Ze zijn 3,5 en krijgen 's ochtends meestal een stuk fruit, 's middags kan het van alles zijn, voornamelijk een (zakje) koekje(s), rozijntjes of een snoepje (af en toe). 's Weekends mogen ze vaak 1 keer per weekend een klein zakje chips. Op verjaardagen eten ze gewoon wat er is, van alles en nog wat dus
Verschilt, bij opa&oma is het wel es een chipje (nibbit en dat is speciaal dus ik maak me daar niet druk om) maar thuis vaak crackers of rozijntjes of gedroogd fruit vd Hema (ook in die doosjes) of ontbijtkoek of gewoon fruit. Hij vraagt wel steeds meer om snoep omdat hij dit bij andere kindjes ziet en hoort, maar wij geven dan gewoon een alternatief.
Hier krijgt ons meisje 2 x per dag fruit! En tussendoor mag een een koekje en rozijntjes. Rozijntjes vind ik geen snoep want het is gedroogd fruit... er zit ook verder niks in!
Mijn zoontje krijgt 1 keer fruit en 1 keer koekje of snoepje, rozijntjes o.i.d. Maar als hij daarna nog trek heeft, krijgt hij wel een plakje worst of kaas. Wij eten altijd vrij laat (rond 18.15-18.30 uur) en vind het dan sneu als hij rond 17.00 uur honger heeft. Oja, en in het weekend of op verjaardagen krijgt hij ook een klein bakje chippies.
In elk geval 1 (soms 2) keer per dag fruit. Verder een rijstewafel of droog koekje. Soms een stukje kaas of rolletje vlees. In het weekend wel eens een bakje chips of een chocoladekoekje, en van opa krijgt ze wel eens zo'n mini zakje met berensnoepjes ofzo.
hier ong. hetzelfde... maar hier vallen rozijntjes ook gewoon onder snoepgoed toch dat ben ik denk ik gewoon gewend van kleins af aan.. al ben ik met rozijntjes wel ietsje makkelijker als we onverwachts later eten dan gepland en ze heeft echt al trek.. krijgt ze vaak nog wat rozijntjes. en op verjaardagen weet ze inmiddels dat ze het eerst moet vragen (anders propt ze zich helemaal vol) en dan mag ze best lekker snoepen... en dan eet ze savonds een boterham of gewoon warm afhankelijk van hoeveel ze die dag gesnoept heeft
rozijnen per 100 gram: 64 gr suiker druiven per 100 gram: 11 gr suiker Rozijntjes kan je dus niet vergelijken met overig fruit...
2 keer per dag fruit en 2 keer per dag een ander tussendoortje (rozijntjes, soepstengel, liga, eierkoek of taaitaaipop zijn op dit moment de opties die ik zelf uitkies). Hij eet verder 2 a 4 boterhammen en zijn avondeten dus het is niet zo dat de tussendoortjes ten koste gaan van het andere eten. Hij is altijd al hongerig geweest. Snoep krijgt ie nooit (ik gaar rozijntjes ook niet onder snoep). Hooguit een hapje taart als we op een verjaardag zijn (maar dat is bijna nooit, ik ben zelf ook geen taart eter). Hij krijgt ook geen snoep bij opa en oma. Ik ben trouwens ook niet tegen snoep, maar ik stel het liever zo lang mogelijk uit. Hij mist het nog niet. Qua drinken krijgt ie trouwens alleen melk en water. Dat komt vooral doordat ie zoveel eet. Ik geef hem liever niet nog meer suiker/calorieeen dmv fruitdranken etc.
hier fruit wanneer hij erom vraagt, meestal 1 of 2x per dag. ook vaak een doosje rozijntjes. verder geen koek of snoep, in principe nooit. ook op verjaardagen probeer ik het te beperken tot een minimum, ik zie het nut niet in van een kind high on sugar. Gelukkig lust hij het meeste niet, dus dat scheelt weer. Qua drinken, 's ochtends melk of 50/50 sap en de rest van de dag 50/50 sap.
Het is geen vervanger voor fruit (vind ik..), maar er zitten alleen maar fruituikers is, en dat is iets anders dan toegevoegd suiker in 'echt' snoep. Onze meid krijgt als tussendoortjes meestal fruit (2-3x per dag), soms een soepstengel/eierkoek. Op een feestje snoept ze van alles mee (behalve taart, daar geeft ze niet veel om..). Oh, en 's avonds krijgt ze een 'snoepje', een vitaminepilletje..
Drinken is hier 'smorgens een grote beker melk, tussen de middag een grote beker melk, bij het eten een beker water en tussendoor nog zo'n 4 ikea bekers met roosvicee., ik heb een echte nat hals in huis
Mijn jongens krijgen 1 x fruit + 1 x koek mee naar school. Sowieso hebben ze hier donderdag fruidag op school en dan krijgen ze 2 x fruit mee maar krijgen dan thuis wel nog een koek. Op dagen dat ze maar 1 x fruit meekrijgen naar school eten ze 's avonds ook nog een stuk.
hier ,s,ochtends een koekje uitkiezen tegen 10 uur en smiddags een stuk fruit savonds na het eten een klein snoepje.(vitaminen snoepjes vallen hier ook onder) in het weekeind mag ze chipies en op verjaardgen stukje taart en hapjes.meestal eet ze het niet eens op
Nathan is 3 jaar en krijgt 2 a 3 stuks fruit ( mag hij zelf pakken ) en 2 rijstwafels, crackers of iets in die richting. Daarnaast drinkt hij veel verdund appelsap, water of melk. Het is echt een zoeplap! Denk dat hij wel minimaal 6 bekers op een dag weg klokt.
hier 's ochtends fruit, soms wel 5 stuks (ik denk dat er een groeistuip aankomt ). Na het slapen mag ze kiezen uit de uitkiesbak en daar zit van alles in. verpakte koekjes, mueslirepen, rozijntjes. Ik heb dr niet zo'n moeite mee.
Robyn krijgt 'sochtends fruit. En smiddags een cracker. Soms ook rozijntjes, smoeltjes of een spekje ofzo. Drinken: 2x een beker melk (bij haar brood) en voor de rest krijgt ze meestal water of roosvicee (sterk verdunt). ' Af en toe eens een pakje appelsap/wicky/multivruchtendrank.