De hele dag eten

Discussie in 'Voeding' gestart door HabibiAna, 6 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Mijn dochter is net 15 maanden geworden en vraagt ech de hele dag om eten;) Ze ontbijt 's ochtends met bv en 3 boterhammen ( waren er eers 2 maar ze bleef om meer vragen).
    Verder krijgt ze fruit, tussendoortjes, avondeten en als toetje yoghurt.
    Dat zou toch genoeg moeten zyn?!
    Ze huilt echt om eten. Ik snap er nix van.
    Komt iemand dit bekend voor?:(

2. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Onze dochter kan ook de hele dag eten :). Gelukkig kan ze het hebben, maar we proberen haar ook niet te wennen aan grote hoeveelheden eten.
    Kijk anders eens wat de richtlijnen zijn qua voeding op deze leeftijd. Ze zal best eens zeuren om eten, maar als je weet dat ze genoeg heeft gehad, hoef je daar niet aan toe te geven.

Succes met je hongerkontje :)

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Hier kan ze het ook wel hebben, ze is nu 9kilo en dus onder het gem. voor haar leeftyd. Ik hou me ook aan de richtlijnen, ze krijgt nu zelfs meer. Het is alleen iets van de laatste tijd, eerder was ze niet zo.

Is het misschien een sprongetje ofzo?

4. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hier ook, een zoontje van 15 maand en een half

hij krijgt een flesje om 6 uur smorgens (vraagt er ng steeds om)
    11 uur fruitpap
    15-16 uur warm eten en yoghurt als dessert
    19-20u boterhammen, soms wel 3

verder mag hij pas gegeten hebben maar als wij dan bvb iets eten is het huilen tot hij iets krijgt
    zou echt de hele dag dooreten
    maar we zijn er consequent in, eens proeven mag, maar meer niet, we zeggen dan ook 'nee, jij hebt al gegeten, dit is voor mama' ofzo

nja, de volhoudert wint zullen we maar zeggen zeker

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    geef haar gewoon meer eten. 9kg is n beetje licht, ze gaat t inhalen denk ik. heel goed toch?

6. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar voeding

7. adi

adi Niet meer actief

Ze zit waarschijnlijk in een groeispurt, en aangezien ze niet ver boven de gemiddelde zit, zou ik gewoon toegeven en haar lekker gezond en veel laten eten. Ik zou wel meer per maaltijd laten eten en niet constant tussendoortjes aangeven, want daar wil je haar niet aan laten wennen.

Mijn zoon komt in elke groeispurt weer voor een nachtvoeding, en 3 uur later wil ie weer een volle ochtendfles, en daarna een boterham. Geen probleem, ik ben dan alleen maar blij :)

8. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Zoals adi ook zegt. Prima dat ze meer wil eten, maar houdt in de gaten waar ze om vraagt. Het is natuurlijk heel makkelijk om te testen, dat als ze wat vraagt, ze ook iets krijgt. Probeer te voorkomen, dat iedere keer als ze erom vraagt ze ook wat krijgt. Toen Luca doorkreeg dat hij om dingen kon vragen, bleef hij ook vragen. Dat liet ik dus niet toe. Het was 3 dagen huilen om koek en daarna was het weer een tijdje over.
    Ik weet natuurlijk niet waarom jouw dochtertje erom vraagt, maar ik zou het echt op 3 maaltijden houden en 3 tussendoortjes. geef wat extra fruit maar niet extra koek en snoep. Daar groeit ze toch niet van.

Deel Deze Pagina