Hallo voedingsdeskundige, Mijn zoontje is op dit moment precies 3 maanden oud. Hij sliep eigenlijk al vrij snel door met 8 weken. Hij sliep dan vaak van 23:00-07:00. De fles van 23:00 is er snel afgegaan omdat we hem daarvoor moeilijk wakker konden krijgen en hij vaak maar 30 cc dronk. Nu gaven we hem de afgelopen weken op de volgende tijden voeding. 07:00 10:30 14:00 17:30 21:30 Normaal zat er 4 uur tussen, maar nu laten we er 3.5 uur tussen zodat hij de laatste fles om half 10 krijgt. Vaak slaapt hij daarna direct en wordt dan weer om 07:00 wakker. Hij kreeg toen flessen van 150+5 schepjes ( ong. 180cc). Maar sinds een week drinkt hij 200cc per fles en is hij om 20:00 eignelijk al heel moe en moeten we hem vaak wakker houden of wakker maken om half 10. Nu hebben we gisteravond de laatste fles om 20:00 gegeven en sliep hij door tot vanmorgen half 7. Hij had toen wel 5 flessen. Mogen we de laatste fles al om 20:00 geven of zit er dan te veel tijd tussen de avond en de ochtendfles (ong. 12 uur). Het CB raad het namelijk af ivm de glucosespiegel die kan dalen. HIj is op dit moment 6.5 kg en groeit goed. Heeft iemand ook last van dit probleem of hoe deden jullie dat? beetje vroeg denk ik om al naar 4 voedingen te gaan of niet? Gr. Rosanne
Wij hebben ook een behoorlijke periode gehad dat onze dochter 5 x 180/6 kreeg. Haar laatste fles was iets later, meestal tussen 20.30 en 21.00 uur, maar ze sliep dan ook door tot 8.00. Dat is dus ongeveer even lang als jouw zoontje. Ik weet niet meer precies vanaf welke leeftijd we daarmee begonnen, maar het zal ongeveer de leeftijd van jouw zoontje zijn geweest. Hier gaf een wvpk van het cb ons juist groot gelijk dat we dit zo deden, omdat we op deze manier zelf ook nog even rustig op de bank konden bijkomen en daarna vroeg naar bed konden, wat we hard nodig hadden! Bovendien: uit het feit dat hij vanochtend eerder wakker werd dan normaal, blijkt ook dat hij na zo'n tijd nog alert genoeg is om om zijn fles te komen. Zo'n vreselijk effect op zijn suikerspiegel zal het dus niet hebben! Kortom: als hij het er goed op doet, gewoon doen!