beginnen met bijvoeding, enkele vragen

Discussie in 'Voeding' gestart door heppiedepeppie, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    We willen langzaam aan gaan starten met bijvoeding. Vandaag ga ik een afspraak maken met de dietiste (vanwege de KMA en eczeem van Lucas).

Maar nu hebben we enkele vragen, we willen graag gaan beginnen met wortel en broccoli.

- Kun je dit gewoon invriezen nadat ik het gekookt en gepureerd heb?
    - hoe lang kun je etenswaren ingevroren laten?
    - hoe groot zijn de porties die je invriest en wat voor bakjes gebruik je er voor?

Ik kan het nl niet echt ergens vinden op internet of in boeken.

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    - Ja, je kunt het gewoon invriezen als je het gekookt en gepureerd hebt.
    - Meestal een maand of 2, maar zou het niet zo lang laten duren.
    - Invriezen kun je in het begin het beste doen in zo'n bakjes voor ijsklontjes te maken. Er gaat de eerste keren toch niet veel in en dan kun je voor een dag gewoon 1 of misschien op een gegeven moment 2 ijsblokjes pakken.

Je moet toch de eerste dagen steeds hetzelfde geven aan pure groenten, dus als je een aantal bakjes vol doet voor een dag of 5, dan is het ook op aan het eind van de week.

3. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ik zat zelf ook aan die ijsblok bakjes te denken maar zijn die niet onhygienisch in de vriezer? Ik bedoel, je kunt ze niet afdekken....

Ik heb wel eens gekeken bij die milktrays toen ik nog BV gaf maar die zijn echt belachelijk duur...

4. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Ik heb nu mijn borstvoeding in bekers van Avent en die kan ik straks natuurlijk prima gebruiken om eten in te vriezen. Bij de HEMA verkopen ze ook bakjes om eten in te vriezen (die zijn ook wat kleiner), zie link. En ook bij de Etos heb ik wel eens bakjes gezien.

5. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier deed ik folie over de ijsblokjesbakjes. De volgende dag, als het eten goed bevroren is, haalde ik de blokjes uit het bakje en deed ze dan in een hersluitbare diepvrieszak.

Die Aventbakjes leken me ook erg handig, maar gebruik je wel relatief kort. Als je ze al hebt: zou ik ze zeker gebruiken, lijkt me ideaal! Vooral als uk straks meer gaat eten.

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    In het begin zijn die Avent bakjes veel te groot, voor die 3 kleine hapjes...
    Inderdaad een folietje erover doen of in een diepvrieszakje??
    Die tip om het de dag erna eruit te halen en in een zakje te doen vind ik ook een goede tip. Kun je de bakjes misschien zelfs weer vullen met iets nieuws....

Maar las in je andere topic dat jullie toch moeten wachten tot 6 maanden. Maar dan kun je zelfs ook beginnen met Rapley! Dus misschien al die bakjes en gemalen hapjes niet meer nodig...

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ja we weten nu zeker dat we tot 6 maanden moeten wachten, dus wellicht kunnen we snel over op stukjes e.d. Maar wil denk ik wel beginnen met gepureerd voor de eerste weken.
    Ik heb 10 van die avent bakjes, die had ik destijds voor de BV gekocht maar dus uiteindelijk nooit gebruikt omdat ik moest stoppen met BV. Dan ga ik die maar gebruiken!

Deel Deze Pagina