Ok...super gênant onderwerp. Maar zal vast herkenbaar zijn voor een aantal dames hier (hoop ik).... Ik ben nu 37 weken zwanger van onze 2e en kwam er van de week tot mijn schrik achter dat ik aambeien heb . Voor het eerst in mijn leven Nu zie ik enorm op tegen de bevalling. Want tja, dat persen....wat ga ik dan aanrichten?? Zijn er hier dames die bevallen zijn met aambeien? En is dat goed gegaan of werd het erger? Ik heb al Curanol zalf in huis op advies van vk en ben daar dus al mee aan het smeren. Hopelijk zijn die dingen dan weg voor ik moet bevallen
Jup. Bij alle 2 m’n bevallingen flinke aambeien aanwezig gehad. Heb er absoluut geen leed onder gehad, bij m’n eerste bevalling lag er een icepack op de aambeien . En bij de tweede ging het persen zo vlot dat toen het icepack gehaald ging worden de baby al eruit was. Ook de dagen na de bevalling geen echte last van gehad. Moet ik wel zeggen dat ik over het algemeen vaak last heb van aambeien, vaak merk ik het niet eens meer. Je kan via de ha een zalfje krijgen waarin ook iets pijnstillends zit, mocht je er echt last van hebben.
Dank je wel. Stemt me al iets meer gerust. Heb geen last van pijn nu dus hoop dat de zalf z'n effect gaat hebben.
Aambeien niet maar spataderen niet te min. En ook al wordt het mn 3de keer ik waarschuw mn vk altijd wel voordat ze ontsluiting gaan checken want schaam me er enorm voor! Voordeel is dat als baby eruit is spataderen verdwijnen,dat is echt puur door de druk.(hoop dus deze keer weer) Ik had ook bij nr 1 curanol maar werkte helaas niet dus hoop dat het bij jou wel een oplossing is.
Jep hier ook. Net bevallen en dan zijn ze inderdaad wel stukje groter helaas. Maar geen pijn aan, andere keren overigens wel. Maaaaar... Nu de andere bevalling gehad (ontlasting) zijn ze toch wel ff nog groter. Zou ook de tabletten van de curanol erbij adviseren. Succes ermee
Ik lees graaaaag even mee. Helaas..ik heb ook voor het eerste een (bloedende) aambei uit mn anus.. heel naar! En woensdag 40wk zwanger... keek eerst uit naar de bevalling maar nu vind ik t idee doodeng, springt het dan niet aan alle kanten open?
Nee hoor die splijten volgens mij echt niet ineens open tijdens de bevalling (tenminstw bij mij niet, en geloof me het waren net golfballen). En op dat moment heb je wel iets mooiers om je druk over te maken . En de verloskundige en gynaecologen ed hebben alles al eens meegemaakt. Dus ga alsjeblieft niet met gene je bevalling in. Verspilde energie want alleen jij hebt er last van.
Ik had ze een beetje bij de eerste en door persen waren ze groot en pijnlijk geworden, in kraamweek wel last van gehad (meer dan van de hechtingen). Heb toen (10 jr geleden) op aanraden van VK xylometa-huppeldepup neusspray op gespoten en toen slonken ze snel weg. Sindsdien in meer of mindere mate aambeien gehad, maar eigenlijk bij/na andere bevallingen geen last meer van gehad.
Ben nu 3 dagen aan het smeren met Curanol maar ze worden nog niet kleiner Heb het al aangekaart bij m'n vk dus ze zijn voorbereid Ik moet maandag naar de huisarts dus zal het haar ook nog even vragen. Ik hou m'n ontlasting zacht met vezel zakjes en verder veel water drinken en vezels eten. Dan lijkt goed te helpen. Maar vind het echt vreselijk. Durf ook niet meer intiem te zijn met mijn man. Schaam me dood
Zit je man je dan eerst uitgebreid rond je anus te bestuderen voor de seks? Lijkt me niet toch? Zoiets moet je al echt gaan zoeken om het te zien, niet?
Nou die van mij hoefde je niet te zoeken hoor die waren mega, en waren getromboseerd! En een pijn.. tsja je kunt er weinig tegen doen.. ik dacht de eerste weken na de bevalling echt van dit gaat nooooooit weer over! Maar ze zijn weg! Elke dag wel 4-5x ingesmeerd met curanol, ik slikte de tabletjes ook, ik deed savonds de steenkoude douchekop erop, en ik spoot er dagelijks regelmatig otrivin neusspray op! En in de kraamweek als ik dan even op bed lag had ik een ingevroren maandverband met daarom heen een zakdoek tussen mun billen! Door de kou krimpen ze! Succes met de bevalling! En je hoeft je echt niet te schamen!
O meid je moet je écht niet schamen! Aambeien tijdens je zwangerschap zijn dood normaal... gewoon doorgaan met curanol smeren en curanol tabletten nemen. Omdat je aan het eind van je zwangerschap zit, gaan ze moeilijker weg. Ik ben bevallen met kleine aambeien. Tijdens de bevalling geen moment bij stilgestaan en niet gevoeld. Terwijl ze toen wel écht een stuk groter zijn geworden. Mn man zag het meteen, dat de aambeien tijdens het persen echt groot werden. Maar he, vind je het gek??? Als je ziet wat voor een druk daar op dat gebied komt te staan. in de kraamweek voelde ik ze duidelijk zitten, maar had er gelukkig geen pijn aan. En mn man vond het ook helemaal niet gek (en de kraamhulp ook niet, ziet het ook zo vaak..)