Hoeveel euro’s heeft jullie tuin gekost?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eenkadootje, 26 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    In ons vorige huis zo’n 3000 Euro schat ik, veel van MP en zelf bestraat. Planten deels direct van de kweker. Alleen het schuttinghout was wel prijzig.

Nu zijn we pas verhuisd, we laten hier zowat de hele zijtuin en achtertuin leegtrekken, enorme bomen en struiken waar nooit een goed plan voor is gemaakt of die niet goed zijn bijgehouden. Daarna worden er nieuwe schuttingen geplaatst. Hoekhuis/twee-onder-een-kap, dus behoorlijk wat hout en poortdeuren. Dat laten we doen en kost ca. 5500 Euro.
    We gaan de veranda opknappen, dat gaat nog een paar honderd Euro kosten, dan nog planten en en een heg en nog wat dingen, dus er komt nog wel wat bij. Bestraten heeft geen haast. Er ligt wat en redelijk op de juiste plekken, dus dat gaan we zelf wel doen, maar waarschijnlijk niet dit jaar. Het is gewoon onze smaak niet en een allegaartje.
    Wat een prijzen hè :oops:. Ongemerkt gaat er best wat in zitten.

2. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Hier ongeveer hetzelfde bedrag met een even grote kavel.

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

1200 euro :D

dat is incl, tegels, Het leggen van de tegels door een stratenmaker, zandbak en trampoline.

We gaan dit jaar kijken voor een nieuwe tuinset.
    Degene die ik wil kost net zoveel als de hele achtertuin gekost heeft.
    De vorige hebben we gekregen.

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Er zijn veel leuke en mooie budget opties voor tuinen. Maar ik ben geen set mens, niet binnen en niet buiten.

Onze tuin was niet duur, nu houd ik niet van schuttingen, heb liever heggen. Als je tegels te prijzig vind kun je van vlonder delen een mooi terras maken.

Meubels kun je zelf maken en mooie lounge kussens bestellen. Karwei heeft ze zelfs.
    Veel beplanting, vaak heb je wel een budget tuincentrum in de buurt of kwekers. Ik heb zelf gekeken naar een mix dat er elk seizoen wat bloeit.

En accessoires als potten, vloerkleden, manden, klamboe, priklicht, kaarsen, plaids en kussens.

Budget eettafel is bij ons een geverfde biertafel met een mix van rotan en stalen stoelen.

5. Poppy1987

Poppy1987 Actief lid

5 jan 2017
    475
    279
    63
    Groningen
    5000 euro voor- en achtertuin ongeveer 45 m2 bij elkaar. Tegels, borders en kunstgras erin.
    Laten aanleggen voor deze prijs. Zelf niet de handigheid ervoor dus dit was gewoon top!

Tuinset van ongeveer 1500 erin.
    Schommel zelf gebouwd voor 60 euro, daar is dan wel op bezuinigd haha!
    Ik hou niet van rommeltje dus alles strak en netjes. Behalve het kinderspeelgoed maar dat mag.

6. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    We hadden al een hele mooi begroeide pergola, dus daar hebben we geen geld voor uit hoeven geven. Daar hebben we ook een schommel aangehangen, dus dat koste niets meer dan de mand.

Onder en rondom de pergola witzand, split en kunstgras (18m2), 35m2 betegeling achtertuin met witzand eronder, halfsteens gelegd met sierrand van kleinere steentjes, afwateringsgoten en grindgoten, buitenelektra, betegeling voortuin (16m2) met verschillende stenen in eenvoudige patronen en afwateringsgoten:
    € 5.500,- inclusief materiaal en manuren, containerhuur, afvoer van materialen

Schutting 7 meter met een dubbele poort:
    € 1.100,- inclusief materiaal en manuren
    Dit hebben we trouwens laten doen door Alex systeembouw, dat was een tip via dit forum, en het is ontzettende bagger. Overal waar schroeven in zitten is het hout gespleten, alles hang scheef en het slot is zo klote gemonteerd dat ik hem regelmatig opnieuw zelf terug moet schroeven. Ik heb die club 2x laten terugkomen, toen was ik er klaar mee en heb ik nog geld moeten uitgeven aan een klusjesman om het e.e.a. in orde te laten maken. Echt een afrader.

Twee appelbomen, een ruime border met eikenbladhortensia's, wintervaste geraniumstruiken:
    € 350,- inclusief graven en plaatsen

Tuinmeubilair en potjes ong. € 500,-

In totaal dus € 7.450,-

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Met loungeset, bestrating, stukje kunstgras, buitenkeuken met gasbbq, schutting en beplanting nog geen 2000.
    Maar ik heb een hele handige bent die alles zelf doet. En ik ben goed in koopjes.
    En we hebben echt een hele fijne tuin.

Deel Deze Pagina