Potjes met 1 soort groente

Discussie in 'Voeding' gestart door Gember, 4 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gember

Gember Niet meer actief

Over een paar weken beginnen we met onze dochters eerste groentehapjes. Thuis willen we zelf verse groente prakken, steeds 1 soort 3 dgn achter elkaar. We zijn echter ook vaak weekenden weg en dan is een potje soms wel handig. Alleen zie ik geen potjes in de winkel met maar 1 soort groente. Hebben jullie tips? Bedankt alvast!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kruidvat heeft ze. Of je maakt het zelf, en warmt het op verplaatsing op.

3. Veera

Veera Niet meer actief

De 4+ potjes hebben enkelvoudige smaken, zoals sperziebonen of worteltjes
    Olvarit heeft ze en AH eigen merk

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Daar zit toch ook steeds rijstebloem en ander vulsel bij?

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als je even op de potjes zelf kijkt zie je snel genoeg of er nog iets aan toegevoegd is.
    Ik heb snel even op AH.nl gekeken, daar kan je ook alle ingrediënten zien. Als je naar de 4+ van olvarit kijkt dan zit er bij de sperziebonen inderdaad aardappel toegevoegd. Maar bij de bloemkool, doperwtjes en worteltjes alleen water, wat nodig is voor het pureren.

Maar als je zeker wilt weten dat je puur groente geeft, dan zou ik als je weg bent ook zelf gemaakte hapjes meenemen.

6. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Het is ff zoeken maar bij deze is het enige vulsel water: Beschrijving: Groentehapje voor baby's. Albert Heijn Biologisch groentehapje Pastinaak 4+ maanden.
    Inhoud en gewicht: 125 Gram.
    Ingrediënten: 66% pastinaak*, water. *Van biologische oorsprong.

Maar zelfs bij de AH biologische wortel zit aardappel....

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben fan van de merken Hipp en Olvarit. Beiden hebben de 4+ potjes met maar 1 smaak.

8. Veera

Veera Niet meer actief

Ja vaak wel, (niet altijd trouwens) maar daar proeft het niet naar dus lijkt me niet belangrijk

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar veel kinderen reageren wel op die stoffen.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hero heeft vriesverse hapjes (enkel online bij ah te bestellen). Dat is volgens mij puur groente.

11. Gember

Gember Niet meer actief

Bedankt voor de tips! :) Ik ga eens naar een grotere AH en de potjes bestuderen. Wil inderdaad alleen groente en evt. water. Zelf maken is ideaal natuurlijk, maar als we weggaan moet een koeltas mee...vind ik wat veel gedoe met OV.

12. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    De zakjes van olvarit Friends hebben volgens mij ook enkelvoudige smaken.

13. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.284
    113
    Als je zelf maakt, dat in een goed sluitend bakje invriest en bevroren meeneemt als je weggaat, dan hoeft er echt geen koeltas mee hoor. Het duurt een paar uur voor het helemaal ontdooit is (nog iets langer als je het inpakt in aluminiumfolie).

14. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Als je doordeweeks vers kookt, zou ik investeren in een klein koeltasje en goed af te sluiten bakjes, zodat je je eigen hapjes mee kunt nemen

15. Gember

Gember Niet meer actief

Ja ik heb Avent bakjes en een koeltasje ivm kolven. De potjesvoeding wil ik alleen gebruiken als we langer dan een dag elders zijn. Dan kan ik het niet vers/ontdooid geven namelijk.

Bedankt!

Deel Deze Pagina