Ze zeiden tegen mij in de winkel prenatal dat spiraal matrasjes beter zijn omdat anderen inzakken met de tijd al ga je het omdraaien Hoe zit het nou?
zoveel gewicht ligt er toch niet op dus doorzakken lijkt mij raar. zou dus niet teveel uitgaan van hun adviesen want het enige wat hun willen is dat je veel geld uitgeeft. en die hoeven echt neit het beste te zijn hoor. zelf heb ik er een bij babywalz weg. met een baby kant en ene peuterkant. nu heb ik geen idee meer wat welke is haha maar dat zien wedan wel weer de kleine ligt toch eerst in ene wiegje.
Ik vind dat echt een onzinnige opmerking van de medewerker van de Prenatal. Goed, als je het allergoedkoopste matrasje koopt wat meteen al helemaal doorbuigt, okay. Maar er ligt maar zo'n beetje gewicht op het matrasje dat het me echt heel onzinnig lijkt. Bij Babydump hebben ze me het op een na goedkoopste matrasje aangeraden. Dat was meer dan voldoende. Ik was alleen al blij dat ze me geen poot uit gingen draaien met al die toeters en bellen van tegenwoordig. Je voelt jezelf meteen een slechte aanstaande ouder als je geen matras van minimaal 100 euro neemt... Succes met je keuze! Groetjes, Josien
Ja zo zit ik dus! Zelfs mijn hubbie heeft het idee dat het minstends 100 euro moet zijn,hij zegt: alleen het beste voor onze kleine Dat is wel zo maar een matrasje is maar een matrasje Je doet er een paar lagen lakens en doeken om en je draait het elke keer om als je het verschoont dan moet het toch goed komen? Ik doe de 64,95 matrasje van baby walz ! Uch ik heb gesproken haha
Een binnenveringsmatrasje heeft juist maar heel weinig functie in een ledikant. Pas rond de 15 kg van een kindje heeft het matras effect. Slechte matrasjes zijn er bijna niet meer. Belangrijk bij matrasjes: *Niet te dun (min. 8 cm) Als een matrasje te dun is heb je kans dat een kindje onder het matrasje kan komen *Niet te veel speling in het ledikant. Max 2 cm zodat je de dekens nog goed kunt instoppen. *Niet te zacht, anders kan het gezichtje in het matras weg zakken.
Wij hebben een matras van de Ikea, ik geloof dat ie zo'n 30 euro was. Is echt prima, zakt ook helemaal niet in ofzo. Misschien als Eva zwaarder was geweest wel, maar ze weegt nog geen 11 kilo. En tegen de tijd dat ze 15 kilo weegt ligt ze allang in een groot bed (met binnenvering matras)
Hier ook eentje van de Ikea. Ik voel me daar echt geen slechte ouder door hoor. Ze slaapt er goed op en zelfs het omdraaien van het matrasje is nog nergens voor nodig. Het is nog geen 4 kilo wat er op ligt! Zodra ze iets ouder wordt kun je altijd nog voor wat anders gaan, maar tot nu toe is het prima. En 100 euro vind ik best veel, daar kun je 3 keer een nieuw matrasje van de Ikea voor halen!!
Wij hebben een koudschuimmatrasje besteld bij de babydump, was 89 euro. Ik heb deze besteld omdat mijn zus m voor beide kids ook heeft en ze is daar heel tevreden over. Omdat ik het dus verder echt niet zou weten, raadpleeg ik haar maar heel veel. Vind het echt erg moeilijk als je voor het eerst een baby krijgt. Ze wouden ons daar een nog wel duurder matras aansmeren en allemaal dingen om er om heen te doen. Maar dat leek me onnodig.
Wij hebben ook een matras van ongeveer 40 euro, van Leen Bakker. Ik ben af en toe gewoon jaloers als ik 'm naar bed breng, want onze prins op de erwt ligt er nog comfortabeler bij dan papa en mama Het is echt totale onzin, al die superdeluxe babymatrassen. Ik ben er inmiddels wel achter dat babywinkels het geld letterlijk je zak uit lullen, met als grote troef het aanpraten van een schuldgevoel. Want als aanstaande, onzekere ouder wil je natuurlijk het allerbeste voor je kind, en daar maken zij handig misbruik van. Ik heb als baby ook niet op zo'n luchtcirculerend zelfreinigend supersonisch verend matras gelegen, en met mijn rug is niks mis hoor...
Wij ook - leek me de allerbeste keuze Voor ons wiegje hebben we een veel goedkoper en simpeler matrasje - is ook maar 5 cm dik. Maar in een wiegje ligt het kleintje niet zo lang dus ja...
Ohhh dit maakt het makkelijker! Ik ga ook nog even sneupen bij leenbakker Had daar nog niet aan gedacht Bedankt meiden!
Ik heb een veringmatrasje bij de babydump gekocht voor E89,- Heb in een aantal winkels om advies gevraagt maar ze proberen je toch de duurste aan te smeren terwijl het eigenlijk 'niks' uitmaakt. Zo'n hummeltje zal echt niet door gaan zakken o.i.d. Als hij maar goed stevig is en goed in je bedje past.
wat ik me afvroeg, hebben julie het dan over ledikant matrasjes? Of wieg matras? Ik kreeg er een bij de wieg, en ook bij de kinderwagen, die zijn zeker geen 8 cm! Maar is dat dan niet goed? Ik mag toch aan nemen dat als het er bij zit, dat het dan oke is?
We hebben het over matrasjes voor het ledikant. Voor wiegjes en de kinderwagen is het matrasje wat erin zit meer dan voldoende. Mogen nooit te dik zijn.
Die hebben wij ook, en inderdaad, meneertje slaapt er prinsheerlijk op! Je zou er bijna naast gaan liggen... haha.
Voor de wieg zijn ze altijd dunner. Maar je ukkie is dan ook nog zo licht, die maakt echt nog geen doorligplekken. Hier probeerde de prenatal mevrouw nog een stap verder te gaan. Wij hadden een aerosleep systeem nodig. Niet voor niets was het kindersterfte-cijfer hier lager dan in de meeste andere landen. Ja hoor, en dat heeft vast niets te maken met medische zorg, voorlichting, schoon drinkwater etc, etc, etc... Woest was ik. Uiteindelijk hebben we wel een prenatal matras, maar dan wel een gewone, en bij lange na niet de duurste. Ik vind het namelijk wel een belangrijke aankoop. De komende jaren brengt uk er een hoop tijd op door, en zal er flink op groeien.