allergy care leren drinken

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by devries1975, Oct 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. devries1975

devries1975 Nieuw lid

Oct 26, 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons jongste zoontje is nu 6 maanden(nou ja, morgen). We vermoeden een koemelkallergie en ik heb daarvoor reeds mijn dieet aangepast. Alleen lijkt hij helemaal van slag want ik voed zo'n 8/9 keer per 24 uur, slapen doe ik al nachten niet en wil nu eigenlijk borst met fles gaan combineren.

We hebben via KA allergy care gekregen, maar meneer weigert dit, ook al geprobeerd te mengen met BV, maar dan nog wil hij het amper drinken. Is het mogelijk om iets van dixap ofzo erdoor te mengen en als hij het dan wel drinkt dit langzaam af te bouwen? Ook rijstebloem met vanillesmaak wil hij niet.

Help.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Ik kan me goed voorstellend dat het lastig is om van borstvoeding (geheel/gedeeltelijk) over te stappen op Friso Allergy Care. Jort zal echt aan de smaak moeten wennen. Wanneer Jort dit al eens heeft gehad kan een klein beetje diksap toevoegen helpen. Het kan ook helpen om het te mengen met borstvoeding. Dan kan je het beste 1 schepje + 30 ml water Allergy Care gebruiken en de rest aanvullen met borstvoeding. De hoeveelheid Friso Allergy Care kan je langzaam verhogen. Het duurt soms wel 10 keer proberen voordat kindjes gewend zijn aan een andere smaak, dus blijven proberen! Uiteindelijk komt het echt goed.

Je zou ook aan de arts kunnen vragen of Jort de FrisoPep mag gebruiken. Deze voeding is ook geschikt voor kindjes met koemelkallergie, maar is iets minder ver gehydroliseerd. De smaak van deze voeding is iets beter. Het is wel belangrijk om dit in overleg met de arts te doen, want sommige kindjes hebben meer baat bij de Allergy Care. Succes!

Groetjes Linda

Share This Page