Onze zoon van 4,5 maand sliep vanaf 5 weken al de nacht door. Maar hij is nu ineens weer 's nachts wakker. Op zich niet een heel groot probleem, maar hoe zou dit kunnen??? Hij krijgt al 5 flessen van 180/6 en zit dus al aan de max wat voeding betreft... Sinds twee weken krijgt hij ook fruit tussendoor. Hij had altijd de laatste fles om 21.00 uur en sliep dan tot ongeveer 6.30 uur. Maar de laatste dagen is hij 's avonds er al om 20.00 uur en komt dan 's nachts (tussen 0.00 en 2.00 uur) weer. Moeten we hem dan wel of niet een flesje geven? We hebben hem nu steeds een halve fles gegeven, dan sliep hij tenminste weer verder. We hebben ook nog een peuter en willen liever niet dat hij wakker wordt van het gehuil.... Iemand nog goeie tips???
Ja dit zal nog wel vaker gebeuren, doorslapen en ineens weer 's nachts wakker. Hier ook vanaf een maand of 9 weer 's nachts wakker. Als een fles de makkelijke oplossing is, lekker doen toch? Eventueel sterk verdunnen maar wellicht zit hij gewoon in een groeispurt.
Gebeurde hier inderdaad ook rond 4/5 maanden en toen weer met 8/9 maanden. Gaat vanzelf weer over! Klein flesje kan geen kwaad en hij lijkt het nodig te hebben. Eventueel kun je aan de fles van 20:00 (of juist de fles ervoor) rijstebloem toevoegen, misschien geeft dat net een beetje meer vulling waardoor hij het wel redt.
Is dat niet erg dat hij dan meer dan 30 schepjes voeding krijgt? Want dat gebeurt wel als hij een klein flesje krijgt.... Of moet ik dan de flessen van overdag kleiner maken? En hoe lang duurt zo'n 'groeispurt'?
Ik denk niet dat het erg is. Tenminste als het niet structureel gebeurt! Af en toe een extra klein flesje (evt. inderdaad verdund) heeft niet zoveel effect op de nieren, maar het is goed om erop te letten dat het niet te lang gebeurt. Sja, hoe lang duurt zo'n fase? Soms een paar dagen of een week of 1-2? Soms wel 4 weken... Ik weet het niet meer en denk dat het ook heel erg van je kindje afhangt. Gewoon goed blijven kijken naar zn behoeftes, dan komt het wel goed.
Inmiddels slaapt hij weer een aantal nachten door en zit dus weer gewoon op 5 flessen. Hebben hem nu voor de nacht een fles van 180/6 met 3 eetlepels rijstebloem erbij. Daardoor overdag 2 flessen van 180/5, zodat hij met de pap op gemiddeld 30 scheppen komt. Of zou hij 30 scheppen nutrilon mogen hebben + de pap er nog bij? Leek ons wat veel, maar hij kan het wel op....