Welk merk geweven draagdoek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Troeltje, 29 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nou de titel zegt het al, welk merk geweven draagdoek raden jullie aan en om welke reden?
    Ik heb natuurlijk internet al afgespeurd en wat tegen gekomen, maar ben toch benieuwd welke jullie aanraden?

P.S. En misschien hebben jullie eventueel wat internet adressen voor mij?

2. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Was ik ook wel benieuwd naar.
    En of ze ook praktisch zijn. Ik zie nl wel hele mooie maar dan heb je een lap stof ergens loshangen en dat lijkt mij dan weer niet handig. En kunnen ze makkelijk onder een jas o.i.d. Wij hebben een hond en het lijkt mij wel makkelijk als je een blokje om bent om dan de baby in een draagdoek bij je te hebben i.p.v. de kinderwagen. Of zou je dan een draagzak moeten hebben?

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Heee Jewel, alles goed?

Ik denk dat een draagzak niet goed is voor een baby, ze zitten dan in zo'n onnatuurlijke houding. Denk dat ze in een draagdoek echt veel beter liggen voor hun ruggetje en nekje.
    Maar voor de rest weet ik het ook niet echt natuurlijk, weet wel dat mijn voorkeur naar een geweven draagdoek gaat zeker als de baby zwaarder word is dit beter, maar ja welke?!

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Qua geweven draagdoeken raad ik altijd de hoppediz als beginnersdoek aan. Niet te duur en goede kwaliteit. Kijk anders even op het draagdoekentopc hier!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Eigenlijk zou je eens een draagdoek consult ergens moeten doen. Het is gewoon fijn om een paar soorten te voelen en proberen.

De ene vind een dikke doek fijner, ik ben blij met mijn dunne Ellaroo.

Jewel, een draagdoek is veel beter voor een (kleine) baby dan zo'n draagzak. Evt zou je nog naar een ergonomische drager kunnen kijken (bijv. Ergo, Yamo). Dan hoef je niet te knopen, maar is wel beter dan een draagzak.

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik ben zelf gek van mijn girasols, zijn erg fijn om te knopen en mooie kleurtjes!

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ik vind voor nu de cailin blue geweldig, lekker dun en makkelijk te knopen... en verder vind ik didymos ook heel fijn

@jewel.. als jij een lap stof ziet loshangen, denk ik dat je een ringsling ziet..bij de geknoopte doeken is meestal nl de hele lap geknoopt.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind juist Ellevill fijn :D Girasol en dydimos ook wel, maar die zijn wat stugger, maar daardoor wel degelijker. Al heb ik ook een dydimos Indio (zomerdoek) en die is ook erg zacht en dun.

Een hoppediz heb ik niet omdat ik de patronen niet zo mooi vind, maar heb wel vaker gehoord dat dat een goede beginnersdoek is.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hoppediz!!

Ik heb hem sinds een paar weken in huis en ik vind hem ideaal. Ik heb wel de "das leichte" (dunnere stof voor de zomer) en volgens mij schoonzusje (die heeft de gewone) is die veel minder stug en gemakkelijker te knopen. Aanrader dus! Veel info er ook bij over hoe te knopen, en ik vind ze niet duur (gewone is 55 euro, leichte is 65 euro).

10. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Troeltje, ja alles is goed!! Met jou ook?

Bedankt voor de tips meiden! Ik denk ook dat ik dan een ringsling heb gezien. Dus die moet ik dan niet hebben ;)
    Ik zal eens zien wat het allemaal is. Het lijkt mij iig heel erg makkelijk en fijn zo'n draagdoek. Maar kun je er ook makkelijk een jas overheen doen?

11. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    als je de baby op de buik draagt.. kan je een jas aandoen.. maar ik zou hem niet dicht doen.. want dat wordt zelfs in de winter veel te warm.. je kan de baby wel over de jas dragen.. daar heb je speciale covers voor die je over je kindje en de draagdoek draagt.
    of je koopt een mama jas... daar zit een opening in voor de doek.. ( of je maakt hem zelf, iemand op draagdoekforum had er zelf 1 gemaakt en ik vind hem geweldig)

12. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Bedankt voor de tip Limmeke! Ik ben zelf niet zo handig, dus zelf maken wordt moeilijk ;) Dan maar 1 kopen. Ik beval in februari, dus dan kan het ook nog flink koud zijn dus dan is zo'n jas altijd wel handig.

13. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik heb nu een didymos (jim) en ben er dolblij mee. Maar ik ben gaan dragen toen mijn dochter een jaar was.
    Voor lange wandelingen met de hond is ie heerlijk. Vind hem alleen erg warm nu in de zomer.
    Voor de uk-op-komst zoek ik ook nog een doek, maar dan een kortere. Want die 5 meter stof vind ik maar onhandig naast de auto in een regenbui bij de winkels.

Ik ben trouwens heel erg onhandig, maar ik heb de doek sneller geknoopt dan de tijd die ik nodig had om de babybjorn destijds aan te trekken.

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik wil ook graag een draagdoek, maar dan vooral voor binnen, dat ik de kleine lekker bij me kan hebben zonder dat ik mijn handen vol heb.

Is een draagdoek daarvoor geschikt? Ik moet dan niet zo'n dikke warme hebben denk ik..

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Daar is een draagdoek zeker voor geschikt!

16. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja hoor Skatje, wij gebruiken hem tot nu toe ook veel binnen. Het is alleen soms warm, en wij hebben dus zelfs een zomerdoek (das leichte van hoppediz). Ik zou dan dus wel een zomerdoek kopen, want blijkbaar is het toch wel sneller warm in zo'n doek. Ik heb Julia er altijd in een rompertje in liggen en dan nog is het warm (ook voor jezelf).

17. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik zat net te zoeken op internet..
    Mijn baby wilt overdag tot een uur of 22 uur in de avond alleen maar tegen mijn borst liggen. Je raadt het al: ik kan geen kant op, kan niks doen doordat ik haar continu vasthoud.

Ik zag de BabyBjorn buikdrager en deze zit er echt degelijk uit.
    Maar nu lees ik hierboven dat een draagdoek beter is??
    Waarom is een buikdrager slecht voor een baby?

18. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik heb een Hoppediz ook de dunne zomervariant. We hadden eerst een BabyBjorn, maar die werd al gauw te zwaar met dragen. Zo'n doek is echt ideaal, en met oefening heb je de doek inderdaad sneller om dan de BabyBjorn. Ik zou willen dat ik eerder een doek had gekocht.

19. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Sorry ik lees verkeerd...

De buikdrager die ik bedoel is iets anders dan de draagzak die jullie bedoelen..

Ik ga voor de buikdrager..
    Maar twijfel tussen BabyBjorn (80 euro) en Chicco (40 euro)... vraag me af of er echt kwaliteitsverschil is of dat je alleen maar meer betaalt voor het merk..??

20. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hmmm... zit net op www.draagdoek.nl te snuffelen en het ziet er wel knusser uit voor de baby dan zo een buikdrager..
    Als ik zo kijk zitten de beentjes erg wijd in een buikdrager.

Ach ik ga ook voor een draagdoek.
    Hoop alleen dat ik hem weet om te knopen!!!
    Lijkt me best een moeilijke klus. Gelukkig staat er een demonstratie op de site..

Deel Deze Pagina