Mijn dochter is geen dikkerdje met haar 70 cm en 6750 gram.. Ze is nooit flink geweest en is van de 0 lijn naar de -1 lijn gezakt.. Ze eet al fruit, brood en groenten en krijgt ook voldoende opvolgmelk binnen.. Brood at ze al met de rapley methode maar fruit en groentem gaf ik altijd met een lepeltje gepureerd.. Vanavond heb ik wortels via rapley gegeven, maar ze heeft misschien 3 happen echt gegeten en de rest is op de grond beland.. Ik ben erg bang dat ze zo te weinig binnen krijgt! Met het lepeltje krijgt ze wel meer binnen maar ze vond het zelf eten wel leuk.. Ik weet dat het beter wordt hoor.. Maar ik wil gewoon niet dat ze verder met haar lijntje afbuigt/stagneert.. Nu twijfel ik of ik rapley nu door moet zetten of dat ik het beter weer kan proberen om het via rapley te doen als ze weer ouder is? Ze vond het wel leuk hoor om het zelf te doen en te happen maar mama maakt zich dan toch wel zorgen of ze voldoende binnen krijgt!
zo herkenbaar! Ons dochtertje is wel iets zwaarder hoor... ze woog met 6 maanden 6945 en was 66 cm lang. In het begin at ze ook maar weinig op de rapley manier, en dat maakte me onzeker..keer op keer! Nu sinds een kleine 2 weken gaat het heel goed, wij hebben dus volgehouden! Wat je zou kunnen doen is samen eten.. dus en wat geprakt geven met een lepel en haar zelf laten happen van stukjes. Als ze gewoon haar melk blijft drinken en het gewoon bijvoeding is dan is het volgens mij ook geen probleem. Langzaam maar zeker gaat ze toch meer eten... suc-6
Ja ik ga beide doen.. Af en toe een lepel gepureerd en zij mag lekker rapleyen... Ze zat zo blij met haar worteltje in haar hand dat ik na mijn stellige beslissing om met de lepel te blijven voeden ineens twijfels kreeg... Twijfel muts ben ik ook!
op deze leeftjid tellen de calorieën van bijvoeding nog niet zo aan, maar haalt ze de meeste uit de melk. Dus gewoon lekker laten smeren, al kan ik me je onzekerheid voorstellen hoor
Kan je onzekerheid voorstellen. Maar idd gewoon combi doen. Enkel het voordeel van Rapley is dat kind zelf aangeeft dat hij/zij vol zit... Zou dus niet te lang voeren
Genoeg aan melk? Hier niet hoor op die leeftijd. Sliep ze om half 6 en sloeg ik een keer over (was niet erg zeiden ze hier want op melk groeien ze) dan brulde ze echt van de honger. Apart weer Ik zou pureren/prakken en dan daarna nog even rapleyen.
Zowel met rapley als met een lepel kan dit mevrouwtje heel goed aangeven wanneer ze genoeg heeft wat ik aan rapley handig/leuk vind is dat ik zelf niet tijdens mijn maaltijd iedere keer een lepeltje hoef te geven en ik hoef me ook niet druk te maken over het overgaan op steeds meer stukjes voedsel en ik vind het erg gezellig als zij ook haar bordje met eigen eten heeft! maar ik vind het wel belangrijk dat ze aan voldoende voeding komt.. Ik ben het met Kwebbel eens dat bijvoeding ook gewoon belangrijk is.. Ze hebben het niet voor niks vanaf 6 maanden nodig! Maar misschien in. Mindere mate dan wij denken
Er bestaan ook anti-choke voedingsnetjes, die zien eruit als een grote speen met handvat en erin stop je een stuk fruit of groente. En dan maar sabbelen eraan. Ze kunnen het zelf in hun handjes nemen omwille van het handvat en er is geen stik-gevaar. Hier in Spanje gebruiken veel moeders dat, is bij de babywinkel te verkrijgen of bij de apotheker. Ik weet niet in Nederland. Zo kan je haar dus zelf stukjes laten eten maar ze kan het beter vasthouden.