pfff honger!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mamzie, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal,

Nou weet het echt even niet meer hoor. Mijn kleine blijft maa honger houden echt niet normaal!
    Hij krijgt al Nutrilon Forte voor hongerige baby's.

Snachts gaat het goed. Laat ie er vaak 6 uur tussen de voedingen. Maar smorgens begint het drama al.
    Dan lijkt het net of ie moet inhalen ofzo.
    Dan komt ie alweer 2 uur na de laatste voeding. Hij heeft geen krampen, wil geen speen. Het is echt honger!

En vaak gaat het zo de hele dag door. Soms dan laat ie er 4 uur tussen en dan is het de volgende voeding weer mis. Dan komt ie weer na 2 en half - 3 uur.

Hij krijgt nu 150 + 5 schepjes. Dit deed ik eerst afgieten tot 150 maar nu niet meer. Nu krijgt ie dus ongeveer 160.
    Lijkt me meer dan voldoende.
    Maar waarom blijft ie dan zo'n honger houden en hoe hiermee om te gaan?????
    Want krijg hem dus niet getroost he. Hij wil alleen maar eten! :(
    Help!

2. adi

adi Niet meer actief

Hij mag max 180cc per kg gewicht, dus bij zijn gewicht ong 950cc (dit vind ik overigens erg veel voor een baby van 1 maand maar je moet iets).

Als je dat verdeeld over flessen van 150cc kom je aan 6 voedingen. Hoeveel flessen krijgt ie nu? En wat adviseert CB?

Er zijn baby die veel last hebben van maagzuur (reflux), en deze pijn stillen met drinken. Als ze drinken hebben ze namelijk minder pijn. Zou dat het niet kunnen zijn?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou eerst eens contact opnemen met de huisarts om te kijken of er geen sprake is van verborgen reflux.

Daarnaast nog een paar tips:
    -zo klein mogelijke speen
    -speen nooit in de mond doen, maar met de speen de lipjes aaien tot hij toehapt
    -niet liggend voeden, maar rechtop zittend
    -voeding over 2 flesjes verdelen, en tussendoor heel goed laten boeren en eventueel verschonen

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    bedankt voor het reageren!

@Dirksmama : jouw tips pas ik al toe. Maar iig bedankt voor het meedenken.

@Adi : heb vanmorgen het cb gebeld en die zei dat ik nu 180 + 6 mag gaan aanbieden.
    Verborgen reflux? Ja kan. Maar hij oogt niet dat ie pijn heeft.
    En vaak laat ie wel gewoon 6 uur tussen de voedingen.

Tot aan deze week was het ook niet echt een probleem. Sliep ie echt van voeding tot voeding.
    Deze week is het begonnen dat eerder komen.
    Neem aan als het verborgen reflux is dat ie er dan vantevoren ook last van moet hebben gehad ?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je kunt wel 180/6 gaan geven, maar dan mag je maar 5 flessen meer doen. Dat lijkt me ook niet echt een handige optie?

Ik heb destijds goede hulp gehad van de nurtilon lijn trouwens.
    Oa vragen over hoelang de voeding duurt, extra water, goed boeren, reflux. Hun advies hielp meer dan het CB (geef maar fruit met 3 maand)

Hier kon het opgelost worden door wat nutriton (johannesbroodpitmeel) toe te voegen. Dat dikt de voeding wat in, en is geschikt vanaf de geboorte. Normaal wordt het tegen spugen gebruikt, maar het helpt soms ook tegen de honger. Hier maakte het een hele fles verschil (bij 3 maand, 5 flessen a 180/6 ipv 6 a 180/6 +meer honger)
    Misschien nog iets om te proberen?

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    dus dan bijvoorbeeld Nutriton mengen met de forte?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ja, wij deden gewoon forte aanmaken, en dan de nutriton erdoor.. Zoals op de verpakking staat.
    Ik geloof 2-4 schepjes per 100cc. Wij zijn met 2 schepjes begonnen, daarna 4. En kwamen uiteindelijk op 6 schepjes voor 180/6 flessen uit. Maar misschien kun je met minder wel toe, want met 6 scheppen was het wel behoorlijk stevig..

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Dus dat moet er xtra bij? En dus niet ter vervanging van een schepje gewone voeding?

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Inderdaad, dat is gewoon extra. Er zitten verder geen voedingsstoffen in, maar het bind de melk. Ik zou dan 150/5 Forte geven, met eerst 2 schepjes Nutriton. Die kun je altijd nog ophogen als het niet voldoende is.

Het is geen garantie, maar soms werkt het, en het kan weinig kwaad (op wat diarree kindjes na)

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    dankje Deepfreeze.
    Heb het vanavond gehaald en hij heeft net zijn eerste fles ermee op.
    150 + 5 en 2 schepjes nutriton.
    Ook heb ik een andere fles gekocht. De difrax.
    Bij deze fles heb ik nu gemerkt hapt ie veel beter en heeft ie minder last van boeren laten.

Toen ik trouwens de fles omspoelde zag ik wel klontjes.
    Dat komt door de Nutriton?
    En kan dat kwaad?

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Nutriton kan wel iets klonteren, Even goed roeren, wij deden dat vaak even met een vorkje..
    Maar het kan soms helpen om eerst die 5 schepjes en de 2 schepjes nutriton te mengen, en daarna pas in de fles te doen. Dan mengt het soms iets beter..

Deel Deze Pagina