Tja de hoeveelheid kado's kun je niet altijd sturen. Hier word zowel sint als kerst gevierd. Meisje heeft aan de ene kant opa en oma en 3 ooms en 1 tante(+aanhang), aan de andere kant gescheiden opa en oma en nog 2 ooms (+aanhang) Daarnaast zijn mijn 2 beste vriendinnen vrijgezel en vieren de feestdagen altijd met ons mee dus dat resulteerd al snel in veel kado's zonder daar echt iets aan te kunnen doen. Ik kan mensen moeilijk verbieden iets voor mijn kind te kopen?!?!
Gelukkig kunnen bij ons de opa's en oma's het goed met elkaar vinden en is er maar 1 oom en tante dus wordt er 1 x sinterklaas gevierd. Mijn schoonmoeder gaf aan 50,- per kind te gaan geven. Dat moet ze zelf weten maar we hebben wel gezegd dat wij ook nog graag in onze woonkamer willen blijven passen. Wat mijn ouders geven en de oom en tante bemoei ik me niet mee, moeten ze helemaal zelf weten. Zelf heb ik bij de plus een spel bij elkaar gespaard (dr Bibber) en hoefde er maar 5,- bij te betalen. Jan heeft op de weerselose markt een grote kraan van nep lego op de kop getikt (nog nieuw in de doos) voor 15,- Dan hebben ze ook nog sinterklaas van Jan's werk inculsief een cadeau. Meer dan genoeg dus. Groetjes Anita
Wij doen elk jaar sinterklaas bij mijn ouders thuis,samen met broertje zusje en aanhang. wij doen dit door middel van een lootjes. en die gene die je hebt daar moet je een kadootje suprise en gedicht voor kopen ter waarde voor 15 euro. De kinderen die krijgen een aantal kado's van mijn ouders en mijn zusje stopt er ook ngo wel eens iets bij. Maar mijn ouders kunnen het ook goed missen. Bij mijn schoonouders mag ik iets uit boekjes zoeken wat leuk is voor de kids en dat kopen ze dan zij kunnen het ook goed missen, en doen we ook lootjes twv 20 euro. Sinterklaas doen we hier nog niet behalve de schoen zetten ik denk volgend jaar wel dan snapt mijn dochter het wat beter (die is dan dik 3,5 jaar)
Ik denk dat we volgend jaar dan rond de 100 euro per persoon doen. dus voor 2 kids en een paar kadootjes voor ons voor 20 euro ofzo.
Ik sluit me bij je aan. Vind sommige bedragen ook echt heel hoog. Hier zouden we het ook prima kunnen missen ,maar ik weiger er aan mee te doen. Sinterklaas komt er hier dit jaar zelfs nog niet in. Ook zou ik als ik er aan mee gaan doen max 30 euro bijv doen. Ik koop liever het hele jaar door af en toe wat ,dan dat mijn kinderen op de avond zelf bijna om komen in de hoeveelheid in mijn ogen te dure cadeau's. Ik vind dit ook absoluut geen goed signaal. Maar een ieder moet doen waar hij/zij zich goed bijvoelt
hier ook een ventje die jarig is op 1 december en daarna sinterklaas en kerst. Dean krijgt een "groot" cadeau voor zijn verjaardag en de rest kleinere cadeau's omdat hij het niet begrijpt en al mega veel speelgoed heeft. Dominique krijgt gericht speelgoed. Schoien drie keer zetten, vullen met snoep of andere kleine cadeau's. Daarnaast wil ik met sinterklaas de cadeau's samenvoegen met die van de familie. Kerst weet ik nog niet. Voordat we kinderen hadden was het traditie om met kerst dure cadeau's te kopen, maar nu... Ik moet het maar nog allemaal afwachten
Ik denk dat iedereen lekker moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt! Ik doe nooit aan vaste bedragen - koop altijd iets wat ik leuk vind voor de ander. De ene keer kan het iets kleins zijn en de andere keer iets heel duurs. Verder wil ik straks met sinterklaas al helemaal niet dat de opa's en oma's zich te buiten gaan, doe maar gewoon leuk 1 kadootje maar dan geen wegwerpartikel graag! Ik ben voor duurzaamheid en vind een houten speelgoedje van een tientje ook een erg leuk kado voor een kleintje! Ik denk dat iets leuks niet duur hoeft te zijn!
hier heb ik het 3 keer in december... sinterklaas.. kerst en me zoontje op eerste kerstdag jarig.. word ie 5 dus alleen van ons is dat al 3 x feest/kado's voor hem... plus bij de opa's en oma's komt sinterklaas/kerstman en dan nog zijn verjaardag dus meneer zal weer de mnd van zn leven hebben