Ik lees hier op het forum, dat baby's vaak een bepaalde voorkeur hebben qua spenen en fopspenen, en dat je het beste een aantal verschillende in huis kunt halen. Ik vind dat eerlijk gezegd nogal wat, want straks heb je er 5, en je kind vind er 4 niet goed. Dan heb je 4 spenen voor niks gekocht!? Je hebt ook zoveel verschillende! Avent, Bibi, Difrax, Nûby, Xplorys, Bebe-Jou... En dan nog de huismerken van winkels, zoals de HEMA en Prenatal... Ik zie door de bomen het bos niet meer.... Hoe hebben jullie dat aangepakt? Welke (fop)spenen hebben jullie van tevoren gekocht? En wat doen jullie met de spenen die ze niet fijn vinden?
Ik had er 1 van Difrax uit zo'n doos en 1 gekocht en die wilde meneer echt niet! Maar we hadden de startersset van Avent en daar zat ook een speen in...en die pakt hij wel! Nu halen we dus alleen die van Avent...had er nog 1 van Difrax en dacht ik probeer het even...maar deze wordt er weer net zo snel uit gegooid! Er zit in de doos van etos (geloof ik) een speen (Difrax) en in de doos van prenatal ook (bibi) Tenminste...een half jaar geleden dan... Misschien even kijken...want het is idd zonde als ze hem niet pakken en je hebt er 5 gekocht! Ow en de speen die hij niet gepakt heeft heb ik pas weggegooid...die ik nog in de verpakking had heb ik weggegeven...
ik had een difrax gekocht en die wil Ties niet. in de blije doos zat toevallig een bibi en die is favoriet.
het is idd erg verschillend je zou erbest mee kunnen wachten hoor en helemaal geen 5 aanschaffen je merkt gauw genoeg als ie een favoriet krijgt en het kan ook best zijn dat je kleine helemaal gene een wil hebben. zo waren mijn neefies ook geen van hun wilde er een. en als je van plan bent bv te gefen is het zowiezo verstandig om nog te wachten om verwarring te voorkomen.
en als bv gaat geven en en je er toch één wilt kopen, neem er dan één die lijkt op een tepel , dus met een rond bolletje ipv een afgevlakt gedeelte.
wij hadden meerdere soorten maar bibi is hier favoriet. Bibi zat in de prenatal doos. Nu heb ik 4 bibi spenen erbij gekocht en de rest weg gegooid.
dat had ik dus ook gedaan maar die pakt Ties niet. in de prenatal zeiden ze dat juist die spenen vaak niet gepakt worden.
Ik had een dental speen gekocht van bibi, maar die kan hij er niet inhouden. Hij floept er steeds uit. In een pakket van avent zat een speen met een bolletje en die wilde hij wel. Heb er nog een van difrax met een bolletje bijgekocht en die gaat ook goed.
hier 1 die totaal geen fopspeen wilde, wat ze in het ziekenhuis hadden gedaan en afentoe hier ook hielp(ze heeft nu 2 vingers) is een gewone speen+deksel (ring waar hij ingaat) en een spuudoekje, dat doekje rol je op, speen overheen vastplakken en klaar,
De difrax speen werd hier geweigerd en de bibi ging meteen goed. Beide zaten in zo'n babydoos. Nu inmiddels 4 bibi's!!
Onze dochter gebruikt spenen van bibi,we hadden er 2 gekregen van mensen en 1 uit zo'n zwangerdoos. We hadden ook van iemand een difrax gehad, maar omdat bibi het eerste was wat ze al een paar dagen nam wilde ze de difrax speen niet. Jammer want die zien er zo leuk uit! Oja en die van bibi zitten ook handige dekseltjes bij voor als je ze uitgekookt wil bewaren/meenemen.
Ik zou in eerste instantie helemaal geen speen kopen. Misschien heeft je baby het helemaal niet nodig. En als je de babydozen aangevraagd zit er ook een speen in, ik had er toen 1 van bibi. Ik had al 2 spenen van de Hema liggen. Eva vond ze allebei prima. Ik heb borstvoeding gegeven, maar Eva had zo'n zuigbehoefte dat we na 3 weken toch met een speen zijn begonnen, gewoon die van bibi en de Hema. Ging prima, geen problemen met de borstvoeding.
Ik vind de spenen van Difrax juist heel lelijk , was ook blij dat ze die van Bibi fijn vond, want die vind ik veel leuker!
ik heb er zelf 1 gekocht om een goed doel te steunen, nl. de kika speen. Gekocht bij prenatal. Volgens mij is dat een speen van Difrax. Verder heb ik een speen van de Avent startersset en ik heb er 1 gekregen. Dit is een speen van Lief!! Geen idee of ik nog meer spenen ga kopen. Ik wacht wel even af. Ik lees dat er in de babydozen ook nog spenen komen dus ik wacht het wel af. Heb nog geen doos mogen ontvangen.
koop vooral niet te veel, hier had ik difrax gekocht, moest hij niet, alleen bibi. het is echt per kindje verschillend. heb er nu wel een behoorlijk aantal omdat ik anders continu naar een speen loop te zoeken
geen speen kopen, in die dozen zit er ook wel een en ik heb twee kinders die allebei nooit een speen hebben gehad. Eerlijk toegeven dat ik ook antispeen was maar had me wel voorgenomen er een te geven als ze mijn pink kapot zogen. Die pink spuugden ze allebei na 1 seconde uit. Kwam niets uit en ze wilden allebei gewoon mama. Waarom moeten kindjes ook te pas en te onpas een speen in hun mond. Soms geven kindjes maar 1 kik en hoppa, speen in hun mond. Hele kleintjes met een grote zuigbehoefte dat snap ik maar met een half jaar hoort dat ding volgens mij alleen in bed. Fleurtje huilt zichzelf in een kwartiertje in slaap. De rest van de dag hoor je haar haast niet dus met evenhuilen lijkt me niets mis. Maar ik dwaal af. Van te voren niet te veel kopen was mijn advies.
Ik zou ook echt geen 5 spenen halen. Had er bij Kyllian geloof ik 2 (uit de gratis dozen), maar hij moest niets van een speentje hebben. Nu heb ik er voor de 2e voor de zekerheid wel 1 gekocht en wie weet zit er weer 1 in zo'n gratis doos...maar ik wacht het eerst af of hij wel een speentje nodig zal hebben.
Af en toe geef ik hem een speen voor de leukigheid of omdat mensen weleens zeggen 'hij zit op zijn handjes te kluiven probeer eens of hij een speen wil'... meneer spuugt hem binnen 10 sec. uit. Alle spenen zo'n beetje geprobeerd. Inmiddels heb ik de hoop redelijk opgegeven maar we kunnen er niet rauwig om zijn want dan heeft 'ie straks ook geen problemen om er vanaf te komen.
Ik heb 10 speentjes gekocht. Allerlei merken, soorten en maten. Heb gehoord dat het beter is dat de baby niet aan 1 soort speen moet wennen. En je moet spenen ook na x aantal weken of maanden vervangen. En het is ook handig om er meerdere te hebben voor het geval je ze wilt uitkoken of kwijtraakt.