IJzertabletten en een vervelende bijwerking

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Irisje24, 29 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Sinds woensdag slik ik ijzer tabletten omdat deze te laag was. Alleen kan ik sindsdien niet meer normaal na de wc toe, het gaat echt heel moeizaam en pijnlijk.. sorry onsmakelijk verhaal maar ik las ergens dat dit erbij kan horen wanneer je dit slikt. Hebben meerdere dit gehad en wat deden jullie hier tegen? Ik slik liever geen laxeermiddelen (volgens mij mag dit ook niet in de zwangerschap?) En verder eet ik gewoon genoeg vezels en drink ik 2 liter water.. als het niet beter word kap ik met die tabletten want dit is echt heel pijnlijk :|

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.820
    8.476
    113
    Vrouw
    Is inderdaad een bekende en hele vervelende bijwerking. Was je waarde zo laag dat je persé pillen moest?

Misschien helpt voldoende fruit eten nog.. vooral druiven en pruimen hebben een laxerende werking... en een kopje koffie op de nuchtere maag ;)

3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik kreeg van mijn gyn daarom ferogradumet (hopelijk spel ik het goed) daarbij had ik totaal geen last van verstopping :) Het werkte bij mij zelfs iets laxerend, heel prettig vond ik want ik had nogal snel last van verstopping.

4. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Dit komt heel vaak voor en komt voornamelijk ook door het type IJzer in tabletten.

Probeer eens Solgar Gentle Iron :) Werkte bij mij geweldig en totaal geen last gehad van obstipatie nadat ik die begon te slikken.

Om je darmen wat te onlasten (letterlijk), zou je bijvoorbeeld een lage dosering Magnesium Citraat kunnen slikken. Let dan wel op dat je ook genoeg Calcium tot je neemt gedurende de dag.

5. elita

elita Bekend lid

25 feb 2014
    720
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ik kreeg er gewoon movicolon bij (poeder waardoornontlasting dunner wordt). Zorgt niet voor luie darmen en mag tijdens zwangerschap. Ik zou heel snel de gyn of huisarts daarvoor bellen

6. izzy1984

izzy1984 Actief lid

29 jun 2015
    296
    78
    28
    Ik zit ook aan de ijzertabletten en idd verstopping.. ik neem nu elke dag 1 a 2 eetlepels gebroken lijnzaad en dat werkt super goed! Ik pak ze smorgen gewoon zo en dan snel wegspoelen met glas water.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Rosvicee laxo :D

8. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Elke ochtend een glas verse sinaasappelsap en tot nu toe nog geen verstopping terwijl ik dat bij mn anderen zwangerschappen met ijzertabletten wel had.

9. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Een kiwi en een glas lauw water op de nuchtere maag.
    Inderdaad ook lijnzaad en roosvicee laxo. Verder een kuipje pruimenmoes bv door de yoghurt maar ik weet niet zeker waar dat te verkrijgen is..

10. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Oh daar had ik nog niet aan gedacht. En die mag wel?

11. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Is in plaats van verse lijnzaad de olie variant ook goed? Toevallig laatst een flesje van gekocht en nog niet gebruikt

12. XmoonlightX

Jazeker!!!
    Ik kon niet zonder :D

Irisje24 vindt dit leuk.
  13. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Super dan ga ik die morgen meteen halen

14. XmoonlightX

Het is vaak wel even zoeken hoor
    Soms staat het niet bij de rest , maar meer bij de gluten vrij vak enzo en soms bij de babyvoeding

15. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Idd roosvisee laxo, die mag gewoon tijdens de zwangerschap.

16. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.606
    4.021
    113
    Vrouw
    Ik vond Movicolon erg prettig, om de dag een zakje was bij mij genoeg. Vond dat de Roosvicee laxo vrij veel suiker bevat en daar moest ik ook extra vezels bij nemen om alles op gang te houden.

17. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

18 apr 2017
    763
    298
    63
    Nou een paar dagen roosvisee laxo geprobeerd maar ik merk geen effect? :rolleyes: klote dit, kan ook niet zo ff naar verloskundige bellen aangezien ik bij het ziekenhuis loop. Zou het veel uitmaken als ik gewoon stop met het slikken van ijzer?

18. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Ik weet dat stoppen bij mij uit in duizelig en hele erge vermoeidheid tis maar net wat je liever hebt denk ik.
    Maar zou t sws wel in overleg doen.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Een ander soort tabletten? Ik name Tardyferon en daar had ik totaal geen last van verstopping.

20. Mery

Mery Bekend lid

24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Ik slik ferrogradumet heb helemaal geen last van verstopping!

Deel Deze Pagina