Sinds woensdag slik ik ijzer tabletten omdat deze te laag was. Alleen kan ik sindsdien niet meer normaal na de wc toe, het gaat echt heel moeizaam en pijnlijk.. sorry onsmakelijk verhaal maar ik las ergens dat dit erbij kan horen wanneer je dit slikt. Hebben meerdere dit gehad en wat deden jullie hier tegen? Ik slik liever geen laxeermiddelen (volgens mij mag dit ook niet in de zwangerschap?) En verder eet ik gewoon genoeg vezels en drink ik 2 liter water.. als het niet beter word kap ik met die tabletten want dit is echt heel pijnlijk
Is inderdaad een bekende en hele vervelende bijwerking. Was je waarde zo laag dat je persé pillen moest? Misschien helpt voldoende fruit eten nog.. vooral druiven en pruimen hebben een laxerende werking... en een kopje koffie op de nuchtere maag
Ik kreeg van mijn gyn daarom ferogradumet (hopelijk spel ik het goed) daarbij had ik totaal geen last van verstopping Het werkte bij mij zelfs iets laxerend, heel prettig vond ik want ik had nogal snel last van verstopping.
Dit komt heel vaak voor en komt voornamelijk ook door het type IJzer in tabletten. Probeer eens Solgar Gentle Iron Werkte bij mij geweldig en totaal geen last gehad van obstipatie nadat ik die begon te slikken. Om je darmen wat te onlasten (letterlijk), zou je bijvoorbeeld een lage dosering Magnesium Citraat kunnen slikken. Let dan wel op dat je ook genoeg Calcium tot je neemt gedurende de dag.
Ik kreeg er gewoon movicolon bij (poeder waardoornontlasting dunner wordt). Zorgt niet voor luie darmen en mag tijdens zwangerschap. Ik zou heel snel de gyn of huisarts daarvoor bellen
Ik zit ook aan de ijzertabletten en idd verstopping.. ik neem nu elke dag 1 a 2 eetlepels gebroken lijnzaad en dat werkt super goed! Ik pak ze smorgen gewoon zo en dan snel wegspoelen met glas water.
Elke ochtend een glas verse sinaasappelsap en tot nu toe nog geen verstopping terwijl ik dat bij mn anderen zwangerschappen met ijzertabletten wel had.
Een kiwi en een glas lauw water op de nuchtere maag. Inderdaad ook lijnzaad en roosvicee laxo. Verder een kuipje pruimenmoes bv door de yoghurt maar ik weet niet zeker waar dat te verkrijgen is..
Is in plaats van verse lijnzaad de olie variant ook goed? Toevallig laatst een flesje van gekocht en nog niet gebruikt
Het is vaak wel even zoeken hoor Soms staat het niet bij de rest , maar meer bij de gluten vrij vak enzo en soms bij de babyvoeding
Ik vond Movicolon erg prettig, om de dag een zakje was bij mij genoeg. Vond dat de Roosvicee laxo vrij veel suiker bevat en daar moest ik ook extra vezels bij nemen om alles op gang te houden.
Nou een paar dagen roosvisee laxo geprobeerd maar ik merk geen effect? klote dit, kan ook niet zo ff naar verloskundige bellen aangezien ik bij het ziekenhuis loop. Zou het veel uitmaken als ik gewoon stop met het slikken van ijzer?
Ik weet dat stoppen bij mij uit in duizelig en hele erge vermoeidheid tis maar net wat je liever hebt denk ik. Maar zou t sws wel in overleg doen.