mijn dochtertje is nu bijna 7 maanden maar hoeveel moeten ze nou eten? ze krijgt nu opvolgmeld en drinkt per dag ongeveer 700ml verder krijgt ze wel elke dag fruit en groente hapje maar ze kan maar een half potje fruit en groente op en ze drinkt tussendoor wel paar slokjes sap en water en in de middag ook een paar stukjes brood. is dit genoeg of heeft ze toch meer nodig? meer dan een half potje krijgt ze gewoon niet op. ik vroeg me dit af omdat ze snachts niet zo heel lang doorslaapt. na de laatste voeding van half 12 slaapt ze tot 6 uur en wil ze haar flesje. wat denken jullie, of hoeveel geven jullie je kindje van 7 maanden te eten?
Hoi Chanoetje, Niet teveel zorgen maken over de hoeveelheid die kindjes op deze leeftijd eten. Het is in deze periode echt nog wennen aan vast voedsel en het is belangrijker dat ze van alles proeft en leert kennen dan dat ze heel veel binnen krijgt. Kindjes kunnen heel goed aangeven wanneer ze genoeg hebben en het is echt niet zo dat een potje altijd op moet. Ik deed in het begin ook altijd heel weinig, langzaamaan wordt dat vanzelf meer. Ik vind voor 7 maanden een half potje fruit, een half potje groente en wat brood heel prima. Hier was het niet meer hoor! ik nam meestal vers fruit, dan kan je het restant nog lekker zelf opeten (dat vind ik bij die potjes geen succes...). Als ik wel een potje had, maakte ik maar de helft klaar en de rest bewaarde ik voor de volgende dag (tenzij ze toch ineens meer wilde, dan brak ik de tweede helft alsnog aan) Succes!