action ed voor bijv. autootjes, kleurboeken. We hebben meestal 3 juttezakken vol kadootjes voor iedereen samen Kerst vieren we zonder kado's en met verjaardagen kopen we ook wat we leuk vinden... vaak 50 euro ofzo.
Onze kleine moet nog geboren worden, maar ik denk dat tegen de tijd dat hij sinterklaas echt bewust gaat meemaken (en dat zal pas 2011 zijn) we elke maand maar iets van 20 euro in een spaarpotje doen voor sinterklaas en kerst. Door de kosten van de kinderopvang en het inleveren van salaris ivm minder werken gaan we er straks toch bijna 700 pm op achteruit. En dan hakt de maand december er toch wel behoorlijk in.
Die heb ik vorig jaar gekocht voor zijn verjaardag .. Ideaal kan ik je zeggen .. De ene dag doet hij krijten en hij gebruikt dat rol papier als we lekker gaan verven ... super uitvinding dat, drie kado's in een
Ik vind het niet flauw, ik bedoel het niet negatief tegenover haar maar ik vind het gewoon een absurd hoog bedrag, en ook al zou ik het geld hebben dan zou ik het nog niet uitgeven vind het gewoon te veel .. En tuurlijk iedereen moet zelf weten wat hij / zij uitgeeft dat zei ik al, maar ik vind persoonlijk 300 euro gewoon teveel, mag ik toch zeggen
ik geef persoonlijk liever wat minder uit met sinterklaas en wat meer met kerst.. sinterklaas is ook alleen maar cadeaus uitpakken en dat is het... met kerst liggen ze al 4 weken onder de boom... lekker spannend, kerst zelf ontbijten met heel de familie gaan bowlen ofzo en dan savonds thuis dineren en precies wachten tot 12uur om cadeaus uit te pakken. dan vind ik het zelf leuker om dan veel en duurdere cadeaus te geven dan met sinterklaas
wij sparen er voor om onze kinderen deze dingen te kunnen geven we hoeven er niet voor te sparen omdat we zat verdienen maar doen het wel omdat ik vroeger niet de sinterklaas had die ik mij kinderen wil bieden en daarbij wij vinden sinterklaas erg leuk om te doen en heerlijk om dingen te kopen maar dar in tegen krijgen ze het hele jaar door niet veel kadotjes wat misschien andere wel tussen door krijgt.. wij hebben hier voor gekozen en dat is ieder zijn beslissing vind ik