Ik heb werkelijk geen idee. Ik ga 2 keer per jaar met een vriendin naar een high tea. ik haal tijdens de lunch in de bedrijfskantine altijd eten en soms haal ik in de stad een broodje of een ijsje. Verder kleding/schoenen geen vast bedrag maar besteed ik niet zoveel aan. Kapper ga ik 3 keer per jaar naartoe... Tja wat zou het gemiddeld per maand zijn? hooguit 50-100 euro?
Lastige vraag. Nog nooit bijgehouden. Ik ga ongeveer twee keer per maand met vriendinnen lunchen/ uiteten. Daarnaast ongeveer een keer per maand naar de sauna met vrienden. Dat is bij elkaar ongeveer 125 euro. Daarnaast gemiddeld voor 100 a 150 euro aan kleren, schoenen, make-up etc. Dit bedrag wisselt per maand. De ene maand niks en de andere maand het dubbele. Verder besteed ik ongeveer 50 euro per maand aan sporten en andere hobbies. Ik denk gemiddeld ongeveer 300 euro dus.
Qua uitgaven heb ik gewoon duidelijke prioriteiten. Ik heb een lichte Apple verslaving. Dat is n dure gewoonte, maar als ik daar wat van koop doe ik er jaren mee. Wel wil ik altijd een redelijk nieuwe iPhone. Ik heb dit jaar geen nieuwe gehaald, maar de iPhone die volgend jaar uitkomt wil ik wel hebben. Verder koop ik vooral boeken, computer dingetjes, kleding, tassen, schoenen en verzorgingsproducten voor mezelf. Ook daarin maak ik afwegingen. De ene winterjas is 40 euro, de andere 120. Kleding en schoenen probeer ik altijd in de sale te kopen. Ook die voor de kinderen. En ik koop regelmatig bij Primark, Zeeman, Wibra. Ik kom ook vaak bij de Action, Bazaar etc.
en ik vraag me dus echt af war iedereen dat geld vandaan haalt. ik kan echt niet zomaar 500 euro aan mezelf spenderen dan eten we niets meer die maand. er komt op dit moment zo'n 2600/2700 binnen. vaste lasten zonder boodschappen 2250. dus zeg het maar hoe ga k dat dan doen?
Hier sluit ik mij bij aan. Al komt er wel meer binnen, uitgaves zijn wel meer en houden we meer over. Maar toch gaat er maandelijks ook weer veel uit met 3 opgroeiende kinderen , benzines etc. Ik zit met verbazing te lezen wat mensen overhouden en heeft niets te maken met jezelf wegcijferen. En nee heeft niet te maken met we kunnen niets, want doen ook zat leuke dingen, maar heb niet maandelijks 100 euro voor mij zelf.
Wij hebben een stukje hoger, maar ook ik heb geen 500 euro om aan mijzelf uit te geven hoor. Niet elke maand althans, spaar het ook liever dan denk ik.
En buiten dat, over hebben of niet, ik vind elke maand 75 euro aan de kapper uitgeven zelf gewoon onzin. En dat wil echt niet zeggen dat ik mijzelf het niet gun, maar vind het gewoon niet nodig. Ga ik liever met zijn allen een keertje uit eten.
Zo is het hier ook een beetje. Ik denk dat de grootste post in het wonen zit. Wij hebben nog niet eens op 2 salarissen een hypotheek genomen en zaten ruim binnen alle marges. Ik zou het niet willen weten als wij het maximum leenbedrag hadden genomen. Volgens mij werd er dan helemaal niets meer gespaard en dat vinden wij toch wel heel belangrijk. Maar veel ruimte voor bestedingen aan onszelf, nee, dat is er gewoon niet. Maar iedereen is netjes gekleed, de kindertjes komen niets te kort en we wonen fijn. Dat we dan nooit uit eten gaan, so be it
Onze maandlasten zitten na aftrek van hypotheekrente aftrek bijna 1.000 lager dan jullie. Dat is natuurlijk al een heel erg groot verschil. En een hoger inkomen. En er zijn natuurlijk ook veel gezinnen waar beide ouders fulltime bij werken. Die hebben waarschijnlijk ook een veel hoger inkomen.
Dat is natuurlijk een keuze die je maakt en die ik nooit zou willen, dan maar iets minder voor mijzelf😉
Ik heb 180 per maand voor boodschappen en extra's dus als ik eens 50 aan mezelf uitgeef is het veel net na de kinderbijslag heb ik wel schandalig ingekocht; - 2 paar allstars met 70% korting via een webshop, totaal 80 euro. - aantal paar sokken omdat ze bijna door waren, totaal 10 euro. - nieuwe mascara en kohlpotlood en paar nagellakjes bij etos, totaal nog geen 10 euro. - dagje walibi met een vriendin voor 16 pp door kortingskaartjes van de jumbo. - daar eten en drinken voor max 10 Deze maand dus 125.... meestal 10-20
dat scheelt zeker, inderdaad . Ik ben afgekeurd ( heb wel een klein eigen bedrijfje met hooguit 500 euro winst op jaarbasis). Dus er komt van mij wel geld binnen, maar ik kan er helaas dus niet meer van maken qua inkomsten. Man wel en die is daar ook mee bezig , maar dat gaat niet 1,2,3.
Vraagje voor degenen die schrijven "ik gun het mezelf niet"; Vind "je" jezelf dan niet belangrijk (genoeg)om ook geld aan jezelf te besteden? Mag "jij" van jezelf geen comfortabele, warme kleding dragen? Ik bedoel het echt niet rot, maar ik probeer te snappen waarom je jezelf dat niet waard vindt ( en bij wijze van loopt te vernikkelen van de kou in de winter omdat je voor jezelf geen winterjas kocht). En wanneer in je leven zou je dat voor jezelf wel waard vinden? Als je met pensioen bent? Of de kinderen de deur uit? Als je bejaard bent? Er schreef ook iemand dat zij liever uitjes doet met haar gezin dan kleding voor zichzelf te kopen; ik ben van mening dat ook dat naast elkaar kan bestaan.
Hm, ja daar zit zeker wat in. Bedoel mijn post ook echt niet als verwijt, maar vind het gewoon "sneu" als iemand bijvoorbeeld zichzelf geen winterjas "gunt", niemand zou in de kou mogen zitten
Ja, tuurlijk kan dat naast elkaar bestaan, maar dat wil nog niet zeggen dat dat voor iedereen mogelijk is. Wij hebben een prima inkomen, geef graag geld uit, maar op is op. En hier zou ik al lastig 500 aan mijzelf uit kunnen geven, laat staan wanneer je het met een stuk minder moet doen
nee tja ach moet je er wel geld voor hebben. Deze maand hebben we met behulp van kinderbijslag voor kids kleding gekocht en truien en een jas voor mijn man. Ik wil graag 1 a 2 warme trui/jurk, dat gaat even niet ,misschien volgende maand en anders doe ik nog even verder met laagjes en komt het wel. Volgend jaar wil ik een nieuwe winterjas, dit jaar kan deze nog een jaar.
Wij hebben lagere lasten en een veel hoger inkomen dan jullie. Toen wij in het verleden veel minder te besteden hadden, gaf ik ook weinig aan mezelf uit. Geld wat er niet is, kun je niet uitgeven. Als je minder te besteden hebt zouden mijn prioriteiten ook niet liggen bij dingen voor mezelf kopen. Mijn kinderen en dingen voor het hele gezin gaan bij mij wel voor. Nu ik financieel ook de mogelijkheid heb om dingen voor mezelf te kopen, heb ik er ook geen enkel probleem mee om het uit te geven.
Onze lasten zijn hetzelfde (excl boodschappen) maar ons inkomen het dubbele. Veel meer vrij te besteden dus
Het is ook wat je zelf wilt gunnen als je de keus hebt. Vorig jaar gaf ik elke 2 maanden 120 uit bij de kapper. Ook shampoo vd kapper. Nu komt er minder binnen, en ga ik minder vaak en de shampoo vd drogist doet ook gewoon wat hij moet doen. Ik koop eenngiede winterjas, maar wel om de 2 jaar. Ik koop dure kleding maar wel zoveel mogelijk in de sale. Primark ed heb ik moeite mee. Ieder z'n keus.