Mijn zoontje is nu al vanaf het weekend misselijk. Dit komt met vlagen...zaterdag moest hij spugen, zondag niks aan de hand, maandag weer een keer spugen, dinsdag en woensdag niks aan de hand en nu vanmorgen weer spugen na de fles... Zijn er meer kindjes die dit nu hebben? Heerst er buikgriep ofzo? Wat geven jullie aan eten en drinken als jullie kind zo misselijk is? Aan de ene kant denk ik, niet veel, want dat is helemaal niet lekker als je misselijk bent, aan de andere kant denk ik, hij moet toch wat binnen krijgen! Hoe doen jullie dat en wat geven jullie dan?
Mijn ventje is bijna nooit ziek. Maar toen hij dat wel was, werd hij alleen maar blij van een potje fruit (en dan ook nog zonder stukjes!). Ach, ik was al blij dat hij wat at! Ik zou gewoon eens wat proberen aan te bieden, ik neem aan dat je kindje het zelf wel aangeeft als hij het niet wil.
Zolang hij drinkt is het prima ... misschien een beschuitje geven en alles lekker zelf laten aangeven .. Beterschap Ik heb ze hier de afgelopen 2 maand om en om ziek gehad... De jongste heeft zelfs nog in het ziekenhuis gelegen omdat ze niets meer wilde drinken .... de oudste kan natuurlijk praten dus die vraagt gewoon om drinken en die zette ik gewoon wat eten voor dr neus ...
Ik zou ze gewoon voorzetten wat je normaal gesproken op een dag ook geeft. Eten ze het op is het prima, laten ze het staan ook niks aan de hand. Ze kunnen heel goed zelf bepalen wat ze wel of niet willen als ze ziek zijn. Het enige wat wel erg belangrijk is is drinken. Als mijn kinderen ziek zijn mogen ze zoveel drinken als ze willen en als ze dan helemaal geen eten willen hebben krijgen ze van mij drinken waar suikers in zitten. (roosvicee, ranja ofzo) zodat ze nog iets hebben om te verbranden. Ikzelf voel me namelijk ook altijd beter na een glas roosvicee ipv een glas water.
Nou, gelukkig wil de uk bij mij nog wel goed drinken, dus dat krijgt hij zoveel hij wil! Het gaat nu redelijk, alleen het warme eten, daar heeft hij echt geen zin in!
Hier was t een tijde terug ook een week lang met vlagen spugen etc.. Ik gaf dan alleen goed te drinken en droge en niet al te zware dingen als crackers, brood, beschuit, yoghurt... avond eten en pap, fruit kwamen er gelijk weer uit.. Succes, het blijft een tijdje kwakkelen helaas!
Inderdaad vooral op drinken letten! Bij twijfel even de signalen voor herkennen van uitdroging googlen. Eten: beschuitje, droog crackertje... Evt. als ze er zin in hebben wat banaan, dat is in mijn ogen een zacht fruit voor de maag (in tegenstelling tot zuurdere vruchten als appel, sinaasappel) en vult wel goed. Ze kunnen wel lang zonder eten, dus als je kind geen zin heeft, hoef je het echt niet te pushen. Mijn dochter heeft met 11 maanden tijdens een flinke buikgriep wel een week niet/amper gegeten. Was geen enkel probleem volgens de arts. Als er maar drinken in gaat.
Ik breek ook even in, hoeveel moeten ze dan iig drinken? Mijn dochter spuugt sinds vanochtend, haar 1e fles kwam eruit. Rijst gaat goed dus geef elke x een beetje en tot nu toe elke x slokjes thee. Tot nu toe heeft ze nog maar 100 ml gedronken Omdat het goed ging dacht ik probeer half flesje, maar helaas kwam er half uur later weer uit. Met gal en al. Arm kind
als zemaar wat vocht naar binnen krijgen is het al ok. als ze nu geen warm eten willen hoeft het ook niet perse, die "schade" halen ze wel in wanneer ze beter zijn. ik ozu ze vooral veel te drinken geven. ze kunnen heel snel uitdrogen dus vocht is echt belangrijk