hoeveel eten op een dag?

Discussie in 'Voeding' gestart door Mukkie11, 24 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Toch even een vraagje over onze dreumes van anderhalf en zijn voeding...

Ons mannetje eet goed (slechte slaper maar een goede eter :D)
    en best wel wat vind ik, maar merk dat hij veel honger heeft! hij is gemiddeld qua lengte en gewicht (moeten weer naar de arts om te kijken maar ik zie dat hij prima groeit). moet ik daar dan maar aan toegeven?

hij eet nu in de ochtend na een fles melk waar hij echt behoefte aan heeft (200ml), een flink bord stevige pap (uiteraard zonder suiker), en banaan meestal.en soms kiwi.

dan al vrij snel een flinke boterham met kaas of appelstroop

na z'n middagslaapje weer een boterham met kaas/appelstroop of vleesbeleg (heel soms biologische jam) soms eet hij drie boterhammen.

en avondeten krijgt hij aardappels,of wat rijst (is hij niet dol op) of wat pasta, groente en vlees/vis/ei, soms wat brood erbij omdat hij nog honger lijkt te hebben of yoghurt toe.

voor het slapen een fles melk (200ml) en overdag sap (altijd verse sinaasappelssap iig) of water (thee vindt hij niet echt lekker maar ga ik weer eens proberen)

misschien tussendoor wat meer maar dan is hij echt de hele tijd aan het eten haha! koek en snoep willen we liever niet geven. rijstewafel is hij geen fan van...dus wordt het al; snel weer brood en ik wil dat hij dan in z'n stoel zit...

ik ben benieuwd hoe het bij jullie dreumesjes zit!:p

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat is veel inderdaad. Ik dacht dat mijn dochter veel at..

's morgens bord yoghurt met museli en snee peperkoek
    tussendoor twee stuks fruit
    tussen de middag vol bord warme hap (aardappels, groente, vlees), bakje kwark
    na middagslaap cracker met kaas en nog een stuk fruit
    avondeten 2 tot 3 boterhammen en een cracker.

Melk drinkt ze niet, tussendoor gewoon sap, thee en water als ik vind dat ze genoeg sap/thee op heeft en soms nog een doosje rozijntjes of een koekje..

3. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    is ook niet weinig hahaha! lekker toch zulke goede eters?ik denk dat ik iets meer gezonde tussendoortjes moet gaan aanbieden dan (rozijntjes vindt hij even lekker maar dan spuugt hij ze uit haha!). wij wonen in griekenland en daar is geen ontbijtkoek en liga enzo. maar ik ben toch meer van hoe minder suiker hoe beter, gaan ze alleen maar aan wennen...ik kan ons mannetje ook niet makkelijk een broodje in z'n hand duwen want hij duwt zo dat hele broodje naar binnen hahaha! dus ik geef hem stukjes en leer rustig te eten en dat gaat nu prima, maar moet er wel bij zitten dan...

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja als ik kijk naar kindjes van vriendinnen dan ben ik helemaal happy met mijn goede eter!

Onze dochter is dol op crackers met smeerkaas, heeft ze zelfs liever als een koekje en gezonder. Ontbijtkoek geven wij om de stoelgang wat te bevorderen.

Het enige probleem hier is de melk, dat wil ze echt niet, maar ze krijgt voldoende yoghurt..

5. Loe

Loe Niet meer actief

even kijken, hier ook een zoontje flink aan de maat. Hij eet:
    'sochtends: fles 180cc melk en kwart broodje ongeveer
    daarna 1.5-2 stuks fruit
    middageten 2 boterhammen
    na slapen theebiscuitje of kaakje, rijstwafel of cracker.
    avondeten, eet mee of potje
    's avonds drinkt hij ongeveer 100 cc yoghurt uit fles
    soms nog 1 droog biscuitje

Is dit ook veel?

6. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    misschien is het wel gewoon normaal? haha! maar mijn omgeving zegt dat ons mannetje zo lekker eet!dreumsjes van deze leeftijd verbranden veel enegrie dus moeten ze goed eten haha!

7. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, hier dan een niet-zo-heel-groot etertje

ontbijt 180/6 + pap (vanmorgen: niets.....)
    tussendoor 1 stuk fruit
    lunch 1 boterham, soms 1,5 (op kdv met gemak 2).
    tussendoor koekje/rozijntje/rijstwafeltje oid
    diner potje 250gram of prakje max 200gram
    toe toetje (vla/yoghurt)

8. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ons mannetje eet ook nog het liefst prakje...als er grotere echt stukjes in z'n eten zitten dan spuugt hij het uit...maar snijboontjes eet hij wel de hand. ik vraag me af of jullie alles nog prakken of niet?

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter wilde met 11 maanden geen potje of vers geprakt meer, dus direct overgestapt op met de pot mee.. Heeft wel ff geduurd maar nu eet ze gewoon alles mee en niet geprakt. Tot twee weken geleden kon ik nog wel een potje geven af en toe maar nu dus niet meer. Voor ons ook beter, wij aten op zaterdag nog weleens vette hap (pizza ofzo) en dochter dan een potje maar nu staan we braaf te koken :D

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hij krijgt wel erg veel zuivel vind ik....2 keer een fles en een bord pap?

En prakken nee dat doe ik al niet meer sinds ze een maand of 9 is :) we zijn nu aan het oefenen om met bestek te eten maar het meeste eet ze gewoon zelf met haar handjes, alleen dingen als yoghurt geef ik haar wel met een lepel, dat lukt haar nog niet zelf.

12. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    hij eet brood en fruit en ei met handjes of vorkje want dat vindt hij reuze interessant. z'n avond eten wil hij met lepeltje eten, maar er gaat veel meer ernaast dan erin dus geef ik hem tussendoor z'n hapjes zodat hij het binnenkrijgt. zuivel vraagt hij zelf om, maar de melk is ook omdat hij naast sap niets anders wil drinken (we hadden bij het afbouwen van Bv een probleem, hij dronk niets anders!!!)

13. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ow en hij eet gewoon wat wij eten maar zonder zout. en uit potjes heeft hij nooit gegeten (lustte hij niet...) ik kook altiujd vers of heb het ingevroren.

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als hij naast zijn zuivel zijn andere eten gewoon eet, is het niet een heel groot probleem (volgens cb) maar het is wel beter om af te bouwen naar 300 cc..

Maar wat niet lukt, lukt niet ;) Hier wordt helemaal geen melk gedronken, dus wij hebben het probleem andersom!

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nou, ik zou er maar lekker van genieten! Mijn zoontje stopte met eten bij 1,5.

Ik zou alleen wel de zuivel drastisch terugbrengen. Voor een kind dat zo goed andere dingen eet is 400cc melk EN pap EN yoghurt veel te veel.

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mooi hoor dat je zoontje zo goed eet, maar ik denk dat het zuivelgehalte wat minder zou mogen.

Hier is het sinds hij 1 jaar is:
    's ochtends 1 of 2 boterhammen en bekertje karnemelk
    Tussendoor fruit
    lunch: 2 boterhammen (word afgewisseld met krentebol/beschuit/cracker etc) en bekertje melk
    Tussendoor: rozijntjes/koekje (zo'n nijntje koekje bv) of iets anders
    En dan avondeten en toetje...(yoghurt of fruit of beide)

En de hele dag door drinkt hij water en soms roosvicee.

17. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    #17 Mukkie11, 24 jan 2012
    Laatst bewerkt: 24 jan 2012
    ik weet dat het 'teveel' zuivel is (overigens heeft de KA daar niets over gezegd, als hij erom vraagt dan is het goed), maar wat is er eigenlijk zo slecht aan? ik dronk vroeger nauwelijks melk en vind het nog steeds niet te pruimen alleen in mn koffie verkeerd en kaas...ik ken een jongetje dat een liter (!!!) melk per dag wilde! maar goed, wat is er zo slecht aan meer melk?

(overigens yoghurt eet hij niet vaak, hij heeft liever pap...dus dan is het twee keer een fles, en pap op een dag, pap met 150ml. komt op rond de 550ml...is een beetje teveel ja:D)

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    ja ik ken de verhalen!!! ik ben ook bang dat dat m,oment gaat komen...en dan hebben we en een slechte slaper en slechte eter!!!;) maar vooralsnog eet hij super, soms met een beetje afleiding maar ja, dat is bij elk kindje wel neem ik aan...

de melk en pap zijn eigenlijk erin gebleven toen ik stopte met Bv en met 16 maanden kreeg ons moppie ineens heel erg herpes in z'n mondje. alles vuurrood en wondjes, zosdat hij NIETS meer in z'n mondje wilde...hij dronk NIETS meer (eten natuurlijk helemaal niet)...later kreeg ik er alleen maar wat vla en yoghurt en pap in, daarna toen het over was kon hij weer eten als altijd maar heeft ff geduurd. nu is hij echt dol op melk en als ik wat minder maak, dan gilt hij vreselijk! maar goed ik kan er wel wat afhalen...

19. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
  20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Zuivel bevat veel eiwitten en zouten en die zijn beiden belastend voor nog niet uitontwikkelde niertjes.

Deel Deze Pagina