Kleuren voor volwassenen

Discussie in 'De lounge' gestart door Heico, 8 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heico

Heico Actief lid

22 jun 2014
    435
    0
    16
    Wie van jullie kleurt ook?

Ik heb het sinds kort ontdekt en ben verkocht. Ik geloof zelfs dat ik er een nieuwe hobby bij heb. Super fijn want ik word er zo rustig van. Alleen jammer dat ik het alleen kan doen als mijn zoontje slaapt. Zou het liefst hele dagen gaan zitten kleuren maar dan krijg ik verder niks meer gedaan en laat dat nu net niet de bedoeling zijn :D.

Wie wil haar creatie showen? Ben erg benieuwd namelijk ;)

Geen idee of er al een topic hierover is. Zo ja, dan heb ik er gigantisch over heen gekeken.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.299
    10.268
    113
    Ik heb laatst een boek gekocht bij de aldi was afgeprijsd voor 0.50 heb alleen nog geen tijd gehad, of moet zeggen nog geen tijd voor genomen. Heb ook nog projecten voor de naaimachine.

Ben benieuwd wat er nog voorbij komt.

3. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Ik heb met sinterklaas een mooi kleurboek gekregen, maar ik ben er nog niet mee begonnen. Welke kleurpotloden gebruikt jij? Ik wil graag eigen kleurpotloden kopen en niet die van de kinderen (met deels afgebroken punten enzo) gebruiken. Tips van een ervaren kleurder zijn dus welkom.:)

4. Heico

Heico Actief lid

22 jun 2014
    435
    0
    16
    Ervaren ben ik nog niet echt maar ik gebruik de kleurpotloden van Bruynzeel. Blikken doos met 44 stuks en 12 metallic kleurpotloden, 2 gewone potloden, gum en slijper voor 16 euro. Om mee te beginnen vind ik ze wel fijn. Misschien als de hobby een blijvertje is ga ik voor de betere/duurdere kleurpotloden. Voor nu wil ik er nog niet echt in investeren om het vervolgens in een hoekje weg te leggen.

5. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik kleur al een tijdje, ook samen met mijn stiefdochter soms, die vind het ook heel erg leuk.

Bijgevoegde bestanden:

6. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik gebruik trouwens stiften van Stabilo en Bruijnzeel, beiden de dubbele stiften met verschillende diktes punten, en een set fineliners van een onbekend merk.

7. Heico

Heico Actief lid

22 jun 2014
    435
    0
    16
    Mooi!

Welke kleurtjes gebruik jij?

8. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik heb wat boekjes in mijn zwangerschapsdoos gehad. Geen idee welke dat was. Met sinterklaas twee dozen bruynzeel potloden gehad dus ik kan er tegenaan. Maar ik ben zelf ook een opzet voor een schilderij aan het maken die voor een bepaalde tijd af moet dus ik hoop dat ik er snel aan toe kom. Ik vind wel dat er veel verschil zit in de boekjes die je kunt vinden. Die duurdere van dat puzzelmerk (kan even niet op de naam komen) zijn erg mooi. Die van de zeeman ed vind ik een stuk minder. Veel dikke zwarte voorgedrukte lijnen enzo. Je hebt ook nog een puzzel tekenboekje, dat lijkt mij ook erg leuk maar ben ik ook nog niet aan toe gekomen.

9. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk hè?
    Ik hou van de boeken van Johanna Basford.
    Ik kleur met Faber castell polychromos potloden.
    Waar kleu jij mee?

10. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik gebruik stiften van Stabilo, dubbelzijdige. Die hebben 2 punten met verschillende diktes. Ik heb ook zo'n set van Bruijnzeel, ook stiften met aan 2 kanten punten.
    En daarnaast heb ik nog een goedkope set gekleurde fineliners van een onbekend merk.
    Daarnaast heb ik meer hobby's waaronder een aantal favoriet zijn. Ik teken ook portretten, dat doe ik al sinds ik klein was. Ik kon al goed herkenbare gezichten tekenen toen ik een jaar of 13 was, en na lang niets gedaan te hebben ben ik onlangs weer begonnen.
    Hierbij 2 tekeningen, diegene die af is tekende ik lang geleden op mijn 13de, vanaf een foto. En de andere ben ik net aan begonnen.
    Verder brei ik graag, en heb ik nog andere projecten op stapel staan waar ik nog niet aan toe ben gekomen zoals sieraden maken en leren haken :D

Bijgevoegde bestanden:

11. Blinnie

Blinnie Actief lid

6 dec 2015
    208
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind kleuren ook het leukste wat er is. De tekeningen maak ik dan wel zelf. Ik kan niet wachten tot mijn handen het weer doen na de zwangerschap.

Dit is een voorbeeld. Het liefst kleur ik met markers en anders met de Faber Castell Polychromos potloden. In mijn album heb ik meer tekeningen staan
    12552918_1250395324976923_5958232822703878280_n.jpg

12. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Dat ziet er mooi uit zeg! Ik kom niet veel verder dan Disney schilderijen

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Ik kleur al jaren ondertussen, heerlijk om te doen.
    Goede kleurpotloden schelen echt een hoop, maar ook met goedkope kleurpotloden kan ik best wat moois maken.

Zelf heb ik verschillende potloden,
    Marco Raffine goedkope potloden besteld via alliexpress, en kleuren toch verrassend goed.
    Bryunzeel kever blik, kleuren redelijk, maar momenteel zijn ze voor de kids.
    Fabercastell polychromos, voor nu mijn beste potloden.
    en dan nog Derwent Colorsoft, de nr2 voor nul.
    de 2 laatsten zijn wel dure potloden.

Naast goede potloden is de slijper nog veel belangerijker, koop er een die raspt bv de Dahle 133, google er maar eens op. 1 keer per jaar komen ze ook bij de aldi vorig jaar 3 euro, heb er gelijk 3 gekocht toen, (camping thuis en reserver)

Daarnaast zit er ook verschil qua papier in de kloerboeken, de wat duurdere boeken hebben vaak (niet altijd) prettiger papier als die van de action, daarnaast maar die zijn wel prima om mee te beginnen.

Hier kan je wat van mijn werk vinden fotos en filmpjes
    https://www.facebook.com/Zentangle-door-Jessica-Oosterbroek-1436195906686750/

Bijgevoegde bestanden:

14. Heico

Heico Actief lid

22 jun 2014
    435
    0
    16
    Mooi gemaakt!

Bedankt voor de tip van de slijper. Ik heb de slijper wat in de kever blik zat en ik merk dat het niet fijn slijpt. Ik ga eens op zoek naar die van Dahle.

15. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Jaaa ik ben ook al jaren een kleurder.
    Heerlijk ontspannend

16. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Hier ook een kleur verslaafde, vooral boeken van Johanna basford die kleur ik met stabilo aqua color en Bruynzeel ik zal vanavond eens foto's plaatsen , kan dat ook via de telefoon ?

17. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Kijk ook eens naar de puzzelboekjes 'logisch kleuren en tekenen' en 'logisch kleuren en puzzelen'. Deze vind ik nog veel leuker dan de gewone kleurboeken voor volwassenen.

18. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    IMG_8246.jpg ben nu hier mee bezig magie van de jungle

19. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ik kleur niet, maar wil hier toch even op inhaken. Wauw wauw wauw! Wat mooi! Vind het echt knap, ik kan nog geen symmetrisch hartje tekenen :D

20. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik kwam toevallig gisteren in m'n kast mandala-kerstballen als kleurplaatjes tegen. Meteen een gekleurd met m'n zoontje. Die werd er ook heerlijk rustig van.
    Vroeg me af wat jullie doen met de gekleurde tekeningen. Hangen jullie die ergens op?

Deel Deze Pagina