hoeveel eten en drinken haal jij bij een verjaardag/feestje?

Discussie in 'De lounge' gestart door pandavliegen, 4 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.503
    4.344
    113
    Vrouw
    Behoorlijk wat :)
    Wij geven twee grotere feestjes per jaar. Kerstavond en de verjaardag van dochter (voorheen van man) en dan komen er toch wel zo'n 40 pers.
    Heb een beetje een standaard lijst voor drinken: 8 kratten bier, 6 droge wiite wijn, 6 rose, 3 rode wijn, 3 Hugo (of zoete rotzooi). 6x sinas, cola, 7up. Een aantal pakken dubbelfris oid en pakjes voor de kinderen. Er is ook altijd wel iets van sterke drank in huis van mijn man, maar ik haal geen whisky, bacardi of malibu oid meer.
    Wij doen ook altijd eten erbij, dus naast de stokbrood met smeersels, de taart en de zoutjes en chipjes ook nog broodjes hamburgers of sate met pastasalade of surinaamse broodjes kip met zuur.
    Ik haal vaak vantevoren al extra dingen in huis, dan lijkt het minder als ik de 'echte' boodschappen haal (laat bezorgen)
    Hier houden we vaak ook nog wel van over hoor en dat gaat in de rest van het jaar wel op.

2. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier halen we ook altijd te veel. Meestal zorg ik qua fris dat ik 2 flessen cola, sinas en 1 7up. 3 pakken vruchtendrank. 2 kratten bier en 2 flessen wijn. We hebben meer bier drinkers dan wijn drinkers. Dan vaal. Nog radler en rosé bier.

Qua hapjes pak ik altijd heel erg uit. Van heel simpel kaas en worst tot komkommer met filet americain en salami met roomkaas.
    En meestal haal ik nog wat speciaals bij de slager.

Heel af en toe houden we over maar vaak gaat het op.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Altijd genoeg, maar niet zoveel dat ik nog 3 dagen taart moet eten.

4. susy26

susy26 Niet meer actief

Mmm krijg er honger van! 😀

Hier ook altijd te veel.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Altijd te veel, maar ik wil dat mijn gasten lekker voldaan naar huis gaan en niet daarna nog langs de Mac moeten wat je vaak genoeg leest hier op ZP. 😏 Wat we over hebben geven we mee aan onze vrienden en/of eten we de volgende dag van. Volgens mij is het het wel iets van boven de rivieren in NL die te kleine afgemeten porties want bij mijn Brabantse vrienden wordt altijd zeer royaal uitgepakt. En hier in Azië is het sowieso de gewoonte om gasten goed te verwennen! 😅

Als voorbeeld: In elk geval bvb twee flinke stukken taart p.p., niet één zo'n klein mini stukje dat je je holle kies kan vullen en dan vervolgens het bezoek te horen krijgt dat het op is. Onbeperkt drank natuurlijk en uitgebreid warme en koude hapjes en schotels, bij bbq's ongeveer 5-6 stukken vlees-en vis pp, half stokbrood pp en alle verdere dingen erop en eraan. 😋

6. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik woon dan wel boven de rivieren (jaja nikki88), maar hier ook altijd teveel op een verjaardag. Ben altijd bang te weinig te hebben of zo en er blijft dus altijd wat over.

Ben denk ik slecht in schatten :)

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Te veel maar ff lijstje
    3 a 4 grote kratten bier
    4 flessen cola
    5x6 flesjes water
    2 sinas
    2 7 up
    Appelsap en sinaasappelsap en ranja ( in sapkan met kraantje en bekers voor de kindjes)
    Tree nep redbull
    Ongeveer 8 zakken chips
    4a 5 zakken nootjes ( Japanse mix, suikerpindas, nootjes, mix etc)
    Dan nog kaasblokjes, servelaatworst en nog een soort in plakjes op een bord
    Dan maar ik ong 50 prikkertjes met kaas, knakworstje en augurkjes of uitje
    Snacks als gehaktballetjes en bakhapjes
    Voor de kinderen snoeptafel met pakjes drinken, zakjes chips, schaal met snoep etc
    Snacktomaatjes en komkommer voor er bij.

Voor de avond salades ongeveer 8 soortjes en verschillende toast

Op eigen verjaardagen en niet van de kindjes komt er ook alcoholische drank bij.

Van mijn kant komen er 4 kinderen, 13 volwassenen. Aan mijn man zijn kant 3 kinderen en 10 volwassenen.
    Dan savonds nog vrienden a 12volwassenen en kind of 4/5.

Veel Zwangere dus drinken water of sap
    Als nodig is hebben we zo bijgehaald. Supermarkt op loop afstand. We redden het prima hier mee. Vooral frisdrank wil ik niet te veel overhouden. Hebben dat normaal niet in huis omdat we het niet drinken

O en met kinder verjaardagen nog grote taart

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Met bbq feest trouwens soortgelijk lijstje maar dan ipv bakhapjes en toast gewoon bbq vlees. Houdt rekening met 5a 6 stuks pp. Goeie eters ;) en kinderen reken ik dan niet mee of hooguit koop ik wat kinderstokjes voor de bbq erbij. Kom nooit te kort wat dat betreft. Halve Stokbrood pp sausjes en salade erbij. Wat over is vries ik in voor bbq met het gezin ;)

9. Manque

Manque Niet meer actief

Taart maak ik meestal zelf: een standaard kwarktaart uit zo'n pakje omdat mijn man dat heerlijk vindt en ik maak vaak een grote Chileense taart met zelfgemaakte caramel, jam en rum. Soms chocoladetaart omdat dat sneller is.

Verder zet ik losse hapjes op tafel. Dit staat er standaard:
    Groente (wortels, komkommer, kerstomaten)
    Geroosterde pita
    Zelfgemaakte humus, guacamole en knoflookyoghurt met munt
    Dadels en druiven
    Verschillende kazen
    Gedroogde worst

Tegen etenstijd zetten we daar wat gehaktballetjes bij in paprikasaus, warm brood, met tonijn gevulde tomaten, gerookte zalmmoten en gemarineerde ribs.

Er komen bij ons altijd tussen de 10 en 15 mensen, dus een klein krat bier, drie flessen rode wijn, drie flessen cola, een pak jus d'orange, twee potten koffie en wat losse kopjes thee is meestal genoeg. Wat eten betrfet maak ik altijd teveel taart, maar die geef ik meestal mee naar huis of mijn man trakteert dat de dag erna op kantoor.

Ik heb mezelf er ook wel eens gemakkelijk vanaf gemaakt door gewoon een grote pan met zuurvlees en een pan met rendang te komen tegen etenstijd. Schaal met warme broodjes ernaast, bak met geraspte kool en iedreeen kon lekker zelf opscheppen.

10. Tooto

Tooto Niet meer actief

Veel te veel... Maar er word nooit eten weggegooid en dat is het belanghrijkste voor mij.
    Volgende week is hier een klein feestje/etentje, er komen welgeteld 8 mensen en dit is er:

- 3 taarten
    - veel soorten drinken (geen alcohol)
    - 2 pannen soep
    - Turks brood/stokbroden en tapanades/kruidenboters
    - ik maak zelf verschillende broodjes: kaasbtoodjes, knakworstbroodjes, saucijzenbroodjes
    - loempia's
    - couscous salade, aardappelsalade en pasta salade
    - hamburgertjez
    - kippenpootjes
    - worstjes

Bezoek komt rond uurtje of half 5, Mocht het bezoek tot laat blijven (wat ik niet verwacht) dan heb ik altijd nog chips/nootjes en andere lekkere dingen voor op tafel.

11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.492
    17.434
    113
    Taart tel ik aantal personen die komen, komen er bijv 12 dan doe ik 3 halves, heb je 18 stukken. Zit je smaak er niet bij heb je gewoon pech. Alleen voor allergie zou ik rekening houden.

Frisdrank is er zat in huis, komt toch wel op. Evenals chips etc. Wijn halen we niet, alleen so drinken dat maar die doen het maar met wat wij krijgen (als ze al komen ). Bier staat er meestal wel een krat maar word niet veel gedronken.
    Kaas en worst etc gewoon 1 stuk kopen en snijden naar behoefte.

Ik wil wel genoeg hebben maar niet nog een hele week er van moeten eten omdat het anders bederft.

Avondeten: graag aangeven als je dat wil. Afhankelijk van t weer, aantal personen en mn zin wat er op tafel komt. Kan soep met brood zijn, macaroni oid of friet. Ook keer soep en wraphapjes gedaan, viel ook goed in de smaak. Vaak ijsje na (cornetto en magnum oid)

12. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Aaaargh, ik geef toevallig vanavond een feestje voor mijn verjaardag en ik vind het ZO lastig.
    Heb het mezelf ook moeilijk gemaakt door om 7 uur te starten en op de uitnodiging te zetten incl tapas.
    Tapas is echt zo'n woord van: moet ik nou wel of niet van te voren eten :cool:
    En 7 uur maakt dat ook niet echt veel duidelijker. Slim van mezelf :)

Ik heb een kilo kippeling, stokbrood met tapenades, salade, een hele kaasgrillworst, mini-pizza's, gehaktballetjes, mini-wraps en 100 frituurhapjes. Oh, en de nodige zoutjes natuurlijk.

Verder heb ik 4 kratten bier, 6 flessen rose, 12 flessen wit en 2 rood

Ik verwacht zo'n 25 a 30 man.

Heb mijn man overigens net gebeld of hij niet toch nog een extra kratje bier kan meenemen op weg naar huis. Twijfel teveel aan of die 4 genoeg is.

13. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Gefeliciteerd!! Ik zou verwachten bij 19 uur en incl tapas, dat ik van te voren niet al teveel eet.

Zo te zien aan alles wat je hebt, doen je gasten dat hopelijk ook :D

Klinkt goed zeg!

Deel Deze Pagina